Toon posts:

8600 GTS of 8600 GTS silent

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een msi 8600 gekocht. Ik ben niet te spreken over het geluid wat deze maakt in vergelijking met mijn oude 7900 GT (die is stuk)

Nu heb ik rondgekeken naar oplossingen, zoals een fanloze koeler. Bijvoorbeeld van zalman

http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=278&code=013

review

http://www.pimp-my-rig.com/rev/read.php?pid=VNF100&p=6

Nu ben ik er (later) achter gekomen dat deze kaart ook beschikbaar is met een passieve koeling:

http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=402&y=7

reviews van een 8600 met passieve koeling

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16814127287

Nu heb ik mijn kaart net een dag en die kan ik dus nog ruilen.

Nu vraag ik mij af of ik een kaart zal nemen met een passieve koeling (dus mijn huidige kaart+nieuwe passieve koeler of een nieuwe kaart met al een passieve koeler er op) of de huidige koeler vervangen door een andere. Dat laatste lijkt mij toch niet zo handig omdat elke koeler veel geluid maakt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar ook met een passief gekoelde kaart moet je iets van airflow hebben in je kast, anders wordt het nog te warm. Dus of je nu een casefan gebruikt of eentje op je videokaart maakt weinig uit.

En verder moet je gewoon zelf kiezen wat je wilt, maar als het gaat om dezelfde kaarten lijkt het me weinig uitmaken.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zou ruilen omdat je dat nu nog kunt, en je daarmee geen garantie kwijt raakt. Een koeler vervangen laat meestal sporen achter, levert je het risico iets te slopen, en laat vaak je garantie vervallen.

Of je passief of actief gekoeld wilt is helemaal aan jou en de rest van je setup.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een casefan aan de achterkant van mijn pc, een 120 mm

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:45:
Ik heb een casefan aan de achterkant van mijn pc, een 120 mm
Ja, maar die zit als het goed is boven je videokaart, en heeft dan meestal niet veel nut. Het beste zou je op de passieve koeler van je videokaart dan gewoon een 120mm of 80mm kunnen monteren, die er op 5v tegenaan blaast.

@onder: Een 'gewone' casefan kan erop. Let wel op dat je geen al te goedkope neemt, die zijn vaak luid. Een Nexus 120 voor nog geen tien euro is doodstil op 5v.

[ Voor 17% gewijzigd door TheZeroorez op 29-07-2007 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt een el cheapo fannetje? Of zoiets als dit:

http://www.azerty.nl/prod...il/83/13826/spotcool.html

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ziet er uit als een handig dinkie.
msschien heeft je kast aan de zijkant ook wel een gat vlak bij je vga? daar zou je gebruiik van kunnen maken.

Je kan een fan op de kaart schroeven/plakken

Je kan er 1 onder in de kast leggen (op een kleine verhoging van piepschuim ofzo).

Kortom veel mogelijkheden.

Zou de kaart wel gwoon inruilen voor een passieve btw, door boven genoemde redenen.

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een passieve neem, neem ik die van msi. Hij is goedkoper (t grafische verschil met een duurdere zie ik niet) en hij is ook kleiner dan een asus versie:

http://www.azerty.nl/producten/zoek/?SPECIFICATIE[110][%3D]=Passief&GROEP_ID=160&SORTERING=merk_asc&SPECIFICATIE[101][%3D]=nVidia%20GeForce%208600%20GTS

Ik heb een antec 2 kast en daar zit aan de binnenkant een luchtsluis die lucht aanvoert van buitenaf naar de cpu. En ik weet bijna zeker dat de asus versie te groot is.

Helaas kan ik nergens de lengte breedte en diepte vinden van de msi kaart :(
Het enige wat ik kan vinden is dat hij 1 slot nodig heeft, maar 9 van de 10 kaarten heeft maar 1 slot nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:46:
[...]

@onder: Een 'gewone' casefan kan erop. Let wel op dat je geen al te goedkope neemt, die zijn vaak luid. Een Nexus 120 voor nog geen tien euro is doodstil op 5v.
Bijvoorbeeld:
http://www.mnm-computers...._200_258&products_id=1963

Stomme vraag, maar hoe bevestig je zo'n fan zodat hij boven de videokaart komt te hangen?

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:05:
[...]

Bijvoorbeeld:
http://www.mnm-computers...._200_258&products_id=1963

Stomme vraag, maar hoe bevestig je zo'n fan zodat hij boven de videokaart komt te hangen?
Over die fans had ik het ja.

Vaak kun je deze fans op losse koelers installeren door bijgeleverde schroeven en pinnen. Op een GPU die standaard een passieve koeler heeft zit dit vaak niet, maar kun je het ofwel zelf regelen met wat handigheid, of gewoon twee tie-wraps gebruiken en door de heatsink en de gaten van de fan steken en vastmaken.

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Mart Ini schreef:
elke koeler veel geluid maakt.
elke koeler ? O-) al is van Arctic Accelero gehoord ? ;)
Welkom in de fluister-stille wereld van Arctic Cooling! :9
klik: Arctic Coolers

ps: zie nu dat ze nog nie echt passende coolers hebben voor je 8600GTS maar ik zou een pasieve nemen met een grote stille silent fan en je bent klaar :)

A world without gadgets is no world ;)

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Dat je mega airflow moet hebben om die passief gekoelde kaart koel te houden, is nonsens. Eén 120 mm fan moet volstaan. Bij MSI testen ze die kaarten echt niet in een kast met 10 zo'n fans...

Pas op, de kaart zal warmer worden dan een actief gekoelde, maar dat is werkelijk niets om je druk over te maken.

Bij iemand een klein half jaar geleden een passief gekoelde 7900GS geïnstalleerd, ook van MSI. Die man had niets van airflow, werkte perfect. Nog altijd, trouwens.

Yes, but no.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
De asus lijkt mij toch het best en hij past ook vast.
Welk moederbord heb je en welke cpu koeler?
als het goed is komt hij boven de cpu koeler te hangen zodat hij van die flow gebruik kan maken.
Ook hangt ie dan onder de airduct ook niet verkeerd helemaal niet als je er ook nog een 8cm fan op lowspeed in hangt.

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er 1 neem neem ik die toch van msi, want de specs zijn hetzelfde maar de asus is ruim 20 euro duurder.

Ik heb een asus a8n sli se moederbord met een Arctic Silencer 64 Ultra TC om mijn AMD Athlon 64 San Diego, 4000+, Socket 939, Boxed processor te koelen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
In het kort: de fan van mijn 7900 was vervangen omdat die stuk was. Daarna bleek dat het geheugen van de kaart voor het vervangen van de fan stuk was. De nieuwe fan is een zalman VF700-Cu.

Nu is de zalman op de 8600 GTS gezet en hij maakt nauwelijks lawaai en ik heb nog garantie op de MSI kaart.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ter algemene info: Ik heb hier enkele Asus 8600 GTS kaartjes liggen en die originele koelers maken beslist niet veel geluid. Het is dus per defenitie niet zo dat elke 8600 GTS een herriebak is. Daarintegen heb ik ook nog een Galaxy 7900GT liggen en dat lijkt wel een vliegtuig.

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan ligt het aan de fabrikant van de koeler die op mijn msi kaart is gestopt. Want die klonk juist als een vliegtuig en de standaardkoeler op mijn Asus 7900 GT juist weer niet.

Wel grappig zo:)

(in de computerwinkel werd mij de fanloze koelers juist afgeraden. 1 van hen had zijn vinger 'verbrand' aan zo'n koelblok.)

EDIT

enkele Asus 8600 GTS kaartjes

Meerdere? Gebruik je ze in SLI of heb je geld te veel? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 21:14 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:43:

enkele Asus 8600 GTS kaartjes

Meerdere? Gebruik je ze in SLI of heb je geld te veel? ;)
Geen van beide.... ;)

[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 01-08-2007 22:13 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
Dan neem ik aan dat jij in een winkel werkt:)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:27:
Dan neem ik aan dat jij in een winkel werkt:)
-=offtopic=-

Nee hoor, ik werk bij Frits...

Die kaartjes zullen binnenkort, apart of samen, het pand wel weer verlaten. Ik heb altijd wel het e.e.a. aan hardware liggen, zoals menig ander Tweaker ook verwacht ik. Mogelijk is mijn aankoopgedrag wat extremer maar hé, er moeten altijd uitersten zijn nietwaar :)

-=ontopic maar weer=-

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 02-08-2007 19:13 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou niet te moeilijk doen en deze kaart gewoon omruilen voor een passieve variant. Dat je deze nog actief bij zou moeten koelen met gerichte fans is onzin. Die kaarten zijn gemaakt om ook met weinig airflow koel te kunnen blijven, anders brengen ze er ook geen passieve variant van uit. Haal gewoon zo;n kaart en kijk hoe warm die wordt, hoogstwaarschijnlijk zal dat best meevallen en zal het prima draaien, mocht dit toch niet het geval zijn dan kan je altijd nog gaan denken aan extra fans.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een zalman fan er op zitten die ik nog over had van mijn vorige kaart en ik heb nog garantie dus ik hoef vooralsnog geen fanloze kaart.
Pagina: 1