ik heb wat kb in kapotte sectoren, betekend dit dan mijn hd kapot is? Is het verstandig dat ik nu gebruik maak van mijn garantie?
Verwijderd
wel snel als je binnen garantietermijn bad sectors krijgt.... zou het proberen jah.. anders ff scandisk zodat bad sectors "gemarkt" worden
Verwijderd
niet noodzakelijk!
probeer eerst eens een volledige format (IBM schijf? probeer ibm's drive fitness util)
Bij mij loste dat de surface-errors (bad clusters) op. Heb ik trouwens gechecked met norton diskdoctor
probeer eerst eens een volledige format (IBM schijf? probeer ibm's drive fitness util)
Bij mij loste dat de surface-errors (bad clusters) op. Heb ik trouwens gechecked met norton diskdoctor
Verwijderd
kan ook komen doordat er een keer hard tegen gestoten is of dat ie gevallen is, ik heb 3 jaar geleden een 1,7 gb hd laten valen, zat 1mb aan bad sectors op en dat ding werkt nog steeds in m'n server.
ik heb scandisk nog een gedraaid. Het blijkt dat ik beschadigde sectoren heb, dus mijn vraag weer is mijn hd kapot is het een softwarematige fout
Verwijderd
Eh je er zitten bad clusters in, dat is hardwarematig hoor. Een paar is niet zo erg, als het er echt veel zijn zou ik je beroepen op je garantie. Ik had een paar duizend bad clusters op een maxtor schijf, die wisselde Eynstein zonder problemen om bij mij.
Volgens mij krijg je pas garantie als meer als 6% ofzo van je schijf beschadigd is...!?
En misschien in het vervolg een beetje voorzichtiger met het overklokken van je PC
als je je PCI bus te hoog meeklokt kan je harddisk dit soort problemen geven..:'(
Heb het zelf ook ondervonden:r
En misschien in het vervolg een beetje voorzichtiger met het overklokken van je PC
als je je PCI bus te hoog meeklokt kan je harddisk dit soort problemen geven..:'(
Heb het zelf ook ondervonden:r
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |
Verwijderd
ok ok wat doet ie precies geeft ie een tikkend geluid of neemt het aantal beschadigde sectoren toe of kan scandisk niet de volledige harde schijf afwerken ? Dan is ie echt wijlen.
wat voor een merk hd is het en waar hebbie het gekocht??Op vrijdag 09 februari 2001 20:30 schreef Liquid het volgende:
damnniet eens 5 maanden oud
ik zelf heb een IBM 30Gb die 4 maanden oud was en bad clusters bevatten. kheb toen ook een topic geopend daarvoor en toen kreeg ik ook veel reacties van mensen die probs hadden met IBMetjes. maar goed ik had hem gekocht bij Intercom-mailorder kheb ze eerst een mailtje gestuurd en daarna naar hun opgestuurd kreeg netje een nieuwe hd van IBM binne een week. suc6.
je hebt garantie dus ik denk dat je wel een nieuwe krijgt en anders gewoon zijken dat je al eerder een hd hebt gehad die kapot was en dat die gerepareerd en na een halfjaar weer dood was (heb ik gehad, ben er weer mee trug gegaan en hoef nix te betalen waarschijnlijk).
[edit]
maak voor de zekerheid al een back up van alles wat important is van je hdd voor je weet doet ie het echt nie meer.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Het is een maxtor. Wel shit dat het wel een hard ware probleem is... want mijn oude maxtor 4gig gaf ook beschadigde sectors aan en na het formateren deed ie het weer perfect. Mijn oude seagate daarentegen gaf eerst geen bad culster aan en na het formateren kreeg je een bestandsnaam die niet te typen was (terug naar de winkel en indd kapot).. Dus ik hoop nu dat het na een format weer ok is dus een full format niet alleen die partitie.... wish me good luck u guysOp zaterdag 10 februari 2001 01:33 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
wat voor een merk hd is het en waar hebbie het gekocht??
ik zelf heb een IBM 30Gb die 4 maanden oud was en bad clusters bevatten. kheb toen ook een topic geopend daarvoor en toen kreeg ik ook veel reacties van mensen die probs hadden met IBMetjes. maar goed ik had hem gekocht bij Intercom-mailorder kheb ze eerst een mailtje gestuurd en daarna naar hun opgestuurd kreeg netje een nieuwe hd van IBM binne een week. suc6.
je hebt garantie dus ik denk dat je wel een nieuwe krijgt en anders gewoon zijken dat je al eerder een hd hebt gehad die kapot was en dat die gerepareerd en na een halfjaar weer dood was (heb ik gehad, ben er weer mee trug gegaan en hoef nix te betalen waarschijnlijk).
[edit]
maak voor de zekerheid al een back up van alles wat important is van je hdd voor je weet doet ie het echt nie meer.
Btw: mijn maxtortje geeft geen tikken what so ever je hoort ehm nauwelijks (setacm
Pagina: 1