Toon posts:

4 keer Plan! nieuws op de FP + andere opmerking.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
twee opmerkingen

1.
waarom zijn er 4 punten waar je het Plan! nieuws ziet?
in de tracker staat het, dit kan je uitzetten maar het is wel zo makkelijk als alle onderwerpen van de site in een rij staat.
het staat rechts boven en onder.
en van de week stond er ook nog een Plan! aankondigen als soort van popup.
en ja dan vergeet ik er nog 1, het staat ook in midden onder het kopje 'artikelen' :+
vijf keer dus.

nu staat het Plan! nieuws ook eigenlijk weer niet in de 3 schermpjes rechtsboven, ondanks dat het nieuwer is dan de rest van de artikelen.
maar Plan! staat wel in de titel.

2.
op de FP staat in grote rode letters: Nieuws van zondag 29 juli
je verwacht het allerlaatste nieuws wat te zien valt hieronder staat. (en natuurlijk nieuws van 29 juli)
er staat echter 'ouder' nieuws dan de nieuwste berichten en zelfs een bericht van zaterdag onder.
nu begrijp ik dat jullie voor berichten kiezen die populair o.i.d zijn.
is het niet handiger om daar de nieuwe berichten neer te zetten, en sowieso berichten van de dagen ervoor eruit te halen. (of de titel aan te passen)

graag een uitleg :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 20:32 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik moet zeggen dat je uitleg niet heel erg helder is. Wij kennen twee soorten artikelen die lijken op wat jij in de titel roept: '.plans' en 'nieuws', maar we hebben geen 'plan! nieuws' oid.
Ik ga er maar even van uit dat je die '.plans' bedoelt bij je eerste punt:
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:40:
1.
De tracker zien wij apart van de overige content op de frontpage, dat is gewoon een vast geheel dat er op elke pagina is. Dezelfde argumentatie zou ook voor meukpostings, nieuwsitems etc op kunnen gaan, die staan er dan ook twee keer op...

Maar in principe is er dan dus maar een positie waar je op de frontpage standaard de .plans ziet. Helemaal rechtsonder de pagina. En dat is gelijk de reden waarom we van sommige .plans vinden dat die meer aandacht moeten krijgen. Dat kan - sinds kort - op twee manieren, we maken een aankondigingsplaatje en -verhaaltje erbij en plaatsen hem bij de reviews rechtsboven, of als we vinden dat het echt heel belangrijk is, dan kunnen we - sinds kort dus - er zo'n gele aankondiging bovenaan de pagina van maken.
Zoals je vast wel opgemerkt heb benadrukken we lang niet alle .plans zo erg. Maar wij vinden bijvoorbeeld dat als de site er een uur uit ligt, onze bezoekers dat van te voren moeten weten en we weten uit ervaring dat het gros van de bezoekers die .plans rechtsonder de pagina niet ziet en dat er zelfs een hoop bezoekers zijn die ze misschien nog nooit gezien hebben... Dus om dan achteraf vragen en opmerkingen over 'ik wist het niet' en 'wie leest die dingen nou?' te voorkomen brengen we de aankondigingen sporadisch op die manier onder de aandacht.
in de tracker staat het, dit kan je uitzetten maar het is wel zo makkelijk als alle onderwerpen van de site in een rij staat.
De tracker zie ik dus niet als een echt deel van de frontpage, dus die telt wmb niet mee in dit verhaal.
Rechtsonder is de standaard, maar zeer onopvallende plek, rechtsboven is dus voor belangrijke aankondigingen, wat niet al te vaak voor komt - en zeker niet voor alle .plans gebruikt wordt.
En die zul je dus zeer zelden zien, alleen bij downtime-aankondigingen of andere belangrijke mededelingen.
en ja dan vergeet ik er nog 1, het staat ook in midden onder het kopje 'artikelen' :+
vijf keer dus.
Daar staan ze helemaal niet? Of bedoel je dat er een link naar de .plans-overzichtpagina in het menu zit bovenin?? In dat geval vind ik het helemaal een rare opmerking, want dat menu is voor elke paginavertoning juist expres hetzelfde.
nu staat het Plan! nieuws ook eigenlijk weer niet in de 3 schermpjes rechtsboven, ondanks dat het nieuwer is dan de rest van de artikelen.
Je bedoelt die titel 'Reviews, .plans en redactieblog' rechtsboven? Dat is een kop om aan te geven wat voor soort artikelen je daar kan verwachten, we gaan niet de termen '.plans' en 'redactieblogs' niet noemen als de vertoonde artikelen daar toevallig niet van die soort zijn, dat schept alleen maar verwarring :)

Maar wat wil je eigenlijk opmerken hierbij? Vind je die .plans zo erg dat je het stom vind dat we meerdere links ernaartoe hebben en eventueel meerdere plekken waar zo'n item getoond kan worden, naar gelang de belangrijkheid die wij er aan toekennen?
2.
je verwacht het allerlaatste nieuws wat te zien valt hieronder staat. (en natuurlijk nieuws van 29 juli)
er staat echter 'ouder' nieuws dan de nieuwste berichten en zelfs een bericht van zaterdag onder.
Je bedoelt nu op die twee aankondigingen direct onder die titel? Ja daar zetten wij de belangrijkste nieuwsfeiten neer, niet domweg de laatste twee.
is het niet handiger om daar de nieuwe berichten neer te zetten, en sowieso berichten van de dagen ervoor eruit te halen. (of de titel aan te passen)
We proberen artikelen te schrijven die interessant zijn, maar sommigen vinden we meer interessant dan anderen en die interessantere brengen we liever meer onder de aandacht dan degenen die toevallig het nieuwst zijn. Niet iedereen kijkt elke paar minuten/uur op onze frontpage ;)
En ook om die reden gaan we niet geautomatiseerd de items van de vorige dag eruithalen (er staat natuurlijk expres de dagnaam erbij enzo als het een al wat ouder artikel is). En de titel slaat niet alleen op die twee kopjes, maar op de hele middelste kolom... dus die gaan we niet aanpassen enkel omdat het af en toe een klein beetje discutabel-onlogisch is :)
graag een uitleg :)
Zo goed of is er nog meer niet duidelijk?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:40:
twee opmerkingen

1.
vijf keer dus.

Er is een gedeelte van de layout dat een permanente aanwezigheid heeft op alle pagina's. Dit zijn het menu (bovenaan), de tracker (links) en de footer (onderaan). Het menu is vanzelfsprekend op alle pagina's aanwezig omdat het wel prettig is dat je als gebruiker vanuit een willekeurige pagina naar een willekeurig onderdeel in de site kunt navigeren. De inhoud van het menu is in principe (paar uitzonderingen daargelaten) gelijk op alle pagina's. Het zou nogal verwarrend zijn als de link naar .plans op de frontpage niet aanwezig zou zijn en op andere pagina's wel.

De inhoud van de tracker kun je zelf samenstellen. Het kan handig zijn om op andere pagina's dan de frontpage ervan op de hoogte gesteld te worden dat er nieuwe .plans zijn. Als je niet geïnteresseerd bent in de .plans kun je ervoor kiezen om deze niet weer te geven in de tracker. Op de frontpage kan er sprake zijn van dubbele inhoud in de tracker ten opzichte van de inhoud van de frontpage (midden- en rechterkolom). Tweakers.net is echter meer dan de frontpage. Op andere pagina's zal er niet of nauwelijks sprake zijn van dubbele content in tracker en de midden- of rechterkolom.

Op de frontpage is er een onderscheid tussen aankondigingen en lijsten met overzichten van de nieuwste artikelen in de verschillende rubrieken (nieuws, meuktracker, .plans). Reviews en artikelen die wij belangrijk vinden krijgen een aankondiging. Als aankondiging vallen deze artikelen namelijk een stuk beter op dan als een rij in een tabel. Het is verwarrend voor de gebruiker om de artikelen die worden aangekondigd niet in de lijsten van de nieuwste artikelen op te nemen. Deze kunnen daarom dubbel voorkomen.

Voor het navigeren naar archieven of dagoverzichten van rubrieken is het handig om de titels boven de lijsten of aankondigingen klikbaar te maken.

Die gele balk die je hebt gezien wordt alleen gebruikt in situaties dat er technisch onderhoud wordt aangekondigd die gevolgen heeft voor de beschikbaarheid van de site. De uitgebreide aankondiging wordt altijd als in een .plan geplaatst. Een .plan alleen blijkt niet voldoende om de gebruikers op de hoogte te brengen van aankomende downtime.
Ik vind dit zelf niet echt een probleem. We zouden de datum uit de kop kunnen halen, maar dat doe ik liever niet omdat we met die datum kunnen aangeven dat ons nieuws bijna altijd actueel is. Het kan voorkomen dat de aankondigingen van een dag eerder zijn. Het is de verantwoordelijkheid van de redactie om ervoor te zorgen dat er actuele aankondigingen worden geplaatst. Op dat vlak is er nog wel wat verbetering mogelijk.