[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 28.502 views sinds 30-01-2008

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 14:16

robbydw

live your life

Topicstarter
Matched: video
Afbeeldingslocatie: http://www.peedjeeh.net/xbmc/screenshots/xbmc_header_introductie.jpg

Voordat je verder gaat met lezen
Denk eraan dat dit topic over XBMC gaat, dit willen we graag zo houden. Support voor het ombouwen van een xbox wordt om policy redenen niet toegestaan.

Introductie

Welkom op Xbox Media Center deel IX
Wat is Xbox Media Center?
Hoe ziet Xbox Media Center er uit?
Ik wil ook Xbox Media Center op mijn XBOX!
Is er nog meer mogelijk met Xbox Media Center?

Veel gestelde vragen
Waar kan ik de nieuwste XBMC vinden?
Welke radiostations kan ik toevoegen?
Mijn Xbox start niet meer op en genereert een foutcode! Wat nu?
Hoe kan de ondertiteling goed in beeld krijgen?
Hoe kan ik online gamen, wat zijn de eisen?
Waar kan ik de nieuwste XBMC vinden?
Welke CD's / DVD's kan ik lezen op mijn Xbox, en welke niet?
Hoe kan ik een nieuwe XBMC erop zetten?
Kan ik TV opnemen met dit programma?
Welke divx/codecs speelt hij allemaal af?
Tijdens het kopieren stopt hij er ineens mee, wat nu?
Hoe krijg ik van die mooie icoontjes per spel?
Hoe krijg ik van die mooie icoontjes per muziek album?
Hoe stel ik het in zodat XBMC opstart als ik de xbox aan doe?
Wat krijg ik extra als ik nu een update doe (changelog)?
Is er een MSN versie voor XBMC?
Kan ik een keyboard aansluiten?
Kan ik ook de media van mijn pc afspelen?
Hoe kan ik het volume veranderen op mijn afstandsbediening(AB/remote)?
Ik ben met skins bezig geweest, en nu boot hij met een zwart scherm!
Wat zijn de X, Y en Z schijven?
Zo! Jij hebt mooie screenshots gemaakt! Hoe doe ik dat?
Ik heb een update gedaan van XBMC, maar nu doen een aantal dingen het niet meer!
Leuk zo'n media center, maar de zwarte XBOX misstaat naast mijn andere apparatuur
De ventilator van mijn XBOX maakt zo'n lawaai, hoe kan ik deze zachter zetten?
Mijn instellingen kloppen niet meer!
Is het mogelijk om een USB TV-tuner aan de XBOX te hangen, om deze dan ook als Video-HDD recorder te kunnen gebruiken?
Ik heb een backup van een XBOX spel op mijn PC staan. Hoe kan ik deze het beste op mijn XBOX zetten?
Werkt de afstandsbedeining van product XYZ met XMBC?
Hoe maak ik een LOG-file aan?

Afsluiting
Handige links
Vorige XBMC delen op GoT
Changelog

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.peedjeeh.net/xbmc/screenshots/xbmc_header_faq.jpg

:? Waar kan ik de nieuwste XBMC vinden?
Op sourceforge en www.xboxmediacenter.de . Gecompilede versie is te vinden op the usual places. (like IRC/Emule/DirectConnect/Usenet etc.) De versie die te downloaden is op de eerstegenoemde site's moet je eerst helemaal compileren etc, en is ook moeilijk zelf te doen.

[Omhoog]

:? Welke radiostations kan ik toevoegen?
Op http://bigfoot87.com/dutchradio/index.html is een zeer compleet streampack te downloaden. Dit streampack bevat een groot aantal Nederlandse radiozenders.

Afbeeldingslocatie: http://bigfoot87.com/dutchradio/radiostreams.jpg

[Omhoog]

:? Welke CD's / DVD's kan ik lezen op mijn Xbox, en welke niet?
Kijk eerst welke drive je hebt...
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/aj-.devries/XBMC/DVD_drives.jpg

Een xbox met een Samsung drive leest wel CDR, andere drives niet (sommige van de laaste generatie Philips drives uitgezonderd, maar het is niet met zekerheid te zeggen welke dat zijn). Alle drives lezen echter wel CDRW.
Samsung DVD drives lezen geen DVD+R en DVD+RW (tenzij je de bitsetting naar -ROM verandert), alle andere drives lezen zowel + als - R/RW (hoewel Philips en Thomson erg kieskeurig kunnen zijn).

Hier kun je in detail zien wat ze lezen en niet, en hoe je je thomson drive kunt modden zodat hij alles leest ( wel voor echte profi's ) : http://www.xbox-linux.org...Boot_CD/DVD_Burning_HOWTO

[Omhoog]

:? Hoe kan ik een nieuwe XBMC erop zetten?
Maak een connectie via FTP naar je XBOX. Zoek dan de huidige XBMC map op (dit is standaard E:\Apps\XBMC). Vervolgens kan je de oude versie overschrijven met de nieuwe versie. Zelfs wanneer XBMC is opgestart. Het is echter wel raadzaam om bij een hele grote update eerste de oude map compleet te verwijderen en dan de nieuwe er op te zetten. Dit om eventuele conflicten te voorkomen.

[Omhoog]

:? Kan ik TV opnemen met dit programma?
Nee, dat is niet mogelijk.Er zijn veel mensen die het proberen, maar opnemen vanaf je tv kabel is niet mogelijk. Er zijn mensen die een bepaald type schotelontvanger kunnen aansluiten op hun xbox, en dat kunnen ze opnemen. Maar allemaal nog zeer primitief....

[Omhoog]

:? Welke divx/codecs speelt hij allemaal af?
Allen*. Omdat de tot nu toe bestaande codecs nog niet het limiet behaalt hebben van de rekenkracht van de xbox en de xbox niet opslag gebonden is, kan het alle codecs aan. (in tegenstelling tot DVD spelers die een limiet hebben van firmware waarop de decodeer software opgeslagen kan worden en de rekenkracht behoorlijk afgestemd is op de huidige codecs)

*Er zijn wel codecs die nog niet of nauwelijks ondersteunt worden. Daarbij moet je denken aan gesloten realmedia codecs of quicktime movies. Tegenwoordig zit er al wel wat vooruitgang in, maar is de ondersteuning nog niet optimaal/feilloos

[Omhoog]

:? Tijdens het kopieren stopt hij er ineens mee, wat nu?
- Check of je nog wel ruimte genoeg hebt
- Check of er een AV kabel in de xbox zit. Een xbox zet zichzelf na enige minuten uit als er geen AV kabel inzit!
- Is je netwerk nog in orde ?

[Omhoog]

:? Hoe krijg ik van die mooie icoontjes per spel?
Op de website van mediaicons.org zijn voor diverse media mooie icons te downloaden die gebruikt kunnen worden in XBMC.
Mocht je een icoon hebben gemaakt (in JPEG) en je wilt het laten verschijnen als je door je spellen bladert, volg dan de volgende stappen:
• Maak een connectie via FTP naar je XBOX
• Ga naar de map waar het spel in staat (niet alleen de Games map, maar de map waar daadwerkelijk de bestanden van het spel in staan)
• Transporteer de afbeelding naar de map
• Hernoem deze naar default.tbn

[Omhoog]

:? Hoe krijg ik van die mooie icoontjes per muziek album?
Plaats de afbeelding van de cover in dezelfde map als weer de muziekbestanden staan en hernoem deze vervolgens naar folder.jpg

[Omhoog]

:? Hoe stel ik het in zodat XBMC opstart als ik de xbox aan doe?
Het is aan te raden om een bootdisc te hebben voor het geval dat er iets mis gaat
SHORTCUT by TEAM XBMC ( 2 bestanden )
• Om te beginnen moet je eerst bepalen welke dashboard er word opgestart (b.v. evoxdash.xbe op C:)
• Deze dashboard hernoem je naar een alternatieve opstart dashboard (zie tabel).
• Controleer of XBMC in de Apps directory staat (E:\Apps\XBMC en dus niet E:\Apps\XBMC\XBMC).
• Hernoem de 2 bestanden uit de _tools directory naar de oude dashboard (b.v. evoxdash.xbe & evoxdash.cfg)
• Controleer of de path naar XBMC default.xbe in de .cfg bestand staat (b.v. E:\Apps\XBMC\default.xbe).
• Upload de 2 shortcut bestanden ( .cfg & .xbe ) naar de C: root
• Reboot de xbox

Xecuter2
4974–4975
&
Evox D6 & M7
1. evoxdash.xbe
2. xboxdash.xbe
Xecuter2
4976–4978
1. evoxdash.xbe
2. nexgen.xbe
3. xboxdash.xbe
Xecuter2
4979–4980.xy
1. evoxdash.xbe
2. avadash.xbe
3. mxmdash.xbe
4. xboxdash.xbe
Xecuter2
4981.xy-4983.xy
1. avalaunch.xbe
2. evoxdash.xbe
3. mxmdash.xbe
4. nexgen.xbe
5. xboxdash.xbe
Evox M81. evoxdash.xbe
2. avadash.xbe
3. nexgen.xbe
4. xboxdash.xbe

[Omhoog]

:? Wat krijg ik extra als ik nu een update doe (changelog)?
Wat je krijgt per update verschilt per dag. Gelukkig houden de heren van het team van XBMC een changelog bij waar alles wordt geregistreerd. Deze changelog vindt je op
http://appliedcuriosity.cc/xbox/changelog.txt

[Omhoog]

:? Is er een MSN versie voor XBMC?
Nee

[Omhoog]

:? Kan ik een keyboard aansluiten?
Ja dat kan. Je hebt hiervoor een USB poort nodig die je in de game poort kan zetten. Vervolgens sluit je hierop je keyboard aan en typen maar! Er bestaat ook een DATEL Powerboard toetsenbord welke speciaal is gemaakt voor de XBOX.

[Omhoog]

:? Kan ik ook de media van mijn pc afspelen?
Ja, door middel van netwerk shares is dit mogelijk. Dit moet via het bestand UserData/sources.xml gedaan worden. Je kan als voorbeeld een extra optie maken in het muziek menu. Om dit te doen, ga je als volgt te werk:

- Maak een connectie via FTP naar je XBOX
- Open het bestand sources.xml
- Scroll naar beneden tot je bij <!-- My Music shares !--> bent aangekomen
Zet na het onderdeel <default></default> de volgende code

<bookmark>
<name>Netwerk share</name>
<path>smb://WERKGROEP;gebruikersnaam:wachtwoord@192.168.x.x/Sharenaam/</path>
</bookmark>

De naam van de share kan je natuurlijk naar eigen smaak maken. De werkgroep, etc. spreken voor zich.
Let er wel op dat je het IP adres van de PC invult en niet de hostnaam. Dit om conflicten te voorkomen.

[Omhoog]

:? Hoe kan ik het volume veranderen met mijn afstandsbediening(AB/remote)?
Om het volume te wijzigen op je remote pas je dus je keymap.xml aan in je root van je XBMC map. Zoek dan in de file naar

<action>
<description>volumeup</description>
<id>88</id>
<gamepad>rightthumbstickup</gamepad>
<remote>skipplus</remote>
</action>

En bij het dik gedrukte voer je de knop in van je remote die je daarvoor wilt gebruiken. Let er wel op dat je die toets moet weghalen bij de knop waar hij bedoeld voor was.[/small]

[Omhoog]

:? Ik ben met skins bezig geweest, en nu boot hij met een zwart scherm!
Als je je skin hebt veranderd of hebt geupdate dan kan hij wel eens met een zwart scherm opstarten, maak dan deze mappen leeg op je schijf van je xbox via ftp

E:\UDATA\0face008
en
E:\TDATA\0face008

nu start hij gewoon weer goed op !

[Omhoog]

:? Wat zijn de X, Y en Z schijven?
X, Y en Z schijven worden gezien als cache partities voor spellen om de laadsnelheden van herhalende spelelementen te versnellen.

[Omhoog]

:? Zo! Jij hebt mooie screenshots gemaakt! Hoe doe ik dat?
Zorg ervoor dat je in het scherm staat waar je een screenshot van wilt maken. Druk dan op de linker duimstick. Vervolgens zal je zien dat het scherm heel kort een flits weer geeft. Nu is je screenshot gemaakt. De screenshots kan je vinden in de map "screenshots" van je XBMC map.

[Omhoog]

:? Ik heb een update gedaan van XBMC, maar nu doen een aantal dingen het niet meer!
Het kan voorkomen dat een nieuwe update een aantal problemen met zich mee brengt. De enige remedie om dit op te lossen is terug te gaan naar de oudere build die het nog wel deed, of om even te wachten totdat het team van XBMC een oplossing voor het desbetreffende probleem heeft gemaakt in een nieuwe build.

[Omhoog]

:? Leuk zo'n media center, maar de zwarte XBOX misstaat naast mijn andere apparatuur
Om je XBOX een andere kleurtje te geven kan je zelf een case maken, de huidge case spuiten, een professionele Hi-fi case bestellen of simpelweg stickers kopen die je over de XBOX heen plakt. Voorbeelden van dit soort stickers vindt je op http://www.decalgirl.com/browse.cfm/2,151.htm

[Omhoog]

:? De ventilator van mijn XBOX maakt zo'n lawaai, hoe kan ik deze zachter zetten?
Je kan bij de instellingen van XBMC de doeltemperatuur van de CPU aangeven. Deze kan maximaal op 68 graden celcius worden gezet. Aangeraden wordt om deze op maximaal 60 graden in te stellen, zodat je nog wel enige veiligheid over hebt. Afhankelijk van je kamertemperatuur zal de fan dan voor het overgrote deel op 2% draaien.

Je kan ook bijvoorbeeld een 80mm Papst Fan kopen en deze vervangen voor de huidige ventilator. Je zal het apparaatje nog wel even moeten aanpassen qua maat, maar dan heb je wel een veel stillere ventilator.

[Omhoog]

:? Mijn instellingen kloppen niet meer!
Verwijder eens de mappen E:\UDATA\0face008 en E:\TDATA\0face008 en start je XBOX opnieuw op. Grote kans dat de oude/verkeerde instellingen in de cache zijn blijven staan.

[Omhoog]

:? Is het mogelijk om een USB TV-tuner aan de XBOX te hangen, om deze dan ook als Video-HDD recorder te kunnen gebruiken?
Er heeft wel een project bestaan om dit te realiseren, alleen is het nooit echt verder gekomen dan plannen en wat prototypes gebaseerd op Debian.

[Omhoog]

:? Ik heb een backup van een XBOX spel op mijn PC staan. Hoe kan ik deze het beste op mijn XBOX zetten?
Je kan het ISO bestand via Qwix transporteren naar je XBOX. Verder kan je er ook ISO's mee maken (voor nog meer backups). Voor meer informatie verwijs ik je naar http://www.teamavalaunch.com/qwix/

[Omhoog]

:? Werkt de afstandsbedeining van product XYZ met XMBC?
Nee, een afstandsbediening zend signaaltjes, deze signaaltjes intrepeteert de dongle in de controllerpoort van je Xbox. Deze signaaltjes moeten dus hetzelfde zijn als die van de gewone xbox remote. Enige manier waarop je dat voor elkaar gaat krijgen is dus als je hem kunt programmeren.... OF je moet een aparte IR-poort op je Xbox gaan modden en daar ook custom software bij planten...

:? Hoe maak ik een LOG-file aan?
In AdvancedSettings.xml kan je de logfile-setting 'aanzetten' door toevoegen/veranderen <loglevel>1</loglevel> en uitzetten dmv <loglevel>0</loglevel>
  • AdvancedSettings.xml staat in je E:\APPS\XBMC\USERDATA-directory. Zo niet, maak een tekst-file aan voeg de loglevel toe en plaats deze in de directory E:\APPS\XBMC\USERDATA
  • Log-file wordt in de E:\APPS\XBMC\-directory gegenereerd met als naam XBMC.LOG en de voorlaatste log-file staat er ook nog met als naam xbmc.old.log
[Omhoog]

[ Voor 3% gewijzigd door robbydw op 31-07-2007 23:52 ]

Geen commentaar

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 17:42
die logitech heeft denk ik de xbox wel in de database staan.. kan ik niet een andere ir ontvanger gebruiken? die standaard ab zuigt toch vreselijk, niet om aan te zien :p en wat moet ik met nog zo'n ding op tafel. of zijn die infrroodontvangers voor de xbox ook wel los te krijgen ?

degene die ik bedoelde, met een andere dvd speler kan ik niet meer vinden, maar ik had de indruk dat ie echt een heel andere dan een van die 4 genoemd in TS in zijn xbox had gebouwd.
is het ook mogelijk een externe HD of DVD aan te sluiten btw?

heb nu ook iemand gevonden met een 80 gb en 25 spellen op de harddisk en 2 controlers, voor 120 euro. dan kan ik eventueel zelfs met nog iemand spelletjes doen en een hele berg muziek en video op de hardeschijf zetten. is dat wat ? als je het vergelijkt met 8GB en 1 controler en geen spellen voor 75 euro? hmm en ik ws toch weinig spellen ga doen....

[ Voor 42% gewijzigd door engelbertus op 01-08-2007 22:43 ]

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-12 08:02
engelbertus schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:38:
die logitech heeft denk ik de xbox wel in de database staan.. kan ik niet een andere ir ontvanger gebruiken? die standaard ab zuigt toch vreselijk, niet om aan te zien :p en wat moet ik met nog zo'n ding op tafel. of zijn die infrroodontvangers voor de xbox ook wel los te krijgen ?

degene die ik bedoelde, met een andere dvd speler kan ik niet meer vinden, maar ik had de indruk dat ie echt een heel andere dan een van die 4 genoemd in TS in zijn xbox had gebouwd.
is het ook mogelijk een externe HD of DVD aan te sluiten btw?

heb nu ook iemand gevonden met een 80 gb en 25 spellen op de harddisk en 2 controlers, voor 120 euro. dan kan ik eventueel zelfs met nog iemand spelletjes doen en een hele berg muziek en video op de hardeschijf zetten. is dat wat ? als je het vergelijkt met 8GB en 1 controler en geen spellen voor 75 euro? hmm en ik ws toch weinig spellen ga doen....
80 GB is de moeite waard, je moet zelf bepalen wat je het liefste hebt. Maar ik zou het er voor over hebben. Het is toch wel lekker om een grote harde schijf in de Xbox te hebben. Vooral als je de Xbox meeneemt naar vrienden en dergelijke. Moet je zien hoe ze reageren als je even door je filmcollectie heen raced ;)

Screenshot films

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-12 23:33
-Skyhawk- schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:12:
[...]

[afbeelding]
Zou leuk zijn als je de menubalk aan de zijkant kon weg drukken zoals bij de 'Vision' skin.
Zodat je meer kwijt kunt op het beeld zelf. :)

Zoiets dus:
[afbeelding]

Voor de rest goed bezig! :D
Dan kan je net zo goed ProjectMayhem3 theme voor vison gebruiken.

PM3Mod Update

4x3 xml's changed
Fading added to the backgrounds
Changed list-focus texture
Visualisation and Video preview in background (home) fixed
Changed some animations

Download

• Bigfoot87
SyphOn schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:46:
[...]

PM3Mod Update

4x3 xml's changed
Changed some animations

Download
Geweldig! ga hem direct installeren :)

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is!??

Afbeeldingslocatie: http://members.cox.net/ltek/images/xbmc/screenshot006.jpg

Bron: klik

• Bigfoot87
SyphOn schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:46:
[...]

PM3Mod Update

4x3 xml's changed
Changed some animations

Download
Thnx! ziet er geweldig uit _/-\o_

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 06:22
Bigfoot87 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 00:02:

Die klacht is nieuw voor mij... iemand anders het zelfde probleem?
Niet hetzelfde probleem, maar wel een ander probleem ... :'(

Bij mij werkt de streaming video niet, bij bv uitzending gemist en bij de apple trailers.
Voor de rest een lekkere complete xbmc ;)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• Bigfoot87
pvdlaan schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:28:
[...]

Niet hetzelfde probleem, maar wel een ander probleem ... :'(

Bij mij werkt de streaming video niet, bij bv uitzending gemist en bij de apple trailers.
Voor de rest een lekkere complete xbmc ;)
Ok... ik hoop dat het met de build van vanavond over is.

Verwijderd

Ik gebruik momenteel de xTV skin

op het beginscherm heb je zowel "movies" als "tvshows", deze verwijzen echter allebei naar dezelfde dir , terwijl ik mijn films in f:/movies heb staan en tv shows in f:/tv
nu heb ik al rond zitten kijken in de Home.xml waarin idd staat dat zowel bij "movies" als bij "tvshows" dit moet gebeuren "<onclick>ActivateWindow(MyVideoLibrary,tvshowtitles)</onclick>"
Alleen staat er dan bij de tvshows "tvshowtitles" en bij movies "MovieTitles"

ik maak en wil ook geen gebruik maken van de library mode. Is er dus een manier om "TvShows" te laten verwijzen naar f:/tv ipv f:/movies?

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-12 19:35
Oke, voor mensen die niet kunnen wachten. Ik heb net versie 2.7.0b4 online gezet. Hier de changelog:

Changelog v2.7.0b4 - 2007-08-06 (Requires at least XBMC R8683)
  • Fixed: <string> error in XBMC log due to XOT logger
  • Added: Print directory of script on startup for debugging options
  • Fixed: KK channels where out of sync due to webpage layout!
  • Added: Locking for video update
  • Added: Don't break on not resolving www.rieter.net
  • Fixed: No more frenzy internet lookups: onUpDown now only starts after last onUp in 500ms
  • Changed: uriOpener now has private variables for methodes to prevent multithread problems
  • Added: New backgrounds for RTL, SBS and Talpa
  • Added: ConvertURLEntity and ConvertHTMLEntity in common.py (replacing StripHTML)
  • Added: maxXotVerison to channels. If XOT updates older channels may lead to conflicts, so they won't be loaded then.
  • Added: TV-Link.co.uk support (needs more file type detection)
  • Fixed: Changing list position while loading first item would lead to wrongly display item info on the newly selected one.
  • Added: Default compare value in progwindow channel comparison
  • Added: UriOpener.Header now also returns the real url after redirection
Voor het installeren:
  • Vergeet niet weer eerst je UZG folder leeg te gooien voordat je de nieuwe versie installeerd!
  • Voer je password in in de chn_talp.py in de channels\talpa folder
Verder heb ik op het moment even alle skins behalve de PMIII verwijderd, omdat ze toch niet meer werkten. Skin-makers die hun skin willen bijwerken kunnen dat doen aan de hand van PMIII. Mail (uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com) het mij dan de bijgewerkte versies en dan zet ik ze er bij. Ik werk zelf nu aan MC360.

Verder heeft de Googlecode pagina (http://code.google.com/p/xot-uzg/) de mogelijkheid om issues/bugs te melden. Het lijkt me overzichtelijker om daar naar toe over te stappen voor bugs en zo ipv. hier te spammen.

[ Voor 92% gewijzigd door GroteBozewolf op 06-08-2007 21:22 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

DeOS schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:50:
[...]

URL paster? Of gewoon je vriendin leren omgaan met firefox ;) .
Is niet alleen voor vriendin, en kan niet hele wereld aan firefox helpen. Er moet toch een web-interface achtige plugin zijn die jou in staat stelt een URL aan de xbox te geven??

Ik kan wel zeggen dat hij locale bestanden moet spelen via webinterface, dan is het toch niet zo moeilijk om ipv "f:\video\lostS02E03.avi" iets van een "http:\\.......asx" door te geven.

Of denk ik daar te simpel over?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:29:
[...]

Yep, ik heb diezelfde kabel sinds een paar weken, gekocht bij consoleshop.nl.
Werkt super. Inderdaad eerst in de originele dashboard NTSC kiezen en de resoluties die je wilt. Daarna worden de 720 en 1080 opties vanzelf zichtbaar.
De kabel verbeterd het beeld hEEL erg.. Letters waren eerst blurry, nu retestrak...
Dit alles bij mij op een 32 inch Samsung LCD TV... práchtig..
Ik snap er niets van. Als ik naar het dashboard ga dan kan ik bij Settings naar Video en daar staat verder niets qua NTSC of wat dan ook. 8)7

Wat is zeg maar het 'path' wat je volgt vanaf het begin van de dashboard-boot?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 00:09:
[...]

Ik snap er niets van. Als ik naar het dashboard ga dan kan ik bij Settings naar Video en daar staat verder niets qua NTSC of wat dan ook. 8)7

Wat is zeg maar het 'path' wat je volgt vanaf het begin van de dashboard-boot?
Kijk ff bij mijn antwoord aan Retir eentje terug..

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Het script UZG (uitzendinggemist) maakt gebruik van bestaande internet sites waar streaming video content op wordt aangeboden.
Als UZG dus bijvoorbeeld geen Formule 1 laat zien, dan is het simpelweg zo dat geen streaming content van bestaat.

Ik vind het zelf ook jammer, want ben een grote F1 fan :P

Maar gelukkig bied SBS6 wel alle Champ Cars uitzendingen streaming aan :P

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Verwijderd

Gabliboeba schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:10:
Weet iemand waar ik een goed werkende Stage6 script kan vinden? Ik ben hier een link tegengekomen, maar dat werkte voor geen meter. Je had een lijst met 1-200, 201-400 enz enz. Dat werkte niet goed.
Ja dat script was van mij (hoewel het meer knutselen en combineren van andere scripts was, heb maar weinig kennis van Python). Heb nu een versie gemaakt waarin je ook kan zoeken op video-tags, video-name of channel-name. Verder kun je films en channels toevoegen aan je favorieten en kun je films downloaden naar je xbox. Moet nog paar kleine dingetjes fixen en dan zal ik hem weer eens posten. Maar heb het steeds druk, vandaar. Zal proberen het binnen een week ff beetje af te ronden.

Btw... met de laatste t3ch versie (19-08 ofzo) kan ik niet meer spoelen in streams, bv in films van Stage6. Met mijn vorige versie kon dat probleemloos. Andere mensen ook deze problemen???

Verwijderd

Goedemorge

Op ftd werdt mij gevraag om vragen op het forum te vragen (bigfoot) dus bij deze had er veel moeite om nieuwe xbmc van bigfoot te installen steeds na opstarten zie ik heel even xmbc logo daarna zwart dat is nu verholpen alleen nu heb ik het volgende probleem.

ik kan mp3 en foto tabblad op vragen zie ik idd mijn netwerklocaties waar ze staan werkt helemaal goed op 1 na nml de video zodra ik deze opvraag zwart scherm.
Nu was ik hele gelukkig want er wordt hier vandaag een verjaardag gevierd Gelukkig streams en audio werken.
Maar daarna wilden we wel weer natuurlijk dvd streamen maar we zien niks.
Wat doe ik fout of wat is er fout gegaan
ter info x-box v1.0 hardmod 120gig.
En nog een vraag fan op de gpu kan je deze vervangen voor een stillere of geen ?

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:05:
Goedemorge

Op ftd werdt mij gevraag om vragen op het forum te vragen (bigfoot) dus bij deze had er veel moeite om nieuwe xbmc van bigfoot te installen steeds na opstarten zie ik heel even xmbc logo daarna zwart dat is nu verholpen alleen nu heb ik het volgende probleem.

ik kan mp3 en foto tabblad op vragen zie ik idd mijn netwerklocaties waar ze staan werkt helemaal goed op 1 na nml de video zodra ik deze opvraag zwart scherm.
Nu was ik hele gelukkig want er wordt hier vandaag een verjaardag gevierd Gelukkig streams en audio werken.
Maar daarna wilden we wel weer natuurlijk dvd streamen maar we zien niks.
Wat doe ik fout of wat is er fout gegaan
ter info x-box v1.0 hardmod 120gig.
En nog een vraag fan op de gpu kan je deze vervangen voor een stillere of geen ?
Werkt de DVD wel direct op de Xbox?
En zo niet, probeer XBMC nog eens opnieuw te installeren.

Er mag hier niet gesproken worden over zaken als grotere harde schijven, chips, softmods en bijvoorbeeld het vervangen van een fan. Maar Google is je beste vriend ;)

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Een vraagje tussendoor:
Ik heb een streamfile (Oh!sama TV Ch1.strm) aangemaakt met als link:
mms://wms9live.pod.tv/king_ch01/video
dit is een J-pop zender met diverse videoclips.
Als ik deze met XBMC afspeel dan laat deze alleen maar 1 clip zien. Voor de volgende clip moet ik de link opnieuw activeren. Als ik de link dan op mijn windows xp pc met mediaplayer bekijk worden alle clips wel gewoon achter elkaar afgespeeld.
Bij andere streams heb ik hetzelfde probleem. Sommige starten met een reclameblok en daarna houdt het meteen weer op, de hoofdstream wordt dan niet afgespeeld. Opnieuw opstarten geeft dan weer hetzelfde reclameblok. Is dit op 1 of andere manier zodanig werkend te krijgen als op mijn mediaplayer onder XP? Ik heb al met de cachegrootte gespeeld en ook "Threat stacked files as single file" geeft geen oplossing. Ik heb al diverse builts (vanaf de 2.0.1 stable, december 2006) uitgeprobeerd maar helaas, ik krijg het niet voor mekaar en ik vind er ook niets over op internet.

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:34
Ik heb het ook even geinstalleerd gehad, maar enkel om te gebruiken als PVR. Gebruiken om tv te kijken ging niet schitterend, de Live-tv functie had er vaak geen zin in...
Nu gebruik ik GB-PVR op mijn server, de opnames programmeer ik via de web-interface (kan ik gewoon vanop het werk mijn 'video' programmeren :P ) en kijken doe ik via XBMC. :)
Dit is natuurlijk wel gewoon SD, voor HD gaan we idd nog iets anders moeten vinden dan een xbox...
(hoewel ik verleden week las dat ze goed op weg zijn met de 360 :+ )

• Bigfoot87
Heb ondertussen al 3 mensen die na de laatste update geen muziek, video en scripts meer kunnen draaien. Erg vreemd naar mijn idee aangezien er verder geen klachten zijn. Op het XBMC forum zie ik ook geen klachten. de vaagheid zelve dus. Hopen dat het bij de volgende update opgelost is...

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:26:
Nog even over XOT: dat tvlinks.co.uk channel - ik heb daar nog geen stream van kunnen bekijken, lijkt niet tof te werken hier. Een aantal dingen die bij googlevideo vandaan komen beginnen wel, een paar seconden, daarna mag ik booten omdat xbmc dan hangt. Iemand anders ook die issues ? Er is daar, zo lijkt het, erggggg veel te zien, zou fijn zijn als alles zou werken.
Tsja, wat zal ik zeggen. TVLinks.co.uk is nogal een lastig kanaal. Je weet namelijk nooit wat je terug krijgt. Daar moet je dus op checken. Ik heb daar voor een groot aantal (wat hogere) kwaliteits sites al parsers ingebouwd, maar het blijft lastig. Ik heb soms 3 header requests nodig om te achterhalen wat voor een video file iets is! En op een of andere manier gaat XBMC dan af en toe over z'n nek! Weet niet precies de oorzaak en oplossing. Maar het doet zich alleen maar bij TVLinks.co.uk voor!

Rebooten hoeft overigens niet, als je een minuutje of twee niks doet, ben je er weer. Maar het belangrijkste is: je moet een beetje geduld hebben. De file begint niet gelijk te spelen en als je 2x achter elkaar een file klikt, dan heb je de boel aan het hangen. Dus gewoon klikken en ff een paar tellen wachten.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:06
zAo schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:12:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Linux port op win32?
De win32 environment die meegeleverd wordt bij de t3ch release werkt tegenwoordig ook vrij deftig.
Audio-support was er al langer maar nu kan je ook video's afspelen, zolang je maar de interne DVD-speler gebruikt.
/edit: In de volgende t3ch release zal automatisch al de dvdplayer gebruikt worden in win32.

Oja heb een nieuwe build van Vinci online gezet.
video osd is afgewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://i2.turboimagehost.com/t/368322_vincivideoosd.jpg

wide icons in library mode:
Afbeeldingslocatie: http://i2.turboimagehost.com/t/368323_vincilibrarywide.jpg

extra controls:
Afbeeldingslocatie: http://i2.turboimagehost.com/t/368324_vincismallosd.jpg

Download Vinci

[ Voor 4% gewijzigd door Mantis op 21-09-2007 00:55 ]

• Bigfoot87
Mantis schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:45:
[...]

De win32 environment die meegeleverd wordt bij de t3ch release werkt tegenwoordig ook vrij deftig.
Audio-support was er al langer maar nu kan je ook video's afspelen, zolang je maar de interne DVD-speler gebruikt.

video osd is afgewerkt:
Ik had het serieus heel gaaf gevonden als ik een HD tv had :P
Iemand enig idee hoe ver de 4:3 versie van Vinci is?

De geupdate Vinci skin is uiteraard maandag onderdeel van mn XBMC versie.

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-12 21:48
Meer mensen die met de laatste XOT-uzg problemen hebben? De ene keer wel de andere keer niet geeft hij de melding in alle zender "no files". Duurt heel lang voordat video gaat laden en uiteindelijk gebeurd er niets. Draai xbmc van 9 september.

http://specs.tweak.to/6635

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-12 11:32

zAo

GPLv2 Fanboy

[...]
/edit: In de volgende t3ch release zal automatisch al de dvdplayer gebruikt worden in win32.

video osd is afgewerkt:
[afbeelding]

[afbeelding]

extra controls:
[afbeelding]

Download Vinci
Wow, thanks voor de informatie. Die skin is trouwens ook erg mooi :9
Nog een weekje wachten op T3CH dan maar :)

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:34
joppybt schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:20:
[...]

Bij mij werkt de kabel ook perfect.
Wat me echter opvalt: ik heb mijn Xbox/XBMC ingesteld op 720p. Zolang ik in de menustructuur zit stuurt hij ook echt 720p uit want mijn TV geeft dat ook aan. Zodra ik echter daadwerkelijk een film opstart geeft mijn TV aan dat de Xbox een 1080i signaal uitstuurt.
In beide modes heb ik perfect beeld met de kabel dus ik klaag niet maar vreemd is het wel?
dan heb je bij , instellingen --> uiterlijk --> scherm , 720p aanstaan
en bij , instellingen --> systeem --> video hardware --> 480p , 720p en 1080i toestaan alle 3 aangevinkt....................................

niks aan veranderen zo heb ik het ook en is het beste (volgens mij)

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:04
cardwizard schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:45:
[...]
dan heb je bij , instellingen --> uiterlijk --> scherm , 720p aanstaan
en bij , instellingen --> systeem --> video hardware --> 480p , 720p en 1080i toestaan alle 3 aangevinkt....................................

niks aan veranderen zo heb ik het ook en is het beste (volgens mij)
Dank voor de tip: ik had inderdaad 1080i ook toegestaan. Daar het vinkje weggehaald en nu 'blijft' hij in 720p staan.
Beeldverschil zie ik niet (op 4 meter afstand) maar prettige bijkomstigheid is dat de fontgrootte in de on-screen menus veel beter is.

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12 09:37

dCY

[...]

video osd is afgewerkt:
[afbeelding]

[afbeelding]

extra controls:
[afbeelding]

Download Vinci
Ik heb nu ook de Vinci Skin.. het ziet erg erg goed uit!!! _/-\o_
Keep up the good work!!

Verwijderd

Hey hallo, ik heb even een vraagje.. als ik dvd films probeer te bekijken (iso's of de video_ts) doet de ene keer de ondertitel het wel en de andere keer niet, erg vervelend! Ik weet zeker dat deze aanwezig zijn, want als ik de film brand op dvd doen ze het wel! Heb ik iets fout ingesteld (ik ben al in het audio menu geweest en stel daar elke keer mn subs in)? of is dit normaal???

Gr Vincent

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:05:
Hey hallo, ik heb even een vraagje.. als ik dvd films probeer te bekijken (iso's of de video_ts) doet de ene keer de ondertitel het wel en de andere keer niet, erg vervelend! Ik weet zeker dat deze aanwezig zijn, want als ik de film brand op dvd doen ze het wel! Heb ik iets fout ingesteld (ik ben al in het audio menu geweest en stel daar elke keer mn subs in)? of is dit normaal???

Gr Vincent
Heb je de optie al gebruikt waarmee je aangeeft dat de audio instellingen, die je tijdens het afspelen van de film aanpast, als standaard wil gebruiken voor alle films. Die optie zit namelijk in dat menuutje?

Moet eerlijk zeggen dat bij mij ook niet elke film standaard met NL subs start.

Geen commentaar

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ja werkt ook met dvd's. je moet dan de mapnaam waarin je dvd zet de naam van de film geven. Bij het scannen van de map geef je dan aan dat ie mapnames moet gebruiken voor de scan.

Je krijgt dan de volgende map structuur: F:\Films\Forrest Gump\Video_TS of F:\Films\Forrest Gump\dvd.iso.
het beste is als je de mapnaam zo weergeeft: filmnaam (releasejaar). dan is de hit op imdb bijna altijd in 1x raak. (geld ook voor dummyfiles: filmnaam (releasejaar).avi bijvoorbeeld.

• Awkwarding
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Mar2zz schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:46:
Ja werkt ook met dvd's. je moet dan de mapnaam waarin je dvd zet de naam van de film geven. Bij het scannen van de map geef je dan aan dat ie mapnames moet gebruiken voor de scan.

Je krijgt dan de volgende map structuur: F:\Films\Forrest Gump\Video_TS of F:\Films\Forrest Gump\dvd.iso.
het beste is als je de mapnaam zo weergeeft: filmnaam (releasejaar). dan is de hit op imdb bijna altijd in 1x raak. (geld ook voor dummyfiles: filmnaam (releasejaar).avi bijvoorbeeld.
ik bedoel films die al op een dvd staan (gebrand)

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Verwijderd

GTST laat alleen oude afleveringen zien van september, als je de meest recente aflevering wil bekijken moet even dit in chn_rtl.py veranderen:

#gtstItem = common.clistItem('Goede Tijden, Slechte Tijden', 'http://www.rtl.nl//system/video/menu/soaps/gtst/videomenu.xml', 'folder')
gtstItem = common.clistItem('Goede Tijden, Slechte Tijden', 'http://www.rtl.nl/system/video/menu/soaps/gtst/home/videomenu.xml', 'folder')

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:40:
GTST laat alleen oude afleveringen zien van september, als je de meest recente aflevering wil bekijken moet even dit in chn_rtl.py veranderen:

#gtstItem = common.clistItem('Goede Tijden, Slechte Tijden', 'http://www.rtl.nl//system/video/menu/soaps/gtst/videomenu.xml', 'folder')
gtstItem = common.clistItem('Goede Tijden, Slechte Tijden', 'http://www.rtl.nl/system/video/menu/soaps/gtst/home/videomenu.xml', 'folder')
Goed om te horen dat iemand ze heeft gevonden. GTST is een beetje een rare eend in de bijt bij RTL Uitzendinggemist, maar ik zal het toevoegen. Voor diegene die willen editen, doe dit dan wel ff netjes, namelijk zo:

code:
1
2
3
4
5
# then add GTST
gtstItem = common.clistItem('Goede Tijden, Slechte Tijden (Oud)', 'http://www.rtl.nl//system/video/menu/soaps/gtst/videomenu.xml', 'folder')
gtstItem.icon = self.folderIcon
gtstItem.thumb = self.noImage
items.append(gtstItem)

even voor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
gtstItem = common.clistItem('Goede Tijden, Slechte Tijden (Oud)', 'http://www.rtl.nl//system/video/menu/soaps/gtst/videomenu.xml', 'folder')
items.append(gtstItem)

items.append(gtstItem)

Dan heb je ze allemaal! Let er wel op dat de regels netjes zijn uitgelijnd met '# then add GTST' met spaties!!!! anders gaat het helemaal niet werken!

• GroteBozewolf
Voor diegene die geinteresseerd zijn, ik heb deze week wat plannen gemaakt voor XOT-Uzg. Hieronder een kort overzichtje wat de toekomst zal gaan brengen:
  • Ten eerste zal een nieuwe versie nummertje 3.0 krijgen, aangezien er een nieuw functioneel aspect bij gaat komen.
  • XOT-Uzg zal namelijk niet meer alleen als script te gebruiken zijn, maar ook als plugin. Dat betekent dat je het kan toevoegen aan je Sources in de Video sectie van XBMC en je het niet perse als script hoeft te starten. Wat meer informatie over plugins vindt je hier: http://www.xboxmediacente...8031&highlight=xbmcplugin
  • Verder zitter er nog wat kleine bug-fixes in voor het context-menu.
  • ...en hopelijk weer wat nieuwe skins, maar dat voornamelijk aan de skinners zelf liggen.

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:44:

• XOT-Uzg zal namelijk niet meer alleen als script te gebruiken zijn, maar ook als plugin. Dat betekent dat je het kan toevoegen aan je Sources in de Video sectie van XBMC en je het niet perse als script hoeft te starten. Wat meer informatie over plugins vindt je hier: http://www.xboxmediacente...8031&highlight=xbmcplugin
[/list]
Kijk dat is goed nieuws. Dat werkt denk ik fijner dan als script! Kort verzoekje; kan Het Gesprek ook toegevoegd worden als zender?

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Voor diegene die geinteresseerd zijn, ik heb deze week wat plannen gemaakt voor XOT-Uzg. Hieronder een kort overzichtje wat de toekomst zal gaan brengen:
  • Ten eerste zal een nieuwe versie nummertje 3.0 krijgen, aangezien er een nieuw functioneel aspect bij gaat komen.
  • ...en hopelijk weer wat nieuwe skins, maar dat voornamelijk aan de skinners zelf liggen.
diep RESPECT voor je GBW !! _/-\o_ _/-\o_

Het zijn mensen als jij en Bigfoot87 die ervoor zorgen dat XBMC bij lange na niet geevenaard wordt door andere produkten als HPMC :D

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Dat is een geweldig idee grote boze wolf. Onder video's is de plek voor XOT, dat is namelijk de plek die ervoor zorgt dat ik niet meer XOT hoef op te starten voor mijn liefje, maar waar ze dat zelf kan vinden en starten. ik gebruik XOT altijd om mensen te impressen die XBMC nog niet kennen en de ogen rollen uit hun kopskes. Bedankt voor al je werk hierin, alle eer voor jou.

Een mooie toevoeging zou zijn om Youtube inclusief search aan XOT toe te voegen. Ik weet dat er meer youtube scripts zijn, maar ik ben een all-in-one fan.

• Bigfoot87
Geweldig! Ik heb dat plugin gedoe nog niet in levende lijve gezien, dus ben benieuwd! :)
Keep up the good work!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je bericht niets (fans, harde schijven, XBOX-cases, netwerkproblemen) met XBMC te maken heeft; post deze dan niet. Downloadlocaties vragen / aanbieden wordt ook niet gewaardeerd