[ InDesign ] A4 formaat

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09-2025

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Ik heb een boek gemaakt voor een vriend die op wereldreis is geweest. Heb hiervoor zijn weblogs en fotoalbums gebruikt die hij geupload had.

Nu heb ik in InDesign een bestand aangemaakt van A4 formaat en heb de originele foto's geïmporteerd en verkleind zodat ze op de pagina passen.

Ik kon nergens iets vinden over DPI o.i.d., is het nu gewoon goed als ik het zo naar de drukker breng? Het boek is nu vrijwel af, maar dit schoot me (hehe, miss iets te laat na 170 pagina's) te binnen.

Alvast bedankt :)

Zenda likes some milk every now and then..

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-01 09:56

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

De drukker kan een bestand van InDesign verwerken neem ik aan. Bij InDesign geef je geen DPI aan. Foto's hoef je inderdaad ook niet te resizen buiten het programma. Maar als je foto's te laag zijn van kwaliteit zal dit er niet mooi uit zien, dus zorg wel dat je je foto's op het minimale formaat hebt en ze 300 DPI zijn.

Meer niet. :)

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11-2025

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

exporteer naar PDF (high quality) en see for yourself op 100% view-modus of het resultaat enigzins bevredigend is.

[ Voor 1% gewijzigd door NijntjeRocks op 30-07-2007 13:10 . Reden: lompe typo ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Indesign werkt met links naar plaatjes, dus als je aan de drukker alleen het document geeft zal hij het moeten doen met de low-res previews. Je kan volgens mij een preflight pakket maken voor de drukker. Deze verzameld alle plaatjes in een aparte map en alle fonts en dergelijke, deze kan je dan zippen en aan de drukkert doen toekomen...

Drukwerk geschikte pdf maken is natuurlijk ook een optie...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik zou hem exporteren naar PDF! Dan zitten je foto's en fonts erin geëmbed. En let er dan vooral op dat je hem 'press' of 'print' exporteert, zet geen dingen aan als 'fast web view' enzo. DPI kun je daar dan nog afregelen, dwz. ... laat ze op 180 staan. Zorg tijdens het exporteren dat de links naar de foto's kloppen! Het links menuutje heb je hopelijk al gevonden, dat is op te roepen via Window in je bovenbalk.

Een digitale foto is meestal180 dpi als hij uit de camera komt en dat is prima om te printen in zo'n album. Je zegt zelf al dat je de foto's verkleind hebt in inDesign. Ze waren dus eigenlijk te groot.
Bekijk ook even bij euh, 'view' wat de High Quality View is. Zoom een stukje in en kijk of de foto's scherp blijven. Ik neem aan dat je de originelen dus hebt... en niet resizede plaatjes uit zijn weblog?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Martinweb heeft gelijk, geef je drukker het open bestand opdat hij zelf de boel kan controleren voor het drukken. Dat doet een drukker 10 keer liever dan overdrukken. Het beste kun je bestand/prefilght en dan verzamel kiezen, wat Pin0 ook zegt... Dan neemt InDesign naast alle gebruikte foto's ook je fonts mee. PDF is ook mooi maar dan moet je wel exact weten wat je doet ;-)
Pagina: 1