Heeft iemand een hardware matige router aan de praat gekregen met Mxstream? Volgens een aantal berichten is dit niet mogelijk door de VPN opzet van Mxstream. Ik ben zelf in het bezit van een Netgear RT314 en zou deze graag willen gaan benutten met mijn Mxstream verbinding.
moet vast wel kunnen, hadden ze dat vpn er niet afgekeild?
krijgen binnenkort adsl op kantoor (met router...
krijgen binnenkort adsl op kantoor (met router...
On a midnight patrol through the kingdom of the wicked
Ze gooien 1 april (geen grap) NAT en het dubbel aanmelden eraf.
VPN blijft, je hebt dus een router nodig die PPTP ondersteund.
Verwijderd
klopt maar vooralsnog gaat een hardware router dus nog niet.
Een oude ongebruikte pc instellen als router is overigens handiger.
Het MXStream ethernet modem heeft overigens ook routing functies (zie de alcatel speedtouch handleiding)
Een oude ongebruikte pc instellen als router is overigens handiger.
Het MXStream ethernet modem heeft overigens ook routing functies (zie de alcatel speedtouch handleiding)
Verwijderd
Ik krijg dus binnenkort ook adsl en wil dus zo'n netgear RT314/311 kopen. Deze ondersteund PPTP.
Is het dan mogelijk deze te gebruiken als router? En zo ja hoe? Moet ik dan nog steeds inloggen op een andere pc of kan je die router of eventueel een andere router de verbinding op laten zetten?
Het mooist zou zijn als het werkt als kabel. Pc/router aan = verbinding..
Is het dan mogelijk deze te gebruiken als router? En zo ja hoe? Moet ik dan nog steeds inloggen op een andere pc of kan je die router of eventueel een andere router de verbinding op laten zetten?
What about 'n linux machine (486) met 2 netwerk kaartjes, die trekt het net zo lekker hoor, werkt super, en goedkoop:)Op zondag 18 februari 2001 01:32 schreef rednar het volgende:
Ik krijg dus binnenkort ook adsl en wil dus zo'n netgear RT314/311 kopen. Deze ondersteund PPTP.
mja. maar hoeveel ben je kwijt aan stroomkosten als je die linux-router heel jaar aan laat staan?
En hoeveel ben je kwijt als je een hardware-matige router aan laat staan een jaar lang.?
En hoeveel ben je kwijt als je een hardware-matige router aan laat staan een jaar lang.?
Verwijderd
Nee, ik wel een hardware matige. Het is tevens voor een bedrijf. Het is dan makkelijk daar support op te doen dan op een heel os + extra's
In hoeverre zal dat werken met adsl/mxstream?
In hoeverre zal dat werken met adsl/mxstream?
Verwijderd
Ondersteunt deze router en de zyxel ook vpn connectie en hoe kan je dat dan doen als kpn adsl veranderd? Ga je dan een vpn verbinding opzetten vanaf de router of vanaf een machine die er achter hangt?
Hoe moet ik dit zien? Je krijgt toch een normaal IP-adres? Tenminste dat is wat ik gehoord heb? Kun je ergens trouwens die info terug vinden? Ik heb al eens op de mxstream site zitten kijken, maar kwam het niet tegen...Op zaterdag 10 februari 2001 20:18 schreef eric veraart het volgende:
Ze gooien 1 april (geen grap) NAT en het dubbel aanmelden eraf.
Wat ik tot nu toe heb uitgezocht met mijn RT314 router is dat ik alleen de vpn verbinding vanaf mijn pc kan opzetten maar niet vanuit de router (wat ik zou willen). Sharing van het internet via de router is hierdoor niet mogelijk.Op maandag 19 februari 2001 10:02 schreef rednar het volgende:
Ondersteunt deze router en de zyxel ook vpn connectie en hoe kan je dat dan doen als kpn adsl veranderd? Ga je dan een vpn verbinding opzetten vanaf de router of vanaf een machine die er achter hangt?
Verwijderd
En zal dit wel gaan werken als kpn zijn implementatie wijzigt en welke routers zijn wel in staat om een vpn op te zetten in een beetje redelijk prijsklasse (onder de Fl. 1000)?
Ik heb een D-Link 701 Gateway. Deze ondersteunt PPPoE. Volgens mij moet het dan toch gewoon mogelijk zijn om ook via MXstream in te loggen? Je logt namelijk 2x in. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik werk nu met kabel maar wil overstappen naar 1024/256 ADSL.
Pagina: 1