DVD/HDD Recorders: wat is waardevolle informatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Al een enige tijd (sinds de nieuwe layout) zijn wij bezig met het verzamelen en verwerken van productspecificaties in de pricewatch. We staan iedere keer hierbij weer voor de moeilijke keuze welke informatie wij willen opslaan. Hierbij proberen we uit te gaan van het standpunt van de koper: waar let men op bij het kopen van artikelen?

Het is echter lastig om van alle markten thuis te zijn wat dat betreft. Bij de HDD/DVD Recorders willen we graag jullie hulp hebben bij het kiezen van de juiste specs. Denk hierbij aan zaken als Ondersteunde formaten (DivX, JPEG) enzovoorts.

Wij hebben reeds over de volgende zaken gedacht: HDMI-output, kleur, optische drive type (DualLayer/SingleLayer) en de opslagcapaciteit, maar dat is natuurlijk niet definitief. De keus hangt dus ook van jullie af. Laat maar horen waar jullie op letten bij de HDD/DVD Recorders. ;)

Alvast bedankt! :)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
1. Wel of geen ingebouwde harde schijf en de mogelijkheden om deze te benutten. Denk hierbij aan het opslaan van content via alle ingangen of alleen van de tuner bijvoorbeeld, of via de dvd op de harddisk en andersom etc (want dat is dus niet standaard)
2 Welke in en uitgangen en of deze waardevol zijn: heeft scart wel RGB ondersteuning, scaled de HDMI ingang DVD's up naar 1080p en hoe doet hij dit/met welke chip (Realta HQV, Faroudja DCDi etc)
3 Instelmogelijkheden: hoe veel kun je klooien met het beeld en geluid en de overige instellingen

Deze punten komen bij mij op

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Aansluitend bij punt 1 van jozy: wel of geen netwerkverbinding.

Verwijderd

1. Type tuner. Analoog, DVB-t etc. of een combinatie. Meerdere tuners of één hybride.
2. Mogelijke opnamekwaliteitsinstellingen.
3. Bewerkingsmogelijkheden van opnames
4. Implementatie van optionele HDMI functionaliteit. (CEC, lip sync e.d.)
5. EPG

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En nog even een subtiel schopje.

Het type tuner is inderdaad een handige, die zullen we sowieso ook toepassen bij de TV-kaarten. Ik betwijfel slechts of de gebruikte chip bekend is bij ieder product. Een EPG systeem is ook een goede, we noteerden al eerder vaak 'Guide+' in de naam, maar er zijn natuurlijk meer systemen op de markt. Ook de punten die ik nu niet noem worden natuurlijk overwogen. Bedankt! :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:58
Pause Live TV of een soortgelijke mogelijkheid (geniale uitvinding vind ik zelf :)).

Pioneer heeft iets wat ze "G-link" noemen. Dat is de mogelijkheid tot het "linken" (als je het zo wilt noemen) van een externe (DVB-C/S/T- of andere) tuner aan de recorder. In het geval van Pioneer komt het er op neer dat je een IR-oogje voor de tuner legt zodat de recorder de tuner op het juiste kanaal kan schakelen en via één van de ingangen kan opnemen.

[beetje off-topic]
Wat ik overigens wel vervelend vind is dat dit alleen werkt met de kanalen die in de EPG bekend zijn en je bovendien geen handmatige tijden kunt ingeven (werkt alleen via de EPG of via ShowView). De tijden in de EPG blijken niet altijd geheel overeen te komen met de werkelijke tijden en dan wordt er dus onjuist opgenomen (of ik heb instellingen over het hoofd gezien). Ook zou ik graag de mogelijkheid zien om de aanwezige analoge kanalen in te stellen en daarnaast, ook als het om dezelfde kanalen gaat, ook de digitale kanalen te definiëren. Helaas kan ik nu alleen aangeven of het kanaal via de analoge of via de externe tuner wordt doorgegeven en worden kanalen die in de EPG niet bekend zijn helemaal niet getoond. En dan zou ik dus via de normale timer ook willen kunnen aangeven dat vanaf de externe tuner moet worden opgenomen en op welk kanaal (dit kan nu ook wel maar dan moet ik de tuner zelf alvast op het goede kanaal zetten want hier werkt de G-link dus niet, als ik van twee verschillende kanalen via de externe tuner wil opnemen loopt 't al mis dus). Dit alles gaat over de Pioneer DVR-550H-S overigens.
[/imiddels wat meer off-topic dan de bedoeling was]

[ Voor 97% gewijzigd door Wouter! op 02-08-2007 23:49 ]

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08-2025
GUIDE+ vind ik inderdaad wel een zeer nuttig aanvulling, wat een handig systeem zeg.

Postcode ingeven, en hupla, daar is je tv-gids voor de komende week. Programma aanduiden en record duwen en gedaan.

Perfect voor ouders en minder technische mensen vind ik zo :)

Misschien handig te vermelden wat er precies allemaal ondersteunt wordt van GUIDE+ in de desbetreffende speler? Als je op de guide+ site kijkt zie je bijvoorbeeld alle features die mogelijk zijn, maar als ik dan in mijn dvd speler kijk (Panasonic DMR-EH67EC-K) dan zitten al deze features er echter niet in.

Het instellen van een wederkerende opname van een serie vind ik bijv nergens terug. Misschien handig om in de opties zo de belangrijkste opties te hebben met vinkjes ervoor (zoals bij de profielen nu gedaan wordt voor programmeer talen)

In geval iemand meer info over GUIDE+ wenst, ik heb zonet een artikeltje op mn blog gezet ;) http://blog.cumps.be/free-tv-guide-guide/ (denk wel dat ik dit hier mag posten?)

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
G-link is echt een pre als je een digitale tv tuner hebt staan, maar goed, het was al genoemd (-:

Nog wat puntjes om op te letten:
- Aantal programma's wat geprogrammeerd kan worden. Vooral handig als je veel series kijkt en je wilt op vakantie (-:
- Achteraf formaat in kunnen stellen bij het omzetten van HD>DVD.

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Verwijderd

Ook nuttige info:
* Jukebox functie: mogelijkheid om MP3, DivX en/of JPEG op HDD te plaatsen en van daaruit af te spelen
* Timeshift functie: al of niet automatisch opslaan van de programma's waar je naar kijkt, om achteruit te spoelen/te pauseren
* Reclameskip functie

De Product/Pricewatch lijst van DVD/HDD recorders is hopeloos verouderd, met spul van 2 jaar oud. Opschoning uitvoeren?

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:58
Ik zie overigens al wel dat m'n DVD/HDD-recorder aan zo ongeveer alle bovenstaande eisen voldoet :). Ik ben er ook uitermate tevreden mee :9.

Pioneer DVR-550H-S

Ik ben er inmiddels ook achter hoe handmatig een timer kan worden ingesteld op een gewenst kanaal van de digitale ontvanger. Dat G-link-systeem van Pioneer is wat dat betreft ideaal, dat zou ik dus zeker ook tussen de punten willen zien :) maar dat had ik al gemeld.

Verder: Bewerkingsfuncties voor de op de harde-schijf opgenomen programma's (knippen, secties wissen e.d.). De mogelijkheid om van DVD naar HDD te kopiëren en ook andersom (want dat kan vaak niet allebei).

[ Voor 67% gewijzigd door Wouter! op 19-09-2007 00:29 ]

Verwijderd

Nog even een toevoeging: USB-ingang. Handig om direct je fotocamera/MP3 speler op de HDD jukebox te gooien.
Pagina: 1