Linux boot niet van DVD

Pagina: 1
Acties:

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 13:41
Hallo,

Na veel problemen (en "moord"neigingen) met windows, maar besloten om Linux te downloaden voor internet, gamen blijf ik met windows doen. Ik heb Ubuntu 7.04 64Bit gedownload en op DVD gebrand. Maar nu wil hij niet booten van de DVD als ik de PC opstart. In beide drives (DVD brander en DVD speler) geprobeerd, maar het lukt niet. In de bios staat CD-ROM als Third boot. Moet ik deze anders zetten? Of doe ik iets verkeerd?
Specs:

Amd64 3400+
Gigabyte GA-K8VM800M
Maxtor DiamonDmax 10 200Gb
BenQ Dvd-rom
BenQ DVD DD DW1640

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Moortn schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:01:
In de bios staat CD-ROM als Third boot. Moet ik deze anders zetten? Of doe ik iets verkeerd?
Ja, je doet iets verkeerd. De CDROM/DVDROM moet als eerste bootdevice staan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe heb je de dvd gebrand, hoe "wil hij niet booten van dvd", geeft hij een foutmelding of boot hij van iets anders? Wat doet je vermoeden dat dit in Non-Windows Operating Systems hoort en niet in een forum waar het over het branden en opstarten van dvd's gaat? :)

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 13:41
gambieter schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:02:
[...]

Ja, je doet iets verkeerd. De CDROM/DVDROM moet als eerste bootdevice staan.
Ok, doe ik dat even. Bedankt!
blaataaps schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:04:
Hoe heb je de dvd gebrand, hoe "wil hij niet booten van dvd", geeft hij een foutmelding of boot hij van iets anders? Wat doet je vermoeden dat dit in Non-Windows Operating Systems hoort en niet in een forum waar het over het branden en opstarten van dvd's gaat? :)
1: De .iso geopend met RecordNow! Deluxe.
2: Hij start gewoon windows op
3: De recovery DVD van windows doet et wel, dus dacht ik dat et misschien aan het gedownloade bestand lag.

De DVD start wel op als ik hem onder windows open.

[ Voor 53% gewijzigd door Moortn op 29-07-2007 17:08 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Moortn schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:05:
[...]
Ok, doe ik dat even. Bedankt!
had ik beter niet zo lui kunnen zijn en dat direkt moeten proberen 8)7
Wat Blaataaps zegt moet je ook naar kijken. Heb je de image gebrand, of heb je alleen de losse bestanden op DVD gezet?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je hebt em toch wel gebrand als image en niet als los bestand op de dvd?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Pagina: 1