One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
a. hij staat uit in het bios
b. hij is defect
c. een verkeerde/te oude bios versie
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Dit zal A zijnWillem2 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:21:
Als hij niet gedetecteerd wordt onder zowel linux als XP zou ik inderdaad denken aan:
a. hij staat uit in het bios
b. hij is defect
c. een verkeerde/te oude bios versie
C kan zoiezo niet, op elke bios werkt hij hier bij mij.
Ik denk dat hij gewoon uitstaat in de bios, als die optie er wel is
/me Schaamt zich dat hij het niet weet ondanks het hetzelfde mobo is
Dan is de kans groot dat het gewoon defect is dan... Alleen brand het lichtje wel. ..
alleen heb ik niet echt veel zin om dat ding RMA te sturen...
[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 30-07-2007 12:46 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Groen430xlkod schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:12:
Welk lampje ervan brandt er dan (groen/oranje) ?
Ik heb inderdaad ergens een oude nic tevoorschijn gezocht en deze gebruiktWillem2 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:45:
Clear CMOS? je weet maar nooit... en anders is een pci nic ook goed te betalen als je hem niet RMA wilt sturen!
Maar ik wil uiteraard wel gigabit, dus wordt het maar een intel PRO nic bestellen. Het is natuurlijk wel zonde als de ingebouwde nic niet werkt. En dan ga ik toch afvragen wat er nog meer niet werkt...
[ Voor 60% gewijzigd door kmf op 30-07-2007 16:30 ]
Verwijderd
In linux moet de "sky2" driver in de kernel zitten of als module beschikbaar zijn.
Even de specs checken voordat je gaat blaten.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 13:08 ]
Nee, het is de realtek 8111b geloof ik. Ik had wel de drivers al geinstalleerd. Maar het wordt in z'n geheel niet gedetecteerd. Er was tenminste geen geel uitroeptekentje aanwezig.Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:54:
Dit is een Marvell chip toch? En hij wordt in XP niet gedetecteerd in "Hardware"? Ik weet wel dat je per sé de drivers handmatig moet installeren onder XP. Hij wordt niet automatisch door Windows geinstalleerd.
In linux moet de "sky2" driver in de kernel zitten of als module beschikbaar zijn.
Het vreemde is dat de bios-cabletest ook niet werkt.
Dat is waar, maar tegenwoordig zijn er niet veel apparatuur meer dat ik als PCI wilt hebben. Ik ben tevreden met de onboard sound.iceheart schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:59:
belangrijker is dat het je een PCI slot kost, die zijn al niet in grote getale meer aanwezig en als je later nog een paar dingen erbij wil zetten gaat dat je dan opbreken...
Randapparatuur gaan vooral via usb nowadays en dat ding zit al vol met sata-poorten. Ik kan niet echt bedenken wat ik er nog bij wilt steken. Tenminste, met mijn "oude" workstation had ik die PCI-poorten ook niet nodig gehad.
Het enige waar ik mee zit, is dat ik neit weet of de rest van de mobo wel stabiel is zo...
Ik wil eerst een werkend compleet schoon systeem hebben voordat ik de bios update. Dit omdat ik simpelweg de HDD van mijn oude comp had overgeplaatst. Kans was dus groot dat windows gewoon compleet brak was omdat alle plaatsen al waren vrijgegeven.Terw_Dan schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:01:
Je zou altijd een biosupdate kunnen proberen. Maar waarom wil je dat perse doen nadat je windows erop hebt staan? Een update staat los van je OS, dus dat ding kun je gewoon updaten.
[ Voor 59% gewijzigd door kmf op 01-08-2007 13:38 ]