Problemen overklokken MSI P965 Neo-F met E6600.

Pagina: 1
Acties:

• djwaxi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik was van plan om mijn E6600 cpu een beetje te gaan overklokken. Daarom heb ik gisteren de Intel stock cooler vervangen door een Scythe Infinity cooler. Hier en daar heb ik wat tips gevonden over de beste aanpak om te beginnen met het overklokken.

Momenteel heb ik de FSB van mijn mobo op 333mhz gezet. Dus 3 Ghz is de snelheid van mijn cpu nu. Op deze snelheid draait hij stabiel. Dit heb ik met orthos gestress test. De cpu temperatuur komt niet hoger dan 46 'C en de cores worden beide 53' C. >:)

Deze temperaturen bieden meer overklok perspectief lijkt mij. Echter wanneer ik mijn FSB nu hoger ga zetten krijg ik problemen. De pc start wel gewoon goed op. Maar in orthos krijg ik een warning of mijn pc reboot spontaan. Problemen dus.

Het lijkt me dat mijn pc nog makkelijk verder overgeklokt kan worden. Even ter info, ik heb mijn 4 GB Corsair TwinX DDR2 800mhz geheugen op 533 mhz gezet zodat er een 1:1 op verhouding komt. Ik heb alleen het voltage van mij memory op 2.2 V gezet.

Weet iemand waarom ik niet hoger kan ? :)

PSN Id : djwaxi

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Hoeveel spanning heb je op je cpu gezet? Over het algemeen betekend een spontane reboot een"te lage" Vcore.

Het zou best kunnen dat wanneer je deze een klein beetje verhoogd dat je dan wel orthos stabiel kan draaien.

• djwaxi
YoupY schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:24:
Hoeveel spanning heb je op je cpu gezet? Over het algemeen betekend een spontane reboot een"te lage" Vcore.

Het zou best kunnen dat wanneer je deze een klein beetje verhoogd dat je dan wel orthos stabiel kan draaien.
Oké, het probleem is dat ik de vcore niet kan veranderen vanuit de bios. In CPU-Z is de vcore op de 3.0 ghz ongeveer 1.37 v. Dan draait hij dus stabiel.

Is het ook mogelijk softwarematig de vcore te verhogen ?

• Tomfish
  • Laatst online: 18-10-2025
djwaxi schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:44:
[...]

Oké, het probleem is dat ik de vcore niet kan veranderen vanuit de bios. In CPU-Z is de vcore op de 3.0 ghz ongeveer 1.37 v. Dan draait hij dus stabiel.

Is het ook mogelijk softwarematig de vcore te verhogen ?
Meestal als het in de bios niet kan, is het helemaal onmogelijk om dat via een programmatje te doen. Ook is het overclocken vanuit de bios ook handiger dan vanuit je OS, omdat je gewoon meer funcites in je bios hebt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De P965 Neo-F is dan ook geen overklokkersbord. Ik heb em zelf ook en er valt weinig mee te beginnen, is mijn ervaring.

• djwaxi
RoD schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:52:
De P965 Neo-F is dan ook geen overklokkersbord. Ik heb em zelf ook en er valt weinig mee te beginnen, is mijn ervaring.
Dat heb ik van meerdere gehoord maar hij draait nu toch stabiel op 3.0 ghz, dus overklokken kan je er wel mee :)

• RoD
  • Niet online

RoD

djwaxi schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:54:
[...]

Dat heb ik van meerdere gehoord maar hij draait nu toch stabiel op 3.0 ghz, dus overklokken kan je er wel mee :)
Dat wel. Ik kan mijn E6600 ook prima op 3.0ghz laten draaien. Maar qua mogelijkheden ben je zéér beperkt. Verder overklokken is ook niet mogelijk, omdat het bord geen hogere FSB ondersteund...

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 29-07-2007 15:56 ]

• djwaxi
Xtresis schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:51:
[...]

Meestal als het in de bios niet kan, is het helemaal onmogelijk om dat via een programmatje te doen. Ook is het overclocken vanuit de bios ook handiger dan vanuit je OS, omdat je gewoon meer funcites in je bios hebt.
Hmm.. oké, kan het ook aan het geheugen liggen dat hij spontaan reboot ? Deze draait nu op 2.2 v.
Met welk programma kan je vcore software matig verhogen ?

• RoD
  • Niet online

RoD

djwaxi schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:55:
[...]

Hmm.. oké, kan het ook aan het geheugen liggen dat hij spontaan reboot ? Deze draait nu op 2.2 v.
Met welk programma kan je vcore software matig verhogen ?
Zie mijn edit. Het bord ondersteunt gewoon geen hogere FSB.

• djwaxi
Overigens heb ik mijn DDR2 geheugen handmatig op 533 mhz gezet. Kan het zijn dat deze snelheid omhoog moet zodat ik boven de 3.0 Ghz ook stabiel draai ?

• RoD
  • Niet online

RoD

RoD schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:57:
[...]

Zie mijn edit. Het bord ondersteunt gewoon geen hogere FSB.

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01 12:28
haha lees de 3 posts van RoD, je zit helaas met de 3ghz aan de max van het moederbord, staat dus los van je geheugen en je cpu

[ Voor 3% gewijzigd door Chefbierrr op 31-07-2007 16:15 ]

Verwijderd

Ik heb toevallig hetzelfde board en dezelfde processor. Ik heb de FSB op 333 draaien en met de boxed cooler blijft ie idle op 36 graden :)

Ik heb ook mijn mem op 533 gezet, echter heb ik hier nog een vraag over. Hoe hoog kan de spanning op mijn mem zonder dat het schadelijk wordt? Ik heb het nu op 2.0 gezet. Kan dit nog hoger of verknal ik dan mijn mem? En everest kan de temps van mijn mem niet laten zien. Is dit uberhaupt mogelijk?

veel vragen, maar ben nog redelijk newb wat dit betreft :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:37:
Ik heb toevallig hetzelfde board en dezelfde processor. Ik heb de FSB op 333 draaien en met de boxed cooler blijft ie idle op 36 graden :)

Ik heb ook mijn mem op 533 gezet, echter heb ik hier nog een vraag over. Hoe hoog kan de spanning op mijn mem zonder dat het schadelijk wordt? Ik heb het nu op 2.0 gezet. Kan dit nog hoger of verknal ik dan mijn mem? En everest kan de temps van mijn mem niet laten zien. Is dit uberhaupt mogelijk?

veel vragen, maar ben nog redelijk newb wat dit betreft :)
Deze vraag hoort eigenlijk niet in dit topic, als je zelf vragen of problemen tegenkomt even een eigen topic openen :) Dan krijgt de TS de antwoorden die hij zoekt en jij ook :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1