D:\ is niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-02 10:48
Ik zal beginnen met wat uitleg :P Ik heb 5 partities: C:\ voor windows xp en programma's die ik niet echt nodig heb, D:\ voor mijn documenten en wat programma's die ik liever niet opnieuw wil installeren, L:\ waar linux op staat (kan ik niet meer zien onder windows XP of Ubuntu) E:\ voor games en H:\ die nog leeg is maar waar morgen windows vista op komt.

Vanmiddag dus linux geinstalleerd, maar ik moest wat drivers installeren die niet voor linux waren, dus ik probeerde Wine op linux te krijgen, door de bestanden in D:\ te zetten. Ik ging de PC restarten om linux op te starten, maar vlak voordat de PC uitging kreeg ik een foutmelding dat er iets beschadigd was in station D:\ maar dit ging zo weg dat ik niet weet wat er stond. Van wine snapte ik niks dus maar weer terug naar windows. Maar Mijn Muziek en Mijn Afbeeldingen zijn weg als ik op Start klik. Als ik bij Deze Computer op D:\ klik staat er: "D:\ is niet toegankelijk. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar".
Ik kan met PartitionMagic nog wel zien dat D:\ 135Gb is en hoeveel Gb er is gebruikt, maar bij eigenschappen van D:\ staat overal 0 byte.

Hoe kan ik zorgen dat ik D:\ weer kan gebruiken? Zo erg zou het niet zijn als ik em moet formateren, maar ik heb liever een andere oplossing.
Alvast bedankt :)

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Je probeerde met Wine drivers te instaleren? Dan denk ik dat je niet helemaal snapt waar Wine voor bedoelt is :p

Maar goed; je D schijf: de partitie bestaat nog, dus er moet van te lezen zijn. Start eens knoppix (of boot vanaf de Ubuntu CD) en doe dan een

fdisk -l /dev/sda (als je een SATA schijf hebt)

Probeer daarna d: eens te mounten

mount /dev/sda2 /mnt/

en kijk dan met "dmesg | tail" of "mount" welk fs erop staat.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Heb je

chkdsk D: /F

al geprobeerd vanuit Windows?

[ Voor 11% gewijzigd door adoy op 29-07-2007 20:32 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-02 10:48
Ow et is al gelukt. Heb gister even bij Linux gekeken en daar kon ik wel de D:\ zien. Vervolgens heeft Windows een schijfcontrole gedaan van 4(!) uur en nu doet alles et weer. Maar aangezien ik ff niks snap van linux en ik alles alleen maar sloop, denk ik dat ik daar nu ff mee stop :P Komt volgend jaar wel.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Moortn schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:15:
Ow et is al gelukt. Heb gister even bij Linux gekeken en daar kon ik wel de D:\ zien. Vervolgens heeft Windows een schijfcontrole gedaan van 4(!) uur en nu doet alles et weer. Maar aangezien ik ff niks snap van linux en ik alles alleen maar sloop, denk ik dat ik daar nu ff mee stop :P Komt volgend jaar wel.
Linux gebruikt een ander bestandssyteem dan Windows, dus zo raar is het niet dat Windows die partitie niet of niet goed meer kan zien.