Toon posts:

[windows 2003 server & windows xp] website lokaal draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goedemiddag mede tweakers,

ik moet van me baas de bedrijfswebsite op een lokaal netwerk draaien.
nou heb ik wel wat kaas gegeten van websites onderhouden die op een webserver draaien bij een externe webhost. maar niet van intern zo'n site draaien.

enig idee hoe en wat? kan dit op xp met iss of moet ik hiervoor een webserver applicatie draaien?

greetz

_/-\o_

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

IIS / Apache is de way to go ;)

Misschien ook handig om je eerst te verdiepen in wat je met IIS kan, welke OS'en worden ondersteund en vervolgens hoe je dat kan ontsluiten naar een intern / extern netwerk :)

Door alleen maar je vragen te beantwoorden ga je dus niet een bedrijfswebsite op een lokaal netwerk draaien, dus iets van zelfinzet is wel gewenst :)

[ Voor 28% gewijzigd door BtM909 op 30-07-2007 13:23 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
zoiets dacht ik al. was ondertussen ook al bezig met IIS handleidingen te lezen. maar wat ik eigenlijk wilde weten om mee te beginnen. kan ik hier een xp bak voor pakken om bijvoorbeeld een http://website.lan kan maken of moet ik hier een serverbak voor maken met windows 2000 server of 2003 server? meneer (mijn baas) moet het namelijk op hele korte termijn hebben werken.

Verwijderd

als ik google op xp en IIS is dit 1 van de eerste links:
http://www.microsoft.com/...luation/features/iis.mspx

Kan dus wel maar er zijn aardig wat beperkingen. Ga je dus eerst eens verder inlezen voordat je iets gaat implementeren dat misschien niet gaat werken. Dan kan je baas het wel snel willen hebben, maar op de langere termijn heb je daar weinig aan. Zie verder ook BtM909's commentaar :)

Dit topic is gesloten.