Zijn er hier mensen die bij dit bedrijf uit Veenendaal werken? Ben vooral benieuwd of er mensen zijn die bij een groter softwarehuis hebben gewerkt en hun ervaring kunnen delen over de mogelijkheden (groei, opleiding, uitdagingen, beloning) t.o.v. van die grotere jongens.
Anoniem: 35354
Hey Sammy,
Ikzelf werk bij Info Support, nu iets meer dan een jaar. Ik heb het er goed na mijn zin en doe veel ervaring op. Zelf heb ik nog niet bij een andere grote detacheerder gewerkt, wel bij kleine softwareboeren. Desondanks krijg ik wel veel mee van vrienden / oud studiegenoten die tegelijkertijd met mij gestart zijn bij de grotere detacheerders. Het verschil in groei kan ik nog niet zo zoveel over zeggen, daarvoor werk ik er te kort. Het loon is iets boven wat de andere grote detacheerders geven, hou het maar op marktconform.
Het grote voordeel van Info Support vind ik de opleidingen. Ze hebben zelf een opleidingscentrum waar je de curussen volgt. Dit zijn geen consultants die part-time een cursusje geven maar full-time docenten en de kwaliteit van de cursussen zijn hier vaak ook naar. In een jaar tijd heb ik ongeveer 25 dagen besteed aan curussen. Dit is exclusief het opleidingstraject van 10 weken welke een starter krijgt.
Wat ik persoonlijk zelf erg fijn vind aan Info Support zijn de bijzonder intelligente collega's. Dit komt mede door de strenge selectie procedure.. Dat is even doorbijten maar als je daar doorheen komt zit je in ieder geval wel tussen capabele collega's.
Mocht je verder nog vragen hebben laat het maar weten.
Ikzelf werk bij Info Support, nu iets meer dan een jaar. Ik heb het er goed na mijn zin en doe veel ervaring op. Zelf heb ik nog niet bij een andere grote detacheerder gewerkt, wel bij kleine softwareboeren. Desondanks krijg ik wel veel mee van vrienden / oud studiegenoten die tegelijkertijd met mij gestart zijn bij de grotere detacheerders. Het verschil in groei kan ik nog niet zo zoveel over zeggen, daarvoor werk ik er te kort. Het loon is iets boven wat de andere grote detacheerders geven, hou het maar op marktconform.
Het grote voordeel van Info Support vind ik de opleidingen. Ze hebben zelf een opleidingscentrum waar je de curussen volgt. Dit zijn geen consultants die part-time een cursusje geven maar full-time docenten en de kwaliteit van de cursussen zijn hier vaak ook naar. In een jaar tijd heb ik ongeveer 25 dagen besteed aan curussen. Dit is exclusief het opleidingstraject van 10 weken welke een starter krijgt.
Wat ik persoonlijk zelf erg fijn vind aan Info Support zijn de bijzonder intelligente collega's. Dit komt mede door de strenge selectie procedure.. Dat is even doorbijten maar als je daar doorheen komt zit je in ieder geval wel tussen capabele collega's.
Mocht je verder nog vragen hebben laat het maar weten.
Ik bookmark dit topic 
Nee, ik werk niet bij InfoSupport, maar wat ik in het verleden heb gezien en gehoord over dit bedrijf heeft het toch wel mijn interesse. Ook een paar trainingen via hun gevolgd en inderdaad, heb nog nooit van zo'n top-trainers les gehad als bij InfoSupport.
Nee, ik werk niet bij InfoSupport, maar wat ik in het verleden heb gezien en gehoord over dit bedrijf heeft het toch wel mijn interesse. Ook een paar trainingen via hun gevolgd en inderdaad, heb nog nooit van zo'n top-trainers les gehad als bij InfoSupport.
Wat kan ik op dat gebied ongeveer verwachten, als startende WO'er?Anoniem: 35354 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:29:
Hehe klein wereldje 
Werk zelf niet bij InfoSupport maar zit wel bij een bedrijf waar ongeveer alle cursussen daarheen doorgestuurd worden. Plus dat er wat oud-collega's van ons bedrijf bij InfoSupport ingetrokken zijn
Mijn ervaringen met InfoSupport zijn in ieder geval ronduit goed; zowel de directe (cursussen) als de indirecte (verhalen via mijn oud-collega's).
Goed bedrijf
Werk zelf niet bij InfoSupport maar zit wel bij een bedrijf waar ongeveer alle cursussen daarheen doorgestuurd worden. Plus dat er wat oud-collega's van ons bedrijf bij InfoSupport ingetrokken zijn
Mijn ervaringen met InfoSupport zijn in ieder geval ronduit goed; zowel de directe (cursussen) als de indirecte (verhalen via mijn oud-collega's).
Goed bedrijf
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Anoniem: 35354
Je wilt weten hoe zwaar de selectieprocedure zal zijn voor een startende WO'er? Er wordt gewoon gekeken of je zowel de intelligentie hebt als de persoonlijkheid om bij Info Support te komen werken. Als eerste krijg je een eerste selectiegesprek, als dit positief verloopt krijg je bij een tweede gesprek vervolgens een IQ test en een persoonlijkheidstest. Als je hierdoor heen komt wordt je technische kennis getoetst. Je krijgt dan een technische vragenlijst thuis gestuurd en deze moet je ingevuld terugsturen. Als ze hier tevreden over zijn wordt je uitgenodigt voor een technisch gesprek waar ze vragen zullen stellen over de ingevulde antwoorden.Sammy schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:12:
[...]
Wat kan ik op dat gebied ongeveer verwachten, als startende WO'er?
Als dit allemaal positief verloopt zul je waarschijnlijk worden aangenomen. Het is best zwaar en kost ook veel tijd, maar uiteindelijk heb je dan ook iets (naar mijn mening).
Hoe zwaar jij het zal krijgen weet ik niet. Ik ken je niet en ben dus ook niet op de hoogte van je capaciteiten. Als je tijdens je studie behoorde tot de technische top van de klas, en je bent sociaal goed en flink gemotiveerd zal het wel goedkomen denk ik.
Er is maar een manier om erachter te komen en dat is een keer komen praten, ik vond de selectieprocedure opzich al de moeite waard omdat je dan al veel van jezelf te weten komt (ook door de rapporten die je krijgt op basis van de testen).
Inmiddels heb ik het traject doorlopen (ging inderdaad ongeveer zoals de post hierboven, iets andere volgorde). Indruk van het bedrijf tot nu toe is positief in ieder geval! Komende week krijg ik als het goed is een aanbieding... ik ben benieuwd
kick van een oud topic, maar kwam het toevallig tegen...
Een vriend van me werk al jaren bij InfoSupport en het bevalt hem goed, dus wat dat betreft kan ik via-via
de bovenstaande meningen bevestigen
Een vriend van me werk al jaren bij InfoSupport en het bevalt hem goed, dus wat dat betreft kan ik via-via
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
nou enige wat ik ervan weet is dat eht enorme strebers zijn. Zelfs voor een afstudeerstage heb ik ong 3 gepsrekken gehad + een assesment. Assesment en gesprek waren in rode maar voglens hun had ik te weinig kennis
Ja laat een stage er nou net zijn om te leren
Denk je dat ze afstudeerstages voor de lol aanbieden? De enige reden dat ze dat doen is omdat in de praktijk blijkt dat afstudeerders vaak blijven hangen. Dus in principe is solliciteren naar een afstudeerplek voor hun hetzelfde als een reguliere sollicitant.PainkillA schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:05:
nou enige wat ik ervan weet is dat eht enorme strebers zijn. Zelfs voor een afstudeerstage heb ik ong 3 gepsrekken gehad + een assesment. Assesment en gesprek waren in rode maar voglens hun had ik te weinig kennisJa laat een stage er nou net zijn om te leren
Het is inderdaad waar dat Info Support afstudeerplekken aanbiedt in de hoop dat het wederzijds goed bevalt en dat je uiteindelijk in dienst treedt. Dat betekent dat er flink in je geïnvesteerd wordt aan opleidingen tijdens je afstudeerperiode.JeroenB schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:54:
[...]
Denk je dat ze afstudeerstages voor de lol aanbieden? De enige reden dat ze dat doen is omdat in de praktijk blijkt dat afstudeerders vaak blijven hangen. Dus in principe is solliciteren naar een afstudeerplek voor hun hetzelfde als een reguliere sollicitant.
De ervaring leert dat niet iedereen binnen Info Support past, qua kennisniveau en sociale ontwikkeling. Je wil je investeringen zo goed mogelijk inzetten. Vandaar de redelijk strenge selecties.
Dit topic is al enkele jaren oud. Zijn er wellicht mensen met recente ervaringen bij dit bedrijf? Ik heb begrepen dat verreweg het grootste deel van de werknemers een HBO-opleiding heeft gehad. Daarom ben ik ook benieuwd hoe (startende) WO'ers de organisatie ervaren.
Ik heb er ooit een kennismakingsgesprek gehad. Mijn ervaringen zijn anders dan de bovenstaande post. Dat heeft (waarschijnlijk) te maken met een ander perspectief op mijn vakgebied.
Mijn ervaring is dat InfoSupport vooral een zeer technisch bedrijf is, en mijn gevoel vanuit het gesprek is dan ook dat ze daar erg bekwaam in zijn. Gedurende het gesprek kwam ik er wel achter dat mijn visie, opvattingen, kennis uit trainingen en opleidingen totaal niet overeenkwam met de werkwijze van InfoSupport.
Ik heb met mijn gesprekspartner daar wel nog een leuk en inhoudelijk gesprek over gehad. Ik heb de beste man ook verteld dat ik een duidelijk beeld over BI heb en daar graag over praat, nadenk en discussieer.
Na het verder leuke gesprek zou er nog een tweede contact en gesprek plaatsvinden want ook ik had een aantal vragen hoe zaken bij InfoSupport zijn geregeld. Hier ging het volledig de mist in.
Ik zou binnen een week een belletje krijgen met extra informatie plus uitnodiging voor een tweede gesprek. Na twee weken erachteraan gebeld, geen reactie.
Meermaals nog contact opgenomen maar ik wordt afgewimpeld met 'ja het is een beetje druk...'. Dat deed voor mij echt de deur dicht. Als je een sollicitant niet ziet zitten heb dan ook het lef om te zeggen 'Sorry maar je bent gewoon niet geschikt voor InfoSupport' of iets dergelijks. Als eerst super enthousiast reageren op je C.V. en graag willen ontmoeten en daarna schitteren van afwezigheid de norm is om (potentiële) werknemers om te gaan, dan hoef ik er niet te werken.
Ik hoop dat mijn ervaring een (ongelukkige) uitzondering is.
Mijn ervaring is dat InfoSupport vooral een zeer technisch bedrijf is, en mijn gevoel vanuit het gesprek is dan ook dat ze daar erg bekwaam in zijn. Gedurende het gesprek kwam ik er wel achter dat mijn visie, opvattingen, kennis uit trainingen en opleidingen totaal niet overeenkwam met de werkwijze van InfoSupport.
Ik heb met mijn gesprekspartner daar wel nog een leuk en inhoudelijk gesprek over gehad. Ik heb de beste man ook verteld dat ik een duidelijk beeld over BI heb en daar graag over praat, nadenk en discussieer.
Na het verder leuke gesprek zou er nog een tweede contact en gesprek plaatsvinden want ook ik had een aantal vragen hoe zaken bij InfoSupport zijn geregeld. Hier ging het volledig de mist in.
Ik zou binnen een week een belletje krijgen met extra informatie plus uitnodiging voor een tweede gesprek. Na twee weken erachteraan gebeld, geen reactie.
Meermaals nog contact opgenomen maar ik wordt afgewimpeld met 'ja het is een beetje druk...'. Dat deed voor mij echt de deur dicht. Als je een sollicitant niet ziet zitten heb dan ook het lef om te zeggen 'Sorry maar je bent gewoon niet geschikt voor InfoSupport' of iets dergelijks. Als eerst super enthousiast reageren op je C.V. en graag willen ontmoeten en daarna schitteren van afwezigheid de norm is om (potentiële) werknemers om te gaan, dan hoef ik er niet te werken.
Ik hoop dat mijn ervaring een (ongelukkige) uitzondering is.
Opper-prutser
Anoniem: 342282
Beste Informaticus89. Binnen Info Support heeft 1 op de 5 werknemers een afgeronde WO opleiding. Nu kan ik je als Recruiter vertellen wat Info Support WO'ers te bieden heeft, maar misschien heb je er meer behoefte aan om dit van een collega te horen die een WO opleiding heeft afgerond. Mocht je hier interesse in hebben, dan breng ik je graag in contact. Mijn emailadres is guidoh@infosupport.comInformaticus89 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:41:
Dit topic is al enkele jaren oud. Zijn er wellicht mensen met recente ervaringen bij dit bedrijf? Ik heb begrepen dat verreweg het grootste deel van de werknemers een HBO-opleiding heeft gehad. Daarom ben ik ook benieuwd hoe (startende) WO'ers de organisatie ervaren.
Pagina: 1