Hallo allemaal,
Ik heb een ADSL abo van HetNet (planet dus). Nou wil ik een eigen mailserver draaien, maar helaas hebben ze port 25 gesloten. Nou probeer ik al een lange tijd een server te draaien, maar lukt nog steeds niet met het verzenden. Ik heb alle tuto's gevolgd op tweakers.net, google (niet alle
), maar lukt nog steeds niet. Hoop dat jullie hierbij mij helpen..
Ik heb een eigen SMTP server opgezet, ik kan connecten met telenet, dus alles werkt perfect. Ook heb ik voor de zekerheid mijn port 25 openstaan (tcp). Ik heb ook een domein naam en heb als volg ingesteld:
mail.mijndomein.com MX 10
mailrelay.direct-adsl.nl MX 20
mail.mijndomein.com A mijnip (moet verwijzen naar mijn SMTP server).
Als ik nou 1 mail wil verzenden, dan lukt het niet.. ik snap niet wat ik fout doe??
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Dank!
Nika
Ps. Ik gebruik DirectAdmin voor Dns instellingen en mx records.
Ik heb een ADSL abo van HetNet (planet dus). Nou wil ik een eigen mailserver draaien, maar helaas hebben ze port 25 gesloten. Nou probeer ik al een lange tijd een server te draaien, maar lukt nog steeds niet met het verzenden. Ik heb alle tuto's gevolgd op tweakers.net, google (niet alle
Ik heb een eigen SMTP server opgezet, ik kan connecten met telenet, dus alles werkt perfect. Ook heb ik voor de zekerheid mijn port 25 openstaan (tcp). Ik heb ook een domein naam en heb als volg ingesteld:
mail.mijndomein.com MX 10
mailrelay.direct-adsl.nl MX 20
mail.mijndomein.com A mijnip (moet verwijzen naar mijn SMTP server).
Als ik nou 1 mail wil verzenden, dan lukt het niet.. ik snap niet wat ik fout doe??
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Dank!
Nika
Ps. Ik gebruik DirectAdmin voor Dns instellingen en mx records.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 05:30 ]