Toon posts:

[WinXP Routing] Meerdere inbelverbindingen als 1 gateway?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op mijn PC met Windows XP Pro heb ik twee inbelverbindingen aangemaakt. Ik heb daarbij 2 modems die elk een eigen verbinding maakt met de ISP. Dus ik heb 2 verbinding met de ISP en dus twee internetverbindingen. De modems zijn 56K modems. Dit is een klein onderzoeksproject...

Het probleem is dat Windows de laatste tot stand gebrachte inbelverbinding gebruikt als default gateway. Ik wil graag de twee internetverbindingen tegelijkertijd gebruiken, zodat ik meer snelheid eruit kan halen. Is het niet mogelijk om deze verbindingen te bundelen?

Kan ik dit oplossen door de routing tabel in Windows XP aan te passen en zo ja hoe moet ik dit doen? Of heb ik een soort network load balancer nodig die dit voor me regelt? Kent iemand van jullie een stuk software wat de verschillende internet gateways combineert als één?

Verwijderd

Je kan ze niet tegelijk gebruiken.

Je kan wel de routing tabel van XP zo aanpassen, dat het ene subnet via de ene route loopt, en de andere via de andere.

Mocht je dus downloaden bij een newsserver, en de rest van internet via de andere link willen laten lopen, dan kan je de newsserver volgens mij via de ene link laten lopen, door een statische route naar de newsserver via de andere gateway te laten lopen.

Loabalancen kan XP niet.

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-03 06:23
Volgens mij is het inderdaad ook niet mogelijk. Heb dit ook ooit nog eens geprobeerd, en uiteindelijk twee ISDN kanalen gebundeld vor hetzelfde resultaat.

Dit was echter in 2002, wellicht is de techniek inmiddels verder. Waarom gebruik je overigens nog 56k lijntjes in het breedband-tijdperk à 2007?

Verwijderd

Topicstarter
awenger schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:03:
Volgens mij is het inderdaad ook niet mogelijk. Heb dit ook ooit nog eens geprobeerd, en uiteindelijk twee ISDN kanalen gebundeld vor hetzelfde resultaat.

Dit was echter in 2002, wellicht is de techniek inmiddels verder. Waarom gebruik je overigens nog 56k lijntjes in het breedband-tijdperk à 2007?
:) Zoals aangegeven... projectonderzoek... Heb daarnaast privé wel een snelle ADSL verbinding ;)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03 20:47

Nicap

Tsssk....

Volgens mij is het wel mogelijk. Ik heb het een keer gedaan met de nieuwsserver. Zowel via mijn eigen verbinding als via de buurman(via wifi). Hoe ik het precies gedaan heb weet ik niet meer precies. Ik heb het ook hier gevraagd, dus moet lukken dacht ik zo.
Het lijk me iig hetzelfde principe