Toon posts:

systeem register error .. plz help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
" kan geen toegang krijgen tot het systeem register, windows start opnieuw op om het probleem op te lossen "

en dat heeft dus geen zin dat opnieuw opstarten, netzoals format, nieuwe partitie, andere harddisk, ander os, andere pci kaarten, andere grafische kaart geen zin hebben.

Dit zou eigenlijk tot de conclusie moeten leiden dat het moederbord foktop is,
Mijn vraag is eigenlijk of zo'n soort fout uberhaupt aan het moederbord kan liggen.

Het gaat om een athlon500 met een asus K7m
(btw heb alle patches geinstalled die nodig waren).

Wordt er echt gek van.
Any help would be appreciated.
tnx

Verwijderd

Welk OS draai je?
NT4,W95,W98 of W2K?
Heb je de oude user.da0 en system.da0 al teruggezet als user.dat en system.dat onder DOS?(geldt alleen voor W95 en W98)

GRTZ dIggO

Verwijderd

Registerfouten duiden meestal op :

1) Defecte intern geheugen (de SDRAM)
2) Defecte processor
3) Defect moederbord

Probeer eerst eens ander geheugen...

Verwijderd

Sorry, maar ik heb volgens mij een beetje te snel gelezen. Begrijp ik het goed als dit probleem ook optreed als je Windows opnieuw installeerd??

dIggO

Verwijderd

Topicstarter
ja ook als ik opnieuw installeer..

en Ram zou eventueel nog kunnen, maar de ram doet het prima op me PII266je

Enige waar ik al vanaf dag 1 ontevreden mee ben is dus me moederboard.

Wat het vreemde is, ik heb 3 dagen met me athlon in een lan gestaan, toen kreeg ik die system register error ook, alleen na reboot was het weg, maar dat is nu ookal niet meer zo. (voor lan had ik met nieuwe hd geprobeerd, maar error kwam toch terug, helaas, wel lekker gekweekt :) )

Het lijkt me trouwens zo raar dat het een defecte processor is, lijkt me dat je dan heel wat 'agressievere' bugs mag verwachten als dat het geval is. en met syteem register bedoeld windows toch niet de registers waar de processor gebruik van maakt ? als je daar geen toegang tot hebt start ie niet eens op :)

oja, en ik draai win98 (geen se)

Verwijderd

Register wordt geladen vanaf schijf,waarvan jij zegt dat ie goed is,misschien controller(HD) nie lekker meer? Of zoals PMS zegt RAM (maar dan denk ik toch in combo met mobo gezien de ervaringen in met de PII 266)

dIggO

Verwijderd

Het is wel PC100 geheugen mag ik hopen ?
Aangezien een PII-266 met PC66 geheugen kan werken...

Verder eventueel IDE kabel vervangen...

Verwijderd

Al eens een andere DIMM socket geprobeerd?
Pagina: 1