[Canon A570] Volgens mij 2e hands gekocht

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb afgelopen zaterdag een Canon Powershot A560 aangeschaft.

Ik ging fotograferen, kaartje erna in de kaartlezer, en kwam tot de ontdekking dat mijn eerst gemaakt foto meteen het nummer IMG_00041 had.

Hoort dit normaal niet IMG_00001 te zijn enz...?
De tijd en datum waren ook al ingesteld, terwijl dit volgens de handleiding nog moet gebeuren bij de eerste keer opstarten van de camera.

Tevens, als de cam aanstaat, en de lens is uitgeschoven, zie ik een paar zwarte stippeltjes (vuil??) op het 'huisje' van de lens.

Wat zou jij doen, en mijn vraag eigenlijk; Heb ik een model gekocht welke misschien is getest door het winkelpersoneel??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik zou hem linearect terug brengen, als je een product koopt in de winkel mag je er vanuit gaan dat het nieuw is, en zeker niet gebruikt. Gewoon heen gaan, situatie uitleggen en om een nieuwe vragen.

Vreemde winkel die daar niet mee akkoord gaat.

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
is ie misschien refurbished?
of was t een showmodel in de winkeL?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:55

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je de winkel al eens gebeld en de issue voorgelegd? Voor hetzelfde geld is er een redelijke verklaring voor.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 22:01

Dennahz

Life feels like hell should.

Dan haddne ze dat erbij moeten zeggen. Mijn laptop was ook een "show-model", maar dat hebben ze gezegd van te voren. Als je je camera uit de doos haalt ga je er vanuit dat hij gewoon 100% nieuw is en niet reeds "getest" is.

Het kan ook zijn dat andere mensen hem teruggebracht hebben en dat jij hem nu krijgt.... wel slordig inderdaad. Je mag sowieso ruilen binnen een x aantal dagen toch?

Twitter

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46

Zoefff

❤ 

Waarschijnlijk zijn er inderdaad wat foto's mee gemaakt in de winkel, wellicht om hem te laten zien aan een andere klant. Lijkt me geen halszaak, maar wel slordig van de winkel dat ze het er niet bij vermelden. Ik zou ze gewoon even bellen. Als de lens vies is lijkt het me niet meer dan normaal dat zij hem even netjes schoonmaken, ze hebben hem immers ook vies gemaakt :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 22:01

Dennahz

Life feels like hell should.

Zoefff schreef op maandag 30 juli 2007 @ 07:54:
Waarschijnlijk zijn er inderdaad wat foto's mee gemaakt in de winkel, wellicht om hem te laten zien aan een andere klant. Lijkt me geen halszaak, maar wel slordig van de winkel dat ze het er niet bij vermelden. Ik zou ze gewoon even bellen. Als de lens vies is lijkt het me niet meer dan normaal dat zij hem even netjes schoonmaken, ze hebben hem immers ook vies gemaakt :)
Dat niet, maar ik vind dat ze dit er dan bij moeten zeggen. Het gevoel van "gebruikt" en "2dehands" lijken mij logisch als ze dit niet vermeldt hebben bij de verkoop.

Twitter

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

Barrycade

Through the...

2e hands met 41 foto's er op? Jongens overdrijven kan ook hè?
Er zijn hier genoeg tweakers die in de winkel uitgebreid hun lenzen testen voordat ze die kopen. Zijn die lenzen dan bij de volgende klant dan ook 2e hands en moet er dan 20% van de prijs af? Dan zullen er snel geen winkels meer bestaan. In mijn ogen is ie dus nieuw.

En vuiltje op de lens: veel dSLR's van Canon komen met vuiltjes op de sensor uit de fabriek. Dus een paar vuiltjes op de lens klinken mij niet raar in de oren.
Daarnaast: je hebt er ook al mee geschoten, dus wellicht heb je zelf die vuiltjes op de lens veroorzaakt. Zou de moeite om naar de winkel gaan niet ondernemen.
Pagina: 1