Ik heb het al geovnden
Het tekeningetje was een beetje wazig en ik dacht dat die twee lijntjes elkaar kruiste, niets was minder waar
Tierelier
Tierelier
Alex
Anoniem: 89931
Welke ir-rf module is dan beschikbaar van Klikaan-Klikuit? Ik kan daarover niets vinden op de website van KAKUajwkappe schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:20:
Als alternatief is het klik-aan-klik-uit systeem ook interessant, stukken voordeliger en nu ook een ir-rf module voor beschikbaar die je dus met je logitech kan bedienen via danwel ir of rf via extender.
Alex
het principe is het zelfde, wil het zo zijn dat kaki alleen werkt met rf en niet via lichtnet, maar daar heb ik met x-10 ook slechte ervaringen mee.
[ Voor 111% gewijzigd door Mau_Maus op 13-10-2007 14:51 ]
Kom net kijken, maar is het ding er nu wel of niet? Ik zie het ook niet terug op de website...Anoniem: 89931 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:34:
[...]Welke ir-rf module is dan beschikbaar van Klikaan-Klikuit? Ik kan daarover niets vinden op de website van KAKU
http://www.eshop.nl/product_info.php?products_id=124170Anoniem: 89931 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:34:
[...]
Welke ir-rf module is dan beschikbaar van Klikaan-Klikuit? Ik kan daarover niets vinden op de website van KAKU
Dutch: If it bleeds, we can kill it.
[ Voor 84% gewijzigd door engelbertus op 28-10-2007 16:24 ]
Anoniem: 94923
Heb je inmiddels iets aangeschaft?hstoker schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 07:20:
[...]
http://www.eshop.nl/product_info.php?products_id=124170
http://harmony.multiforum....php?t=126&mforum=harmony
Moet het zelf nog proberen, maar klinkt hoopvol.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Tierelier
Dat vind ik een groot bezwaar van zowel X10 als ZWave. De hardware is zo verschrikkelijk lelijk! Het lijkt wel alsof het allemaal uit de jaren 70 stamt. Verschrikkelijk.jorisdekloris schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:47:en die 7243 nog lelijker al s ik dacht
Die powermids schijnen niet altijd goed te werken, je kunt beter de JBMedia bestellen. Die is ervoor gemaaktreadytoflow schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:49:
k snap er nog niet veel van.
Ik heb nu de Marmitek Powermid XL zender.
Toegevoegd onder Intertechno YCT-100
Eest een paar lampen in de woonkamer getest.
Daar gaat het al fout.
Ik heb 4 lampen via KaKu.
Wanneer ik de Harmony895 gebruik om de lampen te bedienen gebeurd er in eerste instantie niks.
Wanneer ik echter eerst de orignele KaKu afstandsbediening gebruik om lamp 1 aan te zetten, werkt het verder via de 895 ook prima.
Dus wanneer lamp 1 aanstaat, kan ik met de 895 lamp 2,3,4 aan-/uitzetten en dimmen.
Lamp 1 kan ik dan met de 895 ook weer dimmen of uitzetten.
Maar wanneer ik lamp 1 met de 895 daadwerkelijk uitzet, dan krijg ik met de 895 geen van de lampen meer aan.
Ik kan de andere lampen niet op B of C codes zetten daar de lampen per kamer ook nog eens op een timer staan (via de originele KaKu afstandsbediening). Deze timer werkt niet groepsoverschrijdend vandaar.
Iemand een idee?
http://harmony.multiforum...highlight=&mforum=harmonycarpcatcher schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:29:
en zo'n conrad schakelaar als deze werkt dit ?
http://www.conrad.nl/goto/?product=617237
ik had er al 2 maar krijg het niet werkende..
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 16-01-2008 21:48 ]
Anoniem: 102464
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Als ik het mij goed herinner moet je eerst de huiscode, dan de lampcode en dan de opdracht ('light off') verzenden. Ik vermoed dat als je op de afstandbediening naar je device toe gaat, je dat allemaal kan selecteren.Koffie schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:51:
Vraag : Als ik een Harmony heb met zo'n 7243, dan kan ik de 7243 als device toevoegen.
Ik heb dat net gedaan (heb welliswaar geen 7243, maar wel toegevoegd), maar hoe werkt de bediening dan vervolgens ?
Stel ik wil een rolluik dimmer gaan bedienen, wat zet je dan in de harmony om te versturen ?
Ik zie nl. wel een 'House A' t/m 'House P' en een 'Light 1' t/m 'Light 16', maar geen idee hoe ik nu de Harmony zou moeten programmeren als ik "Lamp 4, op huiscode B" naar UIT zou willen zetten ?
Inmiddels zijn bij mijn lokale winkels alleen nog maar de nieuwe modellen verkijgbaar. Iemand al ervaring daarmee i.c.m. een Powermid? Zou toch zonde zijn als ze opeens op andere frequenties zijn overgegaan...MooseV schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:04:
Tip: de klikaanklikuit ontvanger zijn in de aanbieding op de klikaanklikuit site. Het zijn de uitlopende modellen maar deze werken goed samen met de Powermid zender en een Harmony.
[ Voor 8% gewijzigd door EVILSalami op 18-02-2008 10:05 ]
Het is de 885EVILSalami schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:47:
Mensen die de logitec 895 nog willen bestellen. Vandaag super aanbieding: http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php
€ 89.95
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
iMac 24" 2.8GHz 4gb ram 320 gb hdd wireless MM, Canon Pixma MP610, MyBook Studio 500GB
Een PowerMid XL en die werkt dus alleen als ik er recht voor sta met de afstandbediening. Sta ik iets van opzij dan pakt ie het signaal niet goed. Het rode lampje in de PowerMid licht wel op, maar er gaat geen correct signaal naar de KAKU's. Althans, de schakelaars reageren dan niet. Ik heb al geprobeerd om de sterkte van de Harmony anders te zetten, maar dat helpt niet.Anoniem: 94923 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:01:
Welke Powermid Heb je?
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
bladebla als ik dus een Marmitek IRRF 7243 bestel dan kan ik dus gewoon 3 Xanura's regelen via de harmony zonder al te veel poespas ?bladebla schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:50:
Afgelopen weekend heb ik een Xanura DAIX12, een van de drie nieuwe micromodules van Xanura, boven de eettafel lamp gemonteerd. Via de Marmitek IRRF 7243 en Harmony 885 kan ik deze A10 dimmer nu prima aansturen.
Offtopic
Met de PC / X10 interface (via Homeseer) gaat het alleen niet daar de pc op een andere fase van de 3-fasen installatie zit. Dus wil ik verder, dan moet ik er een pittig geprijsde fasenkoppelaar van Xanura tegenaan gooien.![]()
Vreemd genoeg lukt het wel om deze 'verre oosten' x10 plug-in modules overal in het huis aan te sturen of de fasen heen...enkel hebben ze geen terugkoppeling van hun status.
[afbeelding]
is je zekeringkast vergrendeld, anders gewoon wat draden omstekenbladebla schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:50:
Offtopic
Met de PC / X10 interface (via Homeseer) gaat het alleen niet daar de pc op een andere fase van de 3-fasen installatie zit. Dus wil ik verder, dan moet ik er een pittig geprijsde fasenkoppelaar van Xanura tegenaan gooien.![]()
[afbeelding]
Sorry, hij is inderdaad duurder. Zal me niet meer met je issue bemoeienJME schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:32:
Toch niet: vraag was hoe ik het probleem met mijn PowerMid XL kon oplossen, niet welke oplossingen er buiten mijn PowerMid XL om zijn![]()
Los daarvan ben ik wel benieuwd waar je een XS voor een tientje kan kopen!
Hmm kan dat zomaar? En heb je hier meer info over? Scheelt namelijk hoop geld. Ik heb het overigens nog niet nodig, maar wellicht in de toekomst. Ik wil ook met x10 aan de gang. Weet niet hoe het lichtnet in mijn kamer is...maxtrash schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:54:
[...]
is je zekeringkast vergrendeld, anders gewoon wat draden omsteken
Ja, de Marmitek controller zet simpelweg je infrarood opdracht op het lichtnet. Enkel moet ik het op de Harmony nog wat slimmer uitdenken. Ik heb nu een button gemaakt met de naam "Eettafel lamp" die de harmony op huiscode+adres P1 zet. Vervolgens druk ik op de play toets om P1 ON te versturen en kan ik dimmen met volume +/- (Bright P1). Met een sequence zou ik het e.e.a. nog kunnen vergemakkelijken. Maar in eerste instantie wilde ik het zien werken.l3p schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:07:
[...]
bladebla als ik dus een Marmitek IRRF 7243 bestel dan kan ik dus gewoon 3 Xanura's regelen via de harmony zonder al te veel poespas ?
dit heb ik momenteel liggen l3p in "X10 en de Logitech Harmony serie"
Als ik je jouw oplossing begrijp kan ik er zo voor zorgen dat groep met de interface en te schakelen micromodule zo op een fase krijg? Dat is een idee maar uiteindelijk wil ik straks wel het hele huis kunnen bereiken.maxtrash schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:54:
[...]
is je zekeringkast vergrendeld, anders gewoon wat draden omsteken
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
de wasdroger, oven etc. zitten op andere fases (niet te bedienen met x10) dan de verlichting. Is geen probleem hoor om alle verlichting van het hele huis op een fase te zetten. Er zijn ook genoeg huizen die uberhaupt maar een fase hebben.Als ik je jouw oplossing begrijp kan ik er zo voor zorgen dat groep met de interface en te schakelen micromodule zo op een fase krijg? Dat is een idee maar uiteindelijk wil ik straks wel het hele huis kunnen bereiken.
Dit lijkt me het minste gedoe en minder ingrijpend. Serieel kun je grote afstanden halen dus zou geen probleem mogen zijnIk heb netjes een patchpaneel in de meterkast. Ik wil vanavond proberen het seriele signaal zo om te routen de CM11 (interface) nu ook de woonkamer in het stopcontact zit terwijl de pc ergens boven staatEnkel de lengte van de kabel die het signaal dat moet overbruggen kan een probleem zijn.
Office 2003 lust 'm niet.maxtrash schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:20:
[...]
Zie excelletje wat ik opgediept heb
(het is een xls, ondanks dat ie op .lnk eindigt)
[...]
Het is gelukt! Xanura in de woonkamer is te bereiken en andere X10 spul in huis ook.Dit lijkt me het minste gedoe en minder ingrijpend. Serieel kun je grote afstanden halen dus zou geen probleem mogen zijn
Ben je nog overgestapt op die JBMedia? Ik vroeg mij af wat je ervaringen zijn met deze ir->rf converter. Iemand anders die dit apparaat heeft mag ook reageren natuurlijkJME schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:10:
Ik stap toch maar over op JBMedia, wordt een beetje moe van de PowerMid XL. Hij staat bij mij recht onder de plasma-tv en die zendt blijkbaar te veel infrarood licht uit. Als de tv uit staat, werkt de PowerMid prima!
Iemand interesse in een tweedehands PowerMid XL? Complete set met zender en ontvanger!![]()
Anoniem: 87302
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 10-12-2008 07:17 ]
Anoniem: 286397
Hmmm... door toch voor de IR7243RF te gaan. Is een tientje duurder, maar die kan wel 16 modules aan.Anoniem: 286397 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:34:
2. Er zijn er twee van, de IR7243 en de IR7243RF. De eerste voldoet denk ik, omdt ik slechts IR om moet zetten in X-10. Voor de originel AB heb ik nog steeds een TM2G module voor in het stopkontakt. Klopt dat?
Zie: http://www.quickx10.com/index.php/cPath/1_5/sort/2a/page/1
3. Ik heb 16 modules die ik aan of uit wil kunnen zetten en zover ik begrijp heeft de IR7243 de optie slechts 10 via IR te laten aansturen. Hoe kan ik toch alle 16 de modules bedienen?
Geen ervaring mee, maar volgens mij kan je 'sequences' programmeren - dus met 1 sequence de huis-, unitcode en commando laten versturen.4. Voor het programmeren van de Harmony 895 zou ik graag willen weten hoe Marmitek werkt. Ik bedoel: Men moet eerst een huiscode selecteren (dit is vaak reeds van te voren op de originele afstandbediening ingesteld), dan moet men een unitcode aangeven en dan OFF of ON selecteren. Kan dit sequentieel gedaan worden of moeten de 3 commandos simultaan gegeven worden?
Kan ik dus eerst op huiscode A drukken, dan op unit 4 en dan op ON drukken of moet dat allemaal tegelijk gebeuren wil de unit aan gaan?
Ja lekker!
Hoi!
Ik heb inderdaad de actions nu bij elke activity in het display gezet. Ook ben ik er inmiddels achter dat je die actions in het display ook een batch van maximaal 5 commando's achter elkaar kan laten sturen.ricadelic schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:35:
Pronk ik zit dus met hetzelfde probleem. Je kan dus wel bij elke activity custom actions toevoegen, deze komen dan in de display te staan.
Ja lekker!
Je kan tijdens een activity op op devices klikken en dan het juiste device om je lampen te bedienen.Pronk schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:29:
Ik ben in het bezit van een Logitech Harmony 525 en verstuur X10 commando's via de Harmony en de IR7243.
Nu vraag ik me af, is het ook mogelijk om via 1 druk op de knop van de Harmony een bepaald lichtpunt aan of uit te zetten?
Op dit moment moet ik eerst een cijfer kiezen en daarna kan ik de gekozen module aan of uit schakelen. Ik wil dit eigenlijk kunnen doen met één druk op een knop, zoals dit ook kan op de IR7243.
Op de Harmony krijg ik het wel voor elkaar door middel van het maken van activities. Maar op die manier is het lastig/onmogelijk om de lampen goed te schakelen tijdens een andere activity (zoals tv kijken).
"Soylent Green is people!"
Even duidelijk opschrijven voor het geval ik de vraag niet helemaal snap:GrrRon schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 09:48:
[...]
Dus als ik het goed begrepen heb kunnen alleen de Powermids met Klik aan Klik uit werken, en werkt dit niet via IR-RF7243 in combinatie met een Harmony 525 of 885?
Anoniem: 89853
Harmony one heeft alleen IR, voor KaKu heb je RF nodig... Harmony 1100 will do...eXisTa schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:30:
Is het nu mogelijk om met de Harmony One een KaKu (Klik-Aan-Klik-Uit) aan te sturen.
[ Voor 4% gewijzigd door The Flow op 20-08-2009 15:47 ]
God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...
de 1100 doet geen RF bij mij, ik heb er een JB media pro tussen.The Flow schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:46:
[...]
Harmony one heeft alleen IR, voor KaKu heb je RF nodig... Harmony 1100 will do...
[ Voor 8% gewijzigd door Slux op 13-01-2010 09:33 . Reden: foto jb ]
Ik ga dus kijken wat JB Media kan en kost en wat X10 kan en kost. KaKu ziet er in de eerste instantie, los van de aanschaf van de JB Media, goedkoper uit dan de X10 atributen. Maar hier later meer over.je moet zoeken op X10 en dan zul je zien dat het toch erg moeilijk is of soms onmogelijk om dit goed te laten werken. dat komt omdat in de database van Logitech alleen maar Intertechno staat die goed werkt en ook geschikt is voor de frequentie van 433,92 MHz. Wij ondersteunen daarom alleen maar Klik Aan Klik Uit, omdat wij dan zeker weten dat het werkt.
Als je begint met RF schakelmateriaal zou in met KAKU beginnen, de Harmony werkt hier prima op en we hebben JB Media om IR naar RF te transformeren.
[ Voor 6% gewijzigd door jasperaap op 19-01-2010 21:15 ]
Heb toevallig gister zowel X10 van Elekhomica als van Marmitek besteld.noteboeki schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 07:50:
Ik zit er aan te denken om ook wat X10 produkten te gaan gebruiken icm mn Logitech AB en vroeg me af of er (kwaliteits)verschillen zitten tussen de X10 produkten van Marmitek en het eigenmerk van Elekhomica?
Heeft iemand ervaring met zowel de produkten van het eigenmerk X10 van Elekhomica
en de Marmitek X10 producten?
[ Voor 3% gewijzigd door Sir_G-nius op 12-02-2010 10:56 ]
Goed om te horen, houdt me op de hoogte!Sir_G-nius schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 07:27:
@ mijn bovenstaande reactie..
Ik kan je vertellen dat dit alles perfect samenwerkt! Het aansluiten en configureren viel mij écht alles mee. Ben er tot zover dan ook erg tevreden over
[ Voor 9% gewijzigd door jasperaap op 20-02-2010 14:24 ]
Ik heb deze wel onder Minisysteem, DVD/CD/radio gevonden.rynon schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:55:
hallo ik wil een harmony 525 aanschaffen en ik ging kijken of mijn apparaten ondersteunt worden maar ik kan mijn homecinema/dvd speler niet vindenhet gaat om jbl cinema sound 3 [afbeelding]
hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want dan kan ik al mijn apparaten gaan besturen want ga niet nog een afstandsbediening er mij kopen als ik niet al me apparaten kan bedienen
[ Voor 5% gewijzigd door jasperaap op 20-02-2010 18:09 ]
Cinema Sound 3 en het serienummer is het enige wat er staat, meer informatie kan ik eigenlijk niet geven.jasperaap schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:04:
[...]
Ik heb deze wel onder Minisysteem, DVD/CD/radio gevonden.
Je kunt altijd de knoppen RAW aanleren. Je pakt je originele afstandbediening en dan vraagt hij één voor één de knoppen in te drukken. Vijf minuten werk.
Maar ik weet eigenlijk 100% zeker dat hij standaard ondersteund wordt.
Edit: Kijk eens achterop en probeer me een typenummer te geven... Dan kan ik het 100% checken..
Koste nog wel meer ook..jasperaap schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:23:
[...]
Goed om te horen, houdt me op de hoogte!
Ik heb nu de Powermid XL en KaKu spullen. Totale kosten voor 4 dimbare punten en de Powermids XL waren 54 euro. Prijstechnisch iets leuker uiteraard, ben nog even aan het kijken hoe of wat. Marktplaats en Gamma breukverpakkingen bietsen met 50% korting.
Ik zit op kamers dus dit is maar voor één kamer uiteraard, er zit wel een kleine vertraging in het klikken en inschakelen, dit is ongeveer één tel dus niet storend. Wel een duidelijk hoorbaar klikje bij het in en uitschakelen, voor mij ook niet storend maar zou een storende factie kunnen zijn.
Btw: Ik zat eens te kijken. Maar als ik het goed heb kostte dit grapje je ongeveer 400 euro?
Ja, dat is heel makkelijk. Mits deze de signalen `kent` of programmeerbaar is. Er zit ook gewoon een, naar mijn mening, mooie afstandsbediening bij het Kaku setje als je één afstandsbediening meer niet erg vindt.Black-Xjuh schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:14:
Is er nu ook de mogelijkheid om je KAKU direct aan te sturen met een RF afstandsbediening?
Elke AB zou het moeten kunnen. Maar de meesten hebben geen RF (433,92 Mhz). Dan moet je er een omvormer bij kopen. Dit kan van heel goedkoop en een kleine gok of het werkt (wat ik deed) tot ongeveer 80/90 euro voor een JBL Lightmanager Pro.Black-Xjuh schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 00:11:
Maar welke Logitech zou de afstand bediening van KAKU kunnen vervangen? De 1000 bijvoorbeeld? Of is die te oud?
[ Voor 14% gewijzigd door jasperaap op 23-02-2010 08:41 ]
[ Voor 30% gewijzigd door jasperaap op 25-02-2010 20:54 ]
Tussen elke harmony kan je een Light Manager Pro plaatsenjasperaap schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:39:
[...]
Elke AB zou het moeten kunnen. Maar de meesten hebben geen RF (433,92 Mhz). Dan moet je er een omvormer bij kopen. Dit kan van heel goedkoop en een kleine gok of het werkt (wat ik deed) tot ongeveer 80/90 euro voor een JBL Lightmanager Pro.
Uit mijn hoofd de 895, 9000, 1000 en 1100 hebben RF. En concreet op je vraag: Als er RF op zit doet de AB het. Te oud is niet aan de orde.
*zie boven*vanaalten schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:53:
Heb ik wat gemist?
Die standaard klik-aan-klik-uit systemen (en vergelijkbare clones) zijn toch niet door een Harmony afstandbediening te bedienen, ook niet als die AB RF doet?
Bij mijn weten doet een Harmony-RF afstandbediening het 'Z-wave' protocol, wat de meeste schakelsets (waaronder, dacht ik, KIKA) niet snappen. Ook X10 wordt niet direct door een Harmony-RF geschakeld. Voor zover ik weet werkt het vaak met een infrarood-naar-RF converter...
[ Voor 39% gewijzigd door Morpheusk op 21-05-2010 23:21 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
[ Voor 92% gewijzigd door Kecin op 08-06-2010 19:00 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Welke software gebruik je bij je CM15Pro module? Homeseer?Sir_G-nius schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:41:
Het lijkt misschien of ik het allemaal zomaar besteld heb. Dat is niet zo, er zijn heel wat dagen/weken aan research vooraf gegaan. Ook heb ik de nodige mail wisselingen gehad met Elekhomica, waar ik snelle en duidelijke antwoorden kreeg.
Komend weekend hoop ik tijd te hebben om m'n Logitech Harmony One afstandsbediening in te stellen. Me bevindingen laat ik hier wel weer weten.
Tierelier
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq