Ophangprobleem grote (42") flatscreen (Vogels 6345)

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 10:32
Ik ben sinds kort eigenaar van een 42" plasmascherm van Panasonic (42pv70). Allemaal prachtig, natuurlijk, maar nu ben ik aan het kijken naar het ophangen van dat geval, in mijn (speciale) situatie.

Kijk, mijn living (woonkamer voor onze noorderburen) is zo ingedeeld (1337 paintskills alert):

Afbeeldingslocatie: http://i140.photobucket.com/albums/r4/DexterBelgium/Plan.png

Ik zou hem dus graag, met een beugel, op de plaats die aangeduid is met HIER ophangen. Aan de andere kant van de kachel is helemaal geen plaats.

Nu is het zo dat de kachel (grote schoorsteenmantel met daarin een vrijstaande kachel) ongeveer 58cm vooruitsteekt. Met de Vogels 6345 beugel kan ik er dus in principe net omheen. Zo kan ik dus de tv naar vlak voor de kachel draaien als ik wil tv kijken, en voor de venster draaien als ik dat niet wil. Nu is mijn vraag: hoe PRECIES werkt die beugel, zijn hier mensen met ervaringen (in een GoTsearch blijkt dat toch een aantal bezitters van grote panelen die beugel hebben). Als je hem alleen vooruit een achteruit kan bewegen, is hij voor mij dus niet nuttig, aangezien ik maar nét voorbij de kachel kom als ik de beugel helemaal uittrek (600 mm max). Wat ik zou willen is dat ik de tv wat naar rechts kan draaien, en dan tot tegen de venster (ongeveer) en parallel (of bijna) aan de muur.

Mensen met ervaringen, kan dat? If not, is er een andere beugel die dat kan?

Wat al gedaan: google search op ervaringen, reviews van de beugel in kwestie (kelkoo en vergelijkbaren maken dat zéér moelijk, maar niets gevonden), online images bekeken, échte retailers gezocht hier in de buurt die die beugel op voorraad hebben (ook voorlopig niks), GoTsearch.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb het andersom gedaan. Eerste gekeken waar ik m'n speakers en TV wilde hebben en toen de woonkamer er omheen gebouwd. Klinkt misschien nu wat ver van je bed maar als het over beeld en geluid gaat krijg je wel het beste resultaat.

Ik heb hem met dit eenvoudige beugeltje opgehangen:
Afbeeldingslocatie: http://vogels.ma.informationstore.net/informationstore/y/y0000377.jpg?expires=20070730122120&secretname=InformationStore&id=&ticket=acfe74d206b49812a5c70a86bde2ea58&f=d.exe

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• DexterBelgium
twixx schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:21:
Ik heb het andersom gedaan. Eerste gekeken waar ik m'n speakers en TV wilde hebben en toen de woonkamer er omheen gebouwd. Klinkt misschien nu wat ver van je bed maar als het over beeld en geluid gaat krijg je wel het beste resultaat.

Ik heb hem met dit eenvoudige beugeltje opgehangen:
[afbeelding]
Niet echt toepasselijk in mijn geval: huis gekocht, waarbij ik met bovenstaande situatie geconfronteerd word. De kachel is gezellig, en staat waar ze staat. Spijtig genoeg heb je bij een salon meestal maar één 'opening", en daar moet dus zowel mijn kachel als mijn tv inkomen.

Nog absurdere IRL reactie: dan had je maar een kleinere tv moeten kopen. Ach ja...

Wat ik dus wil weten van de mensen die zo'n ding hebben

Is het mogelijk van dat ding een beetje zo te vouwen:
code:
1
2
3
4
5
___________________ Muur
|     ° .        °.
|          °  .   .°  
|                °
|         ==============  TV

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25
Ik ben net naar ongeveer hetzelfde aan het kijken. Ik kwam voor de 42" bij de Vogels 6345. Volgens mij moet deze ook in jouw situatie wel uitkomst bieden:

Afbeeldingslocatie: http://vogels.ma.informationstore.net/informationstore/b/b0001607.jpg?expires=20070730211148&secretname=InformationStore&id=&ticket=c9f098c44cc304ae37847ad191e3294f&f=d.exe

Volgens mij kan deze dus ook opzij worden gezet, uiteraard bereik je dan niet meer de 600mm diepte vanaf de muur, dus dan moet je hopen dat hij net om de haard heen kan worden gedraaid.

edit:
Hier nog extra informatie:
http://vogels.turnpages.com/nl/pdf/compleet.pdf

Maar nog steeds geen uitsluitsel...

edit 2:
Na nog eens goed kijken, lijkt het volgens mij niet te kunnen. Volgens mij alleen in en uittrekken en dan het scherm 60 graden naar links of naar rechts...

[ Voor 22% gewijzigd door Scooper op 30-07-2007 19:25 ]

SRK35ZS-W

• DexterBelgium
Aha, bedankt! Dat was dus ook het model waar ik naar aan het kijken was (zie topictitel).

Ik hoopte dus dat er hier mss iemand was die dat ding aan de muur heeft hangen, die mij een beetje een impressie kon geven van hoe het nu écht draait (gaan die twee 'armen" altijd tegelijk, of kan je wat naar links of rechts...)

Toffe extra info, is bekijken. Mss is zien of die 60° genoeg zou zijn om hem ten minste "uit de weg" te hangen.

EDIT: ow, nog eens je post gelezen: het is dus dat wat ik vreesde, als het alleen vooruit/achteruit en dan 60° links rechts is, dan is het dus NIET geschikt voor mijn doeleinden... aiai!

Als iemand dát zou kunnen bevestigen.

EDIT 2: Uit de documentatie lijkt het idd niet te zijn wat ik zoek. zoiets als de EFW 2009, maar dan met langere arm, dat zou het zijn. Maar dat zal wel niet lukken uit gewichtsoverwegingen zeker?

Ik vrees dat, tenzij iemand hier nog een geweldige tip heeft kwa andere beugelmerken, dat het dan gewoon een roltafeltje wordt.

EDIT (nog maar een): heb Vogels maar laten varen: Newstar heeft blijkbaar exact wat ik zoek (alleen is hij, meetfouten van mij voorbehouden, 5 lousy cm te kort) de Plasma W400

Iemand nog andere tips?

[ Voor 52% gewijzigd door DexterBelgium op 31-07-2007 07:48 ]

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:43
Met de Vogels 365 (VWF365) kan je 180° scharnieren op 2 punten en 15°C kantelen ook.
Als het daarmee niet kan weet ik het ook niet meer...

• DexterBelgium
jvanhambelgium schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:31:
Met de Vogels 365 (VWF365) kan je 180° scharnieren op 2 punten en 15°C kantelen ook.
Als het daarmee niet kan weet ik het ook niet meer...
als die nu ook nog eens lang genoeg zou zijn... ;) (ik open natuurlijk dit topic enkel omdat het écht niet makkelijk is).

Wat ik dus idd nodig heb is een beugel met twee scharnierpunten met 180° draaivrijheid en een lengte van +-60cm, die dan nog eens mijn paneel kan dragen. Die Plasma 400 van Newstar komt zó dicht hé...

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Als je met dat ene ding 5cm te kort komt, is het dan niet een idee om een dikke balk op de muur te schroeven van een centimeter of 7, en dan dat ding daar op te bevestigen? Dan ben je er ook :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:43
Kamstra goed idee, moet toch lukken op deze manier ?
jaja, een mooi houten blok stevig in de muur verankeren en daarboven de steun...goedkoper kan niet.

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25
Die W400 van NewStar is inderdaad ook wel een mooie beugel. Ook een stuk beter betaalbaar dan de Vogels 6345.

Helaas kon ik er niet zoveel informatie over vinden. Vandaar dat ik even een mailtje heb gestuurd. En ik kreeg snel antwoord. Ik heb de handleiding hier neer gezet. Helaas staan er geen verdere specificaties in, maar wel een duidelijk shot van de arm met de draaipunten.

Hij heeft dus 3 draaipunten:
Afbeeldingslocatie: http://www.mlems.tweakdsl.nl/GoT/newstar/w400-normaal.JPG

En kan dus eventueel (als het scherm niet groter is dan 110cm) volledig haaks op de muur worden gezet (of heel iets schuin, op tekening dus een klein schermpje van 32-37", zou nog groter kunnen als je de arm helemaal strekt):
Afbeeldingslocatie: http://www.mlems.tweakdsl.nl/GoT/newstar/w400-haaks.JPG

Maar lijkt me dus een goede keus voor TS als hij zo'n houten balk tegen de muur aanzet, moet het wel een vrij stevige constructie worden, beetje jammer als zo'n scherm aan diggelen valt :)

SRK35ZS-W

• DexterBelgium
Mooi mooi. Bedankt voor de input, dat scheelt me weer een mailtje naar newstar.

Ik ben alleen een klein beetje huiverachtig om zo'n balk tegen de muur aan te gaan monteren. Er hangt daar toch een 35 dure kilos aan een arm van 55cm te bungelen, serieuze krachten die worden ontwikkeld dus. En ben nu niet echt bouwkundig ingenieur (ikeakastjes en lampen lukken me meestal wel, dat soort niveau ;) ), dus ik weet niet of ik mijn eigen brouwsels wel zou vertrouwen. Als je tv naar beneden flikkert zal zo'n fabrikant natuurlijk ook snel zijn om de verantwoordelijkheid op je gebricoleerde oplossing te steken, natuurlijk.

Heb ondertussen ook natuurlijk niet stilgezeten, en ben nóg een kandidaat tegengekomen:

Sanus VMAA26

Strekt zich wél ver genoeg uit, en lijkt voor de rest ook drie draaipunten te hebben, met zelfs wat flexibiliteit kwa links-rechts positie van het aanhechtingspunt op de muur. Ideaal, lijkt me. Alleen: waar vind je die. The search continues...

hoop dat anderen die dergelijke panelen willen wallmounten hier ook wat aan hebben, dus ideeën die voor mij het net niet zijn, zijn toch nuttig voor de discussie, dus laat maar komen

Pagina: 1