Toon posts:

913N "not optimum mode"

Pagina: 1
Acties:
  • 742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het probleem dat mijn Samsung 913N monitor na een tijdje (verschild keer op keer)
springt op de "not optimum mode" dus geen beeld meer.
Nu draai ik Vista Ultimate, heb een POV 8600GTS videokaart en de laatste Forceware drivers.
Heb alle instellingen nagekeken(screensaver uit) driver monitor 1 (913N) geïnstalleerd, maar toch na een tijd zonder activiteit krijg ik geen beeld meer en de melding "not optimum mode".
Dan zit er niets anders op om de monitoren te switchen en mijn 2de monitor als monitor 1 te gebruiken. Doe ik dat een tijdje en zonder ze terug te switchen krijg ik na een tijdje (meestal probeer ik het de dag erna) wel weer beeld op de 913N. Maar dan na een tijd begint het weer van voor af aan.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het op kan lossen??

Thanx

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb zelf nu bijna 3 jaar nu een 913N en ik heb dit alleen zien gebeuren bij spellen als ik een hele vreemde resolutie in stelde of refresh rate.
Met vreemde resoluties en refresh rates bedoel ik: 1280x768, 72 Hz.
Ik probeer zelf altijd standaard resoluties te hanteren en gelukkig laat mijn hardware het toe om alle spellen op de native resolutie van mijn scherm te draaien.
Ik gebruik dus enkel: 1280x1024 en in het ergste geval 1024x768.
Kwa refreshrates is het altijd: 60, 70 of 75Hz.
In windows (desktop) gebruik ik enkel: 1280x1024 bij 75 Hz.
(Geeft ook het mooiste resultaat).

Heb je de power saving settings van Windows al nagekeken?
1 van de eerste dingen die ik bij Desktop pc's altijd verander waar windows vista op staat zijn de power saving instellingen. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Alle instellingen in het Energiebeheer die te maken hebben met het beeldscherm op uit gezet, dus energiestand etc. maar doet het nog steeds :'(
Ik heb mijn resolutie ook altijd op 1280x1024 60Hz staan nooit verandert.
En ik neem aan dat de Power saving settings "energie beheer" in de nederlandse versie is :9
Bedankt, iemand anders nog suggesties?? :?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Power saving is inderdaad energie beheer.
Wat doe je precies met 2 schermen?
Game je op de één en blijf je met de ander in Windows ofzow?
Ik denk dat het anders een driver/instelling is van je videokaart of een combinatie van met vista.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
2 schermen heb ik voor allerlei programma's (photshop, dreamweaver etc)
In spellen gebruik ik er idd maar 1 de 913N.
Maar ik ben niet meer toe gekomen aan games de laatste tijd.
Gister toen ik het scherm voor het eerst van die dag aanzette en ook de instellingen goed zette deed hij het weer goed, tot ik de pc weer "reset-te" en zo is dat altijd, als de pc aan blijft is er niets aan de hand pas bij het opnieuw opstarten begint het ge****

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn probleem is helaas nog steeds niet opgelost :?
ik heb het probleem ook tijdens het installeren van windows, weet nu bijna zeker dat het aan de monitor ligt, want tijdens de installatie doet monitor 2 het op de uitgang van monitor 1 (913N) het wel :(
Graag even wat oplossingen/suggesties.

bvd

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:10

ChUcKiE

Dus........

Ik heb het op het werk een aantal kee rmeegemaakt en toen zijn die monitoren vervangen/gerepareerd door samsung! oftewel gewoon de servicelijn bellen en probleem voorleggen, waarschijnlijk komen ze de monitor omruilen, ander srepareren en terugbrengen. Dat was bij ons in ieder geval zo.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Volgensmij moet je ook 1280x1024 @ 75 Hz hebben, en niet 60Hz.

Audi S3

Verwijderd

Topicstarter
de refresh rate is toch niet echt van belang!?
en zeker niet als ie het ook in de dos mode doet!? :?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Refresh rate gaat iig niet een melding als deze geven.
Ik heb de eerste 2 maanden dat ik dit scherm hard op 70 Hz gedraaid en ben toen op 75Hz gaan draaien.

Verwijderd

ik hebhet een keer gehad met mijn 913N(die ik n overigens niet meer heb) maar dat kwam omdat ik 1600x1200 per ongeluk had ingesteld..verder perfecte monitor, nooit ergens last van gehad..

heb(had?) je hedzelfde probleem in xp?

EDIT:

ik heb ook altijd in 60hz gewerkt..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 10:44 ]

Pagina: 1