Ik heb dit topic ook eens gelezen en ik ben wel nieuwsgierig wat de topicstarter gedaan heeft.
Zijn situatie komt me redelijk bekend voor, ik zelf heb ook een schuld van +/- 18.000 euro en zit nu in een saneringstraject WSNP. Ook hier heb ik iemand gehad (Een bewindvoerder) die van je wil weten of je waardevolle spullen hebt, maar ze hebben uiteindelijk nergens beslag op laten leggen. Het gros gaat gewoon door als normale boedel waarmee je leeft. Ze kijken met name naar dure (plasma) tv's of stereo's, antiek of andere dure spullen, niet naar normale spullen. Ikzelf heb normale audiospulletjes (setje Eltaxjes van nog geen 100 euro

). Wat dat betreft zie ik ook het nut er niet van in om iemands boedel af te pakken. Daar wordt zo iemand helemaal niet beter van. Ga dan liever met een maatschappelijk werker om tafel, verzamel alle informatie en kom tot een betalingsregeling. Of WSNP. Het is moeilijk voor te stellen dat ze je huis leegtrekken voor een schuld van minder dan 5000 euro. Ik ken mensen die in het WNSP traject zitten die tonnen en soms miljoenen schuld hebben. Vergeleken met dat is die 18k van mij en 5k van Ts een lachertje.
Ik las ook dat Ts gewoon werk heeft, nou dan moet het toch allemaal goedkomen? Als je redelijk vast werk hebt, dan kom je al een heel eind. En wat is nu 5000 euro? Dat kun je binnen een jaar afbetalen als je niet al te ruim leeft.
Overigens, als je een paar middelmatig waardevolle spullen hebt, zoals bv. een pc systeem, die is klein genoeg om even bij vrienden of familie te zetten nog voordat die deurwaarder langskomt. (Moet je natuurlijk niet een opvallend leeg bureau laten staan

)
[
Voor 9% gewijzigd door
Snowwie op 07-12-2007 23:36
]