Toon posts:

Zoemend geluid Samsung 245B

Pagina: 1
Acties:
  • 1.712 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo net een Samsung 245B monitor binnen, maar nu komt er wanneer ik hem aanzet een relatief luid zoemend geluid vanaf (misschien van een soort van transformator of iets dergelijks). Aangezien deze monitor in een studio gebruikt wordt is dit niet echt ideaal.

Heeft iemand hier misschien ook een Samsung 245B en, zo ja, komt hier ook een zoemend geluid vanaf? Ik vraag me namelijk af of het specifiek aan mijn exemplaar ligt, of dat ik op zoek moet naar een ander merk en/of model. Bedankt!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:13:
Ik heb zo net een Samsung 245B monitor binnen, maar nu komt er wanneer ik hem aanzet een relatief luid zoemend geluid vanaf (misschien van een soort van transformator of iets dergelijks). Aangezien deze monitor in een studio gebruikt wordt is dit niet echt ideaal.

Heeft iemand hier misschien ook een Samsung 245B en, zo ja, komt hier ook een zoemend geluid vanaf? Ik vraag me namelijk af of het specifiek aan mijn exemplaar ligt, of dat ik op zoek moet naar een ander merk en/of model. Bedankt!
mijn vriendin heeft dezelfde samsung monitor. Die zoemt niet. zolang je nog garantie hebt, en alles volgens het boekje aangesloten / gebruikt hebt zou ik m gewoon RMA-en. Andere mensen met een mening?

-_-

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
Ik gok dat Mr Xspringe2 geen garantie meer heeft op zn CRT monitoretje, wie koopt er de afgelopen jaren nog een CRT?
Heeel misgien: Kan je in je opties van je monitor DEGAUSS vinden, dan wordt de spoel die om de beeldbuis zit magnetsch onladen en is hopelijk die zoem maybe ff weg ofzo, anders gok ik dat je voeding in je CRT zn beste tijd heeft gehad......
Duz waarschijnlijk kan je op zoek gaan naar een andere....
Tenzij je idd nog garantie hebt, dan idd terugsturen/brengen...
Genoeg CRT bakkies te vinden/ op te halen voor (te) weinig!
Suc6 dude

57696520646974206c65657374206973206e657264

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sluuut schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:40:
Ik gok dat Mr Xspringe2 geen garantie meer heeft op zn CRT monitoretje, wie koopt er de afgelopen jaren nog een CRT?
Heeel misgien: Kan je in je opties van je monitor DEGAUSS vinden, dan wordt de spoel die om de beeldbuis zit magnetsch onladen en is hopelijk die zoem maybe ff weg ofzo, anders gok ik dat je voeding in je CRT zn beste tijd heeft gehad......
Duz waarschijnlijk kan je op zoek gaan naar een andere....
Tenzij je idd nog garantie hebt, dan idd terugsturen/brengen...
Genoeg CRT bakkies te vinden/ op te halen voor (te) weinig!
Suc6 dude
Uh, say what? De 245B is een 24" LCD (of het moet een superplatte CRT zijn :P).
Zie bijv. http://monitor.samsung.de...2-FC2303D1B006&show=feats

Wat soms tegen het zoemen wil helpen is het contrast/brightness lager te zetten (of hoger).
Als dat niet helpt of wanneer je dat niet wilt, dan garantie claimen.

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 04:10
Het hoort niet, en is waarschijnlijk de ingebouwde voeding.. Ik zeg omruilen!!

[ Voor 17% gewijzigd door Inflatable op 30-07-2007 21:13 ]

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:04
Ik heb hier ook een 245B en is gewoon stil.

Ruilen dus ;)

Computer nr 486 denk ik..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zet de brightness eens een stukkie hoger. Als het goed is gaat het dan weg. Mijn Samsung 930BF heeft het ook alleen met de brightness hoger dan 75 is het weg. Het heeft waarschijnlijk iets te maken met de backlight electronica.

Hoeft niet perse dit te zijn maar het zou kunnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

ik heb geprobeerd de brightness aan te passen. Dit verandert wel de toon van het geluid maar niet het volume. Ik vrees dat er niets aan te doen is :(

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-07 20:07
Ik had dit ook met een 205 samsung scherm. Mooi naar de winkel gegaan en een nieuwe mee gekregen en voila probleem opgelost!

Geen informatie beschikbaar

Verwijderd

Jammer dat er zou weinig review is van de Samsung 245B, ik wilde eerst een 226BW kopen maar deze vindt ik ook heel erg TOP. Kan iemand mij vertellen hoe het is met de backlight van deze monitor. Is deze ook erg zichtbaar. De meeste review is in het engels en dat is mijn zwakste punt.

• drdnl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 15:56
Ook hier een 245B en geen gezoem, omruilen dus :)

Backlight is goed, staat vaak juist veels te hoog. Heb hem nu dus op Internet staan en wanneer ik iets speel is het Game (uiteraard). Als je toevallig backlight bleeding bedoelt, geen. Ook geen dode pixels. Gewoon een top monitor voor het geld :)

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:26
Heb gisteren ook een 245B gekocht na 5x een 226BW omgeruild te hebben vanwege pixelgarantie en extreme backlightbleeding.

Deze 245B is toch wel even een stukkie beter zeg. 0,0 last van backlight bleeding en ook 0 defecte pixels(kwestie van geluk naartuulijk, of pech als je er wel 1 hebt). En ook geen gezoem gelukkig.

Ik vind de kleuren er nog beter uitkomen dan met een 226BW. Ik heb hem nu ingesteld staan op text want anders zit je echt voor een zonnebank te werken:D, voor games veranderen ik de preset wel weer naar games.

Topscherm voor een relatief lage prijs.

iRacing Profiel

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
ik heb sinds zaterdag ook zo een LCD

en heb ook zoemend geluid, komende uit de rechterkant, het is vooral hoorbaar men oor als ik heel dicht bij het scherm hou, anders niet door het omgevingsgeluid.

maar ik ga er toch mee terug naar de winkel gaan

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 08:11
TonCoronel schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:03:
Heb gisteren ook een 245B gekocht na 5x een 226BW omgeruild te hebben vanwege pixelgarantie en extreme backlightbleeding.

Deze 245B is toch wel even een stukkie beter zeg. 0,0 last van backlight bleeding en ook 0 defecte pixels(kwestie van geluk naartuulijk, of pech als je er wel 1 hebt). En ook geen gezoem gelukkig.

Ik vind de kleuren er nog beter uitkomen dan met een 226BW. Ik heb hem nu ingesteld staan op text want anders zit je echt voor een zonnebank te werken:D, voor games veranderen ik de preset wel weer naar games.

Topscherm voor een relatief lage prijs.
Ik heb 2x een samsung 226bw gehad (type A scherm) deze zoemde ook en had veel last van backlichtbleeding.
Uitiendelijk toch terug gebracht naar de winkel, en 1 maand met mijn oude CRT van Yljama gezeten, daarna heb ik de HP W2207 gekocht, wat een scherm, veel beter dan de samsung 226bw, zowel kleuren-backlichtbleeding-scherperbeeld-geen gezoem-voet in hoogte te verstellen-1:1 pixelmapping-menu in het nederlands-enz.....een top monitor voor de zelfde prijsklasse.
Als je er 1 kan kopen (kopen die hap, ze zijn moeilijk leverbaar momenteel)

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:26
Al die pluspunten die jij noemt van de HP heb ik dus ook met de 245B van samsung met als extra pluspunt dat het design van samsung 10x mooier is (persoonlijk)

iRacing Profiel

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
Pfff vandaag in de winkel scherm gaan omwisselen, hebben ze zonder morren gedaan.
Wat blijkt, nieuw scherm heeft exact zelfde gezoem,
Hoorbaar als het muisstil is, niet hoorbaar als de pc aan staat

Is dit een "niet gedocumenteerde" feature van Samsung dan???

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:36

Yor

Yor1313#2571

Misschien is het iets in je stroom circuit, ik bedoel, doet hij het overal zo? Steek dat ding eens op een andere plaats in?

http://yor.minitroopers.com

Pagina: 1