Problemen met barcodes afdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 3.345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Topicstarter
Ik heb nu al een paar keer gehad dat als ik barcodes afdruk van online ticket bestellingen ofzo dat die geweigerd worden aan de kassa. Als ik hetzelfde document op een andere pc afdruk is er geen enkel probleem. Als je de twee versies dan naast elkaar legt zie je duidelijk een verschil: die barcodes vanop de mac hebben minder streepjes dan de andere versie. Afgelopen zaterdag had ik het nog bij de Efteling. De tickets die ik had afgedrukt werden geweigerd, en de rest werkte wel. Ze waren daar bekend met het probleem ("ooh die is zeker met een Mac afgedrukt"). Ook bioscooptickets werken niet. Ook in Eagle zijn er problemen als er een PCB-layout geprint moet worden. Ik zal er ook even een foto bij zetten van hetzelfde document op mijn Mac en op een andere laptop (ander OS) afgedrukt.

Bestaat hier een oplossing voor? Want dat is natuurlijk wel een lastig probleem.

Hieronder de twee "identieke" barcodes:
Afbeeldingslocatie: http://ibexgirl.plesetsk.be/image/fc37e254dd32b398b986ffaa3f85f126.png

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 20:34
Eh, wat voor printer, wat voor programma wordt er gebruikt, wat voor driver? Laatste keer had ik iig geen problemen met een e-ticket.

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Topicstarter
Tot nu toe al met 2 printers problemen gehad. Een HP Laserjet 1022n en een HP Color Laserjet 2600n. Zowel bij printen via Voorvertoning (PDF) als gewoon in Firefox. Op het scherm ziet alles er gewoon normaal uit, maar van zodra het papier uit de printer komt is het totaal anders.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-02 04:15
Is de print wel goed als je OS X een pdf laat maken en deze vervolgens op een andere machine afdrukt?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Vliegtickets en Hiswa kaartjes (beide ontvangen als .pdf) werkten prima bij mij (osx 10.4.., HP6127 netwerk printer).
Raar dat deze specifieke bar codes mislukken (ze lijken ook meer Hi-Res dan die ik ooit ontvangen had).
Jij print ze vanuit firefox direct lijkt het, zou die de afbeeldingen wellicht resizen zodat je dit effect krijgt?
Heb je de afdruk kwaliteit van je printer op hoog staan of op draft?

/aangezien je het ok met PCBs hebt lijkt het me iets in de printer instellingen...

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 30-07-2007 17:31 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:44

iMars

Full time prutser

Ik heb een MBP, met OS X 10.4.10, zowel op een HP LaserJet 4 (netwerk), als op een HP Color LaserJet 5550 (netwerk), als op een Epson Stylus kan ik prima barcodes afdrukken.

Toevallig ben ik anderhalve maand geleden naar de Efteling geweest, en ook een online ticket met mijn LaserJet 4 afgedrukt, werkt prima, werd gewoon geaccepteerd bij de kassa.

Als het goed op het scherm getoond wordt, lijkt het mij dat het met de printerdriver te maken heeft.
edit: of een instelling natuurlijk...

edit2:
Heb je misschien een voorbeeld voor mij/ons? Kan kan ik het vanavond (laat) of morgen proberen, kijken of het hier wel goed gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door iMars op 30-07-2007 18:29 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Pagina: 1