Toon posts:

[mobiel internet] GPRS tarieven buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik op vakantie dus heb ik even gechecked met welke mobiel (provider) ik het minste kwijt ben voor mobiel internet in het buitenland.

Kosten 1mb mobiel internetten in buitenland (1mb = 1024 kb) :
-Vodafone
bron
€ 0,59 per 20kb = € 30,21 per mb

-T-Mobile
bron
€ 0,09ct per 10kb = € 9,25 per mb

- KPN
bron
€ 1,19 per 11kb = € 110.80 per mb binnen EU
€ 2,98 per 11kb = € 277,40 per mb buiten EU
dit was echter (bron maar niet voor lang, want google_cache)
€ 10,- voordeelnetwerk
€ 30,50 niet voordeelnetwerk.

heeft iemand andere ervaringen, of mogelijkheden voor sim-only-internet kaartje in het buitenland?
En begrijpt iemand de prijsstijging van KPN????? (± 1100%)
Vraag staat overigens uit bij KPN, dus ik houdt jullie op de hoogte (ik ga voorlopig vban een fout uit want de nieuwe zakelijke tarieven zijn wel normaal (€ 5,- per mb)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
Orange rekent 15 euro per mb in het buitenland.

Wat was je vraag nu eigelijk precies?

LinkedIn
BlackIntel

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Dude... Vakantie... Even GEEN internet ;)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Waarom wil je per se GPRS in het buitenland gebruiken?

PSN: djmurcielago

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:21

knakworst

Get more sats!

Ik kan me best voorstellen dat je het wil maar niet voor die prijzen. Het is natuurlijk belachelijk dat je via KPN over een UMTS verbinding net over de grens het voorelkaar kunt krijgen om je suf te downloaden voor 5 euro per seconde. Sterker nog, als je ergens HSDPA bereik hebt buiten Europa (ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat dat in Japan of Australie bijvoorbeeld zou kunnen), kun je met KPN in theorie meer dan 50 euro per seconde (!!!!) kwijt zijn. Even nu.nl buiten Europa openen en je bent 30 euro kwijt.

Tenzij je echt niet meer weet wat je met je geld wilt doen, kun je beter op zoek naar een onbeveiligde wlan-verbinding of een internet cafe.

Verwijderd

Topicstarter
mijn vraag gaat met name om (positieve) ervaringen van andere, goedkope oplossingen enz..

over het gebruik het volgende:
GPRS heeft als voordeel dat jet het op je mobiel hebt.
het checken van weersverwachtingen lijkt mij erg nuttig als je op zoek bent naar de zon
andere mogelijkheden van gebruik zijn:
- lokatie gratis wifi netwerken
- sport
- nieuws
- activiteiten, concerten e.d. in de buurt
- file informatie
- je eigen weblog bijhouden
enz enz enz.

mijn zoektocht naar mobiel internet tarieven en ervaringen levert tot dusver weinig op, toch verwacht ik een enorme toename (van prive gebruik) omdat mensen er gewoon meer aan gewent raken.
anyway geeft deze draad dan een benchmark van kosten eind juli 2007.

de kpn prijzen zij idd echt absurd, maar wrs een fout op de site. Zo niet dan is zowel de verhoging als de timing erg appart. De T-mobile, Orange en Vodafone tarieven zijn redelijk, maar niet wel met beperking.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 10:03
De tarieven van kpn zijn wel actueel, Bron
Overige tarieven
Binnen EU 11 kb € 1,19
Buiten EU 11 kb € 2,98
Streaming 1 minuut € 0,25

Verwijderd

Topicstarter
actueel is een ruim begrip ;)

vandaag zijn de tarieven op de KPN website aangepast :
nieuw :
Binnen EU 100 kb € 1,19 ( = € 12,18 per MB)
Buiten EU 100 kb € 2,98 ( = € 30,52 per MB)
bron

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 17:04 ]

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik las dit topic en vroeg mij het volgende af. Ik heb een Hi abbo met onbeperkt internet. Nou woon ik dik bij de grens en ben dus dikwijls in duitsland. Nu maakt deze automatisch verbinding met het internet wanneer dat nodig is (updaten weer informatie enz). Maakt mijn telefoon (htc p4350 met wm2005) nu ook automatisch verbinding als ik de grens overga?? Want ik zit niet te wachten op zo'n dure telefoontekening. En is dit te voorkomen als deze dat wel doet?

• SJOE®DO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2021

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Nou ik wist er dus niks van. Lekker heb KPN en kreeg net een rekening binnen van 576 euro! 418 euro aan internet gebruik, flikkers

Wil wel eens weten hoe ze dit berekend hebben want volgens mij heb ik maar 7 mb gebruikt. Met die nieuwe kosten van 12 euro per mb kan dat dus nooit 400 zijn.

Ik gebruik elk jaar op vakantie mobiel internet en heb nog nooit zulke schandalig hoge prijzen gezien!

[ Voor 15% gewijzigd door SJOE®DO op 14-08-2007 14:22 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:38
de oplossing is zooo simpel:

koop een sim-kaart in het buitenland!
in mijn geval heeft de provider een geld-limiet daarzo, je krijgt nooit een rekening hoger dan 5 euro per dag! Echt spotgoedkoop, dat GPRS daarzo. Je bent gek als je met je Nederlandse sim daar gata internettern, 15 euro per MB, dat doe je toch niet 8)7

• SJOE®DO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2021

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Nee maar dan moet je dat wel vantevoren weten dat het 15 euro per MB is en dat wist ik dus niet.. was vorig jaar iig nog niet..
Pagina: 1