[XP-32] Installatie problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 07:18
Hallo,

Ik heb een mooie nieuwe Medion laptop, waarop Vista voorgeinstalleerd stond. Het gaat hier om een Medion MD98300. In de handleiding staan geen technische details, maar de stickers op de laptop melden mij dat er een AMD/64 processor in zit.
Echter ben ik niet gescharmeerd van Vista en wil Windows XP er op hebben.

Nu heb ik een mooie slipstreamed xp cd en dvd liggen. Hierbij heb ik zowel een nederlandse als engelse versie. Daarnaast heb ik ook nog een "originele" cd, niet geslipstreamed. Welke instalatie cd ik ook probeer, ik krijg problemen.

1 maal heb ik tijdens installatie een BSOD gehad tijdens het initaliseren van drivers, maar na herstart ging de installatie verder. Het probleem van alle installaties is is dat ik geen programma's kan installeren. Ik krijg dan een zogenaamde kernel error.

De installatie cd's hebben voorheen altijd gewerkt, echter was dit op pre 64 processoren. Gebruik ik nu de verkeerde installatie cd's en moet ik dus windows xp [64] hebben? Of gaat er ergens anders iets verkeerd?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Windows XP 32 zou prima moeten werken op een 64 bits processor, dus het gaat ergens anders verkeerd...

Je installatie gaat altijd fout bij het initialiseren van de drivers? Misschien dat je eens kunt proberen om XP drivers voor jouw laptop te downloaden van de Medion site (als die er überhaupt zijn dan...) en die te slipstremen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• blackhawk180
Xander schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:40:
Windows XP 32 zou prima moeten werken op een 64 bits processor, dus het gaat ergens anders verkeerd...
Dat klinkt veelbelovend, maar zou dan niet weten waar het probleem in kan zitten.
Xander schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:40:
Je installatie gaat altijd fout bij het initialiseren van de drivers? Misschien dat je eens kunt proberen om XP drivers voor jouw laptop te downloaden van de Medion site (als die er überhaupt zijn dan...) en die te slipstremen?
De installatie is 1 keer fout gegaan tijdens initialisatie drivers.
Na installatie gaat het mis.....

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden ook problemen gehad om windows XP op een AMD 64bit te installeren.

Heb me er zowat een maandje rot naar gezocht.

Uiteindelijk bleek een nieuwere versie van de windows XP cd (met service pack 2) de oplossing.

Mijn oudere windows XP install cd bleek de oorzaak. Waarschijnlijk ergens een incompatibel drivertje. Ik kon wel niet zeggen dewelke daar het systeem random bleef hangen.

Misschien helpt dit.

• blackhawk180
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:02:
Ik heb een tijdje geleden ook problemen gehad om windows XP op een AMD 64bit te installeren.

Heb me er zowat een maandje rot naar gezocht.

Uiteindelijk bleek een nieuwere versie van de windows XP cd (met service pack 2) de oplossing.

Mijn oudere windows XP install cd bleek de oorzaak. Waarschijnlijk ergens een incompatibel drivertje. Ik kon wel niet zeggen dewelke daar het systeem random bleef hangen.

Misschien helpt dit.
De cd's die ik gebruik zijn geslipstreamed met SP2, dan zijn deze toch ook nieuwer?

Verwijderd

Neen, werkte bij mij ook niet.
Ik heb dit ook geprobeerd en was er net zoals jou vanuit gegaan dat dit gelijkwaardig was.

Ik heb gewoon een nieuwere versie van windows xp met SP2 gedowned van microsoft (technet subscription).

Ik heb het trouwens op 2 complete sets gehad eentje met Asus en eentje met gigabyte moederbord. Want ik was er na een tijdje vanuit gegaan dat ik een defect component MOEST hebben.

Verwijderd

Probeer eens een en ander in de BIOS uit te zetten. Bij mij heeft dit (in combinatie met een BIOS-upgrde) geholpen bij het installeren van een 32 bit Windows XP op een 64 bit systeem.

Verwijderd

Is dit nu gelukt of niet ? Ik heb ook zo'n k*t laptop die helemaal niet voor vista gemaakt is. Wil er asap xp pro op zwieren, maar blijkbaar zijn drivers vinden een probleem of niet ?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

https://powershellisfun.com

• blackhawk180
Het bleek een driver probleem te zijn.
Truck is de juiste drivers te vinden. Wat nog best een hels karwei is voor nieuwe laptops

Verwijderd

Ik heb zowat de oudste xp erop gezet die ik liggen had, zonder ook maar iets van updates. Werkte perfect en direct. Systeem gaat nu stukken sneller alvast !

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:27:
Ik heb zowat de oudste xp erop gezet die ik liggen had, zonder ook maar iets van updates. Werkte perfect en direct. Systeem gaat nu stukken sneller alvast !
enkel heb ik problemen met wifi : uitvallen om de zoveel tijd en direct opnieu werken ...
Pagina: 1