Toon posts:

Schaduw prodbleem Hauppage PVR 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben ook over!
Net een HTPC in elkaar geschroeft met Vista en 2x PVR500.

Aansluiting HTPC in eerste instantie op Dell 24" Flat dmv DVI-aansluiting.

Het enige wat ik getweakt heb, is het aan de praat krijgen van de 4 tuners in Vista met het tooltje van Ramon, de rest is allemaal standaard gelaten (onder het motto, laat het eerst maar werken).

Kijken en opnemen werkte in 1 keer, bij alle 4 de tuners. De ruis is acceptabel, maar ik zie een soort van schaduw achter de bewegingen aanlopen. Staat het beeld stil, dan is het goed. Het lijkt alsof het dubbele beelden zijn.
Zie je bv een groot hoofd op TV die naar links beweegt, dan zie je een soort van waas héél iets vertraagt meelopen. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Inteferentie, te sterk signaal?

Ik heb het TV-signaal nu vlak voor de HTPC nog weer gesplit, zodat ik hetzelfde beeld ook tegelijkertijd op mijn huiskamer-TV (Philips Matchline 37" breedbeeld) zie. Hierdoor zie ik dat de ruis ook ietsje meer is via de HTPC dan op de huiskamer-TV.

De HTPC staat overigens zo'n 8 meter van de hoofdaansluiting (Essent analoog) en ook zonder de TV-splitter (dus rechtstreeks naar HTPC) heb ik hetzelfde beeld. Sluit ik de HTPC via S-video aan op de huiskamer-TV, dan is het beeld nóg onaangenamer.

Configuratie HTPC:
Asus Commando
Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed
TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Sapphire VGA Radeon HD2600 XT 256 MB, PCI-e 16x
2x Hauppauge WinTV PVR 500MCE
Microsoft Windows Vista 64 Bit Ultimate, NL, OEM

• PeterMCSE
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-02 10:21
Je moet een tweak tool van hauppauge downloaden. Daarmee kan je de bitrates hoger instellen zodat ghosting van snelle beelden (onder ander voetbal) verdwijnt.

http://www.cask-of-amonti...ker/Hauppauge_tweaker.zip

;)

[ Voor 25% gewijzigd door PeterMCSE op 30-07-2007 09:59 ]

Altijd blijven lachen

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:51

M2M

medicijnman

misschien een beetje offtopic, maar is die configuratie niet een beetje overkill voor een HTPC? Met zoveel geweld zal het misschien ook wel redelijk wat stroom vreten en geluid maken (schat ik zo)

maargoed, Succes, Maarten.

-_-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met Videoplanken of Beeldkanonnen te maken :?

Vragen over Consumentenvideo graag in dat subforum...

Move VB -> CV

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
PeterMCSE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:56:
Je moet een tweak tool van hauppauge downloaden. Daarmee kan je de bitrates hoger instellen zodat ghosting van snelle beelden (onder ander voetbal) verdwijnt.

;)
Dank u! Dit ga ik proberen.

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:23:
misschien een beetje offtopic, maar is die configuratie niet een beetje overkill voor een HTPC? Met zoveel geweld zal het misschien ook wel redelijk wat stroom vreten en geluid maken (schat ik zo)

maargoed, Succes, Maarten.
Hij is wel een beetje heftig idd voor een HTPC, maar deze machine zal ook zakelijk gebruikt worden.
HD's (3x 1TB) staan dan ook in RAID 5 configuratie. 1x 160 GB voor software. Het kastje is een Zalman HD160XT:

http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=232&code=029

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:44:
Wat heeft dit met Videoplanken of Beeldkanonnen te maken :?

Vragen over Consumentenvideo graag in dat subforum...

Move VB -> CV
Ok.

Verwijderd

Topicstarter
PeterMCSE schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:56:

;)
Dank voor de tip, maar hoe doe ik dat in die tool?
Doordat ik vandaag goede (en dure) kabels heb aangeschaft, is het beeld nu perfect, op die 'ghosting' na. Graag zou ik dan ook willen weten hoe ik de bitrate kan verhogen.
Pagina: 1