Toon posts:

Geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een kennis van me heeft van de een op de andere dag geen geluid meer op zijn pc.
Het betreft niet alleen muziek (mp3, wmv enz.) maar ook wav, zelfs het opstart geluid is niet te horen.
Er komen ook geen foutmeldingen bij het afspelen van muziek, er word doodleuk aangegeven dat ie aan het afspelen is, maar er komt geen geluid uit.

Alle "mixers" staan open, nergens een mute of "Gedempt" vinkje oid.
In de tussentijd heeft ie geen software of hardware veranderd oid.
Ik heb alle aansluitingen van de luidsprekers gecontroleerd, ook met een hoofdtelefoon geen geluid waarneembaar.

Ik heb de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd, geen resultaat.
Ik heb systeem herstel gedaan, geen resultaat.

Het systeem (voor zover ik weet)
P4 2.6 GHz
Albatron PX865PE Pro (V2.0) moederbord
Onboard geluidskaart (realtek 655/650)

Windows XP Home SP2
(als er nog meer gegeven nodig zijn hoor ik dat graag)

p.s. Ik zie net dat dit topic misschien beter thuis is in "audio & hifi, kan ik em zo verplaatsen? of moet een mod. dat voor mij doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij meer kan vertellen? Ben ik niet volledig genoeg?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Front audio aangesloten? Zo ja, druk dan twee jumpers op de header (op het moederbord, zie boekje).

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:46:
Niemand die mij meer kan vertellen? Ben ik niet volledig genoeg?
Als je op de verkeerde plek post moet je niet vreemd opkijken als niemand dit ziet...

Komt bij dat als je huishoudelijke verzoeken (zoals het verplaatsen van een topic) in-topic doet ipv via Topicreport, wij modjes ook niet zien dat er iets aan de hand is :o

Move OH-> AH

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:49:
Front audio aangesloten? Zo ja, druk dan twee jumpers op de header (op het moederbord, zie boekje).
Of de frontaudio is aangesloten weet ik niet, maar in ieder geval deed het geluid het eerst wel, en later niet. In de tussentijd is er aan hardware absoluut niets veranderd (ook niet aan aansluitingen)
dion_b schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:55:
[...]

Als je op de verkeerde plek post moet je niet vreemd opkijken als niemand dit ziet...

Komt bij dat als je huishoudelijke verzoeken (zoals het verplaatsen van een topic) in-topic doet ipv via Topicreport, wij modjes ook niet zien dat er iets aan de hand is :o

Move OH-> AH
Ik zag te laat dat ik op de verkeerde plek had gepost. Wat bedoel je met "in-topic" en "Topicreport"?

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:02:
[...]

Of de frontaudio is aangesloten weet ik niet, maar in ieder geval deed het geluid het eerst wel, en later niet. In de tussentijd is er aan hardware absoluut niets veranderd (ook niet aan aansluitingen)

[...]

Ik zag te laat dat ik op de verkeerde plek had gepost. Wat bedoel je met "in-topic" en "Topicreport"?
Naast de topictitel bovenin staan 3 icoontjes ;). Het handje is een topic report. Lees anders de FAQ even door :).

[ Voor 6% gewijzigd door Mischa_NL op 30-07-2007 16:37 ]

• MvandeK
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
is de service "Windows Audio" ook gestart bij windows services (uitvoeren > services.msc) en dan windows audio? had namelijk laatst een soortgelijk probleem, bleek dat de service niet automatisch opstarte...

Fotografie voor beginners | Home Assistant configuratie

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58
Gooit ie je geluid niet op de digitale uitgang ?

Heb zoiets nl gehad bij de laptop van een vriendin met een onboard realtek geluidskaart... die laptop draaide dan wel weer vista...

Verwijderd

Topicstarter
maartentjuh schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:40:
is de service "Windows Audio" ook gestart bij windows services (uitvoeren > services.msc) en dan windows audio? had namelijk laatst een soortgelijk probleem, bleek dat de service niet automatisch opstarte...
Dat weer ik zo niet, dat kijk ik de volgende keer even na.
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:30:
Gooit ie je geluid niet op de digitale uitgang ?

Heb zoiets nl gehad bij de laptop van een vriendin met een onboard realtek geluidskaart... die laptop draaide dan wel weer vista...
Hij geeft aan dat het geluid via de line-out gaat, digitale aansluiting staat "uitgeschakeld"
Mischa_NL schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:37:
[...]

Naast de topictitel bovenin staan 3 icoontjes ;). Het handje is een topic report. Lees anders de FAQ even door :).
Tnx

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 17:43 ]

Pagina: 1