Toon posts:

[XP] Random probleem bij inloggen met winlogon.exe*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een 'nieuwe' PC geinstalleerd (een PIII op een Asus TUSL2-C i815 chipset) met Windows XP Pro SP2.

Na installatie van tooltjes zoals AVG, Nero, en dergelijke kreeg ik bij het opstarten op het login scherm volgende foutmelding:

unknown software exception (0xc000001d) op locatie 0x0100f7d4 Winlogon.exe

Kies je OK of Annuleer reboot de PC en krijg je deze fout opnieuw op het login scherm. Ik zet de PC helemaal af en dat lukt het wel om in te loggen. Een paar keer van user veranderen om te kijken of alles OK werkt, en ik zet de PC uit. Ik breng de PC naar de eigenaar (familielid) terug, start op en krijg weer deze fout. Na een reboot werkt weer alles normaal.

Heeft iemand een idee wat hier misloopt? Het gebeurt dus onmiddellijk als het login venster met de gebruikersnaam verschijnt, ik kan me niet voorstellen dat er dus een probleem is met geinstalleerde software aangezien dan nog niks is opgestart?

Overigens heb ik nog een probleem met de gebruikers, wat ik in een apart topic zal bespreken, maar ik vermeld het hier even omdat het er mogelijk mee te maken heeft. Ik heb een admin account gemaakt en een gebruikersaccount. Het gebruikersaccount is als beheerder ingesteld geweest tijdens de installatie en wil ik nu naar "beperkte rechten" omzetten. Maar als ik dat doe is de hele HD niet toegankelijk voor de gebruiker; hij kan geen bestanden verplaatsen, wissen of nieuwe aanmaken. Dat is normaal voor de Windows root directory, maar niet voor de hele C: en D: partities.

Alvast bedankt voor alle tips!

ShiroNeko

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:39
In mijn ervaring krijg je dergelijke meldingen altijd bij defect geheugen.
Kun je memtest eens draaien?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even je OS [XP] in de titel per de Windows Clients - Policy. Let daar in het vervolg zelf even op.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Sanfranjake, bedankt.

Fricky, memory test gedraaid, geen problemen. Nog ideeen iemand?

ShiroNeko

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

sfc /scannow al geprobeerd? Misschien dat Winlogon.exe beschadigd is geraakt, en System File Checker kan dit proberen te verhelpen door het bestand te vervangen.