Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Borland C++ Builder 6 werkt niet in Vista; Builder 2007 wel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, iedereen op dit forum.

Ik ben nieuw hier dus laat ik me even voorstellen:

Ik ga door het leven met de nickname <shortcircuit> en vooral actief op circuitsonline.net maar vermits ik ook buiten de electronika bezig ben met plc en software programmatie dacht ik om hier eens een kijkje te gaan nemen. Ik heb kennis van Modicon, Allen Bradley, Siemens en een beetje van Sattline plc omgevingen. Verder programmeer ik regelmatig de Atmel microcontrollers met AvrStudio en Bascom en gebruik ik sinds kort Borland C++ Builder 6.0 voor het pc gebeuren.
Uiteraard heb ik vroeger kennis gemaakt met Assembler, Forth, en allerlei Basic "dialecten".

Sinds gisteren heb ik mij een nieuwe computer aangeschaft en natuurlijk staat hier Windows Vista op en nu blijkt Borland C++ Builder 6.0 zich hier niet op te laten installeren.

Nu ben ik wel van plan om een dual boot systeem te gaan maken met XP & Vista maar ik wou hier toch even polshoogte nemen of Builder 6.0 écht niet te installeren is onder Vista? Als het niet zou gaan moet ik dan overschakelen op Builder 2007 en wat kan ik daar dan van verwachten?

Wat raden jullie kenners mij aan om toch hobby matig verder te kunnen met C++ Builder?

Ik ben er mij van bewust dat dit een redelijke opsomming is van vragen maar hoop toch om via deze
een aantal verklarende antwoorden te verkrijgen.

Alvast bedankt om even mee te denken!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Welkom op het forum. :) Ik zal je topic even verplaatsen naar de plek waar het thuishoort, zodat je beter geholpen kan worden. Zie ook Waar hoort mijn topic? :)

PRG>>DTE

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Heb je al geprobeerd de setup software, bij de executable-eigenschappen in te stellen als Windows XP SP2 applicatie?

Hier volgt een korte uitleg hoe dit moet. Ik heb een engelse vista versie, dus je zal het even voor jezelf moeten vertalen, indien je een versie in een andere taal hebt:

- Rechtermuisknop op de setup executable en ga naar properties (onderaan het lijstje)
- Dan klik je op het tabje compatibility
- Vink aan 'Run this program in compatibility mode for:'
- Selecteer daaronder de Windows versie die je wilt 'simuleren'.
- Druk op OK en en dubbelklik op de executable om deze te starten.

Indien je halverwege de setup tegen problemen aanloopt die met rechten hebben te maken (access denied e.d.) kan je het volgende doen:

- Rechtermuisknop op de setup executable
- Klik op 'run as administrator'

Dit werkt bij mij regelmatig. Hopelijk heb je er wat aan :)

[ Voor 72% gewijzigd door Laurens-R op 30-07-2007 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een dual boot systeem en heb keurig de versies van C++ geinstalleerd in de respectievelijke os'ems.

dit topic is dus ook opgelost.