Toon posts:

[XP] instalatie probleem windows xp op sata schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik probeer nu al enkele dagen windows te installeren op mijn pc. Dit gaat gedeeltelijk goed. het eerste deel van de windows installatie verloopt prima tot dat de computer opnieuw opstart om de installatie te vervolgen vanaf de hdd. De computer herstart maar vervolgens wordt de installatie niet hervat. Er wordt gekeken of er een bootable cdrom in zit als dit niet het geval is stopt de computer er verder mee.

Het rare is dat Ubuntu wel gewoon installeerd en opstart

Ik dacht eerst dat windows de sata drivers standaard niet had deze heb ik dus op een floppy gezet en met F6 tijdens de installatie toegevoegd. maar dit had geen resultaat.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, zou het aan mijn hardeschijf kunnen liggen?

BvD

Ruben

Verwijderd

Is de schijf wel goed geconfigureerd in je bios?

Lijkt erop dat hij niet boot vanaf je schijf.
Kijk de instellingen van je boot volgorde eens na en kijk ook eens of hij niet standaard in een raid array staat wat natuurlijk lastig is met maar 1 schijf.

btw gebruik je een adapter (zo ja welke) of heb je ze gelijk op je mobo geprikt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
de sata schijf is direkt op mn mobo geprikt, boot volgorde in bios is 1 cdrom 2 hdd.

Hoe kan ik kijken of hij niet in raid array staat?

Verwijderd

boot volgorde is je probleem.
staat waarschijnlijk op CDrom. ( heb je waarschijnlijk veranderd toen je moest opstarten van cd)
zet deze tijdens heropstart terug op HDD. je zal zien dat at werkt.
je hebt zeker een cheap mobotje?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is niet de boot volgorde want die heb ik al andersom geprobeert.
en dan blijft de pc steken op waar normaal gesproken wordt gekeken of er een cd in zit.

en mobo is gigabite GA-K8NF-9
Harde schijf Samssung 160 gig sp 1614c

Verwijderd

XP/VISTA?
XP doet er niet lang over
VIsta kan dat wel doen.
Hoeveel geheugen heb je?

Verwijderd

Topicstarter
XP en 1024 geheugen en al laat ik em een uur aanstaan komt die nog niet verder...

Zou het aan mn hdd kunnen liggen?

Verwijderd

zou kunnen. HDD
maar je zegt zelf dat ubuntu wel start en installed.
heb je geprobeerd om tijdens instalatie ipv snel formateren de langzaamste te kiezen?
misschien heb je veel beschadigde clusters op je schijf die ubuntu niet ziet

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen laat vanavond wel even weten hoe het is gegaan bedankt voor de reacties iig.

Verwijderd

is goed, ik zal deze treath in de gaten houden ^^

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de partitie volledig geformateerd maar dat maakte ook niet uit. Ik zal mijn bios instellingen even overschrijven misschien dat jij kunt zien of daar een fout in zit.

MvG

Ruben

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
ik heb ook wel eens problemen gehad met een harde schijf nádat er Linux op had gezeten. Bij mij lag het toen aan o.a. de bootsector die veranderd was door Linux. Misschien moet bij jou de bootsector ook weer herstelt worden. Ik heb het gedaan met de tools die op Hiren's Bootcd staan...

Verwijderd

Topicstarter
Heuj

Het probleem is voorlopig opgelost ik heb een nieuwe hardeschijf gekocht.
Ik heb nog wel een ander probleem maar daar zal ik even een nieuwe post voor openen.

bedankt voor de reacties

Ruben

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

N.a.v. je andere gesloten topic:

De oplossing staat mogelijk in het deel dynamische schijven in de OM FAQ / Beleid

offtopic:
Hoi en BVD, Ruben kun je in het vervolg wel weglaten. Zie de forumregels.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe hardeschijf gekocht. vol enthausiasme heb ik hier meteen een schone installatie van windows op gezet. Nadat ik dit gedaan heb heb ik mijn oude hardeschijf ook aangekoppeld (ik had die even tijdelijk los gekoppeld omdat ik slechts 1 sata kabel had).

MAAR, nu herkent windows mijn oude hardeschijf niet. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit aan moet pakken?
Het zijn beide Sata schijven met een grote van 320 gig (1 samsung en 1 WD)

Edit:

Ik heb nog eens goed gekeken. en Partitionmagic ziet de 2e hardeschijf wel maar dan alleen als dynamic disk en in windows systeembeheer kan ik de schijf ook zien als dynamische schijf. ik kan daar er wel voor kiezen om er een standaardschijf van te maken maar dan raak ik alles kwijt wat er op staat. en dat wil ik niet

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Master en Slave jumpers wel goed gezet?
Pagina: 1