refresh rate probleem met 2 schermen.

Pagina: 1
Acties:

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Wie kan me helpen met hetvolgende probleem???

Ik heb 2 schermen aan mijn nvidia kaartje hangen.
- 1x samsung 22" tft
- 1x compaq 21" CRT

Normaal gebruik ik de tft voor buro werk met 1680x1050 resolutie en 60Hz.
De 2de monitor geeft een clone-beeld weer. Natuurlijk flink vervormt omdat dit geen breedbeeld is.

Maar als ik een race spelletje speel gebruik ik de CRT omdat deze op mijn race-opstelling zit gemonteerd.

Bij spelletje (b.v. GTR2 of NFS) springen beide monitoren naar 1024x768 resolutie. Dat is ook de bedoeling.
Alleen krijg ik dan altijd 60Hz!! En dat wil ik niet op mijn CRT.

Weet iemand hoe ik automatisch een refreshrate van 100Hz kan forceren als de monitioren op 1024x768 springen???

Alvast bedankt!!!!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien komt het doordat je tft geen 100Hz aankan. Dit forceren zou een stukend scherm kunnen betekenen. Stel je die multimonitor setup in in je spel of gewoon via windows? want dan kan je volgens mij per bureaublad een resolutie en ook het aantal Hz instellen....

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Je kan dit doen met powerstrip. Hierbij geef je aan bij welke resolutie het scherm vast gezet wordt bij welke refreshrate door het slotje te sluiten in dit programma..

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• i-beast-a
The FLow schreef op maandag 30 juli 2007 @ 08:54:
Je kan dit doen met powerstrip. Hierbij geef je aan bij welke resolutie het scherm vast gezet wordt bij welke refreshrate door het slotje te sluiten in dit programma..
Dit klinkt goed!
Ga ik eens uitproberen.

Ik kan natuurlijk ook alles ompluggen en opnieuw instellen als ik wat wil racen maar liever iets automatisch!

• i-beast-a
Helaas.

Powerstrip sloopt mijn hele nvidia driver.
Ik kan niet eens meer instellen dat ik een clone-scherm wil hebben.

Toch maar weer eens even verder zoeken.............

Iemand nog goede ideeen???

• The Flow

The Flow

I am the greatest

powerstrip is een override tooltje, in dit progje kan je ook instellen dat je andere scherm een kloon (of uitbreiding) moet worden. Welke nvidia driver gebruik je? Powerstrip does the job! Gewoon ff klooien ermee...

• i-beast-a
The FLow schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:21:
powerstrip is een override tooltje, in dit progje kan je ook instellen dat je andere scherm een kloon (of uitbreiding) moet worden. Welke nvidia driver gebruik je? Powerstrip does the job! Gewoon ff klooien ermee...
Nadat ik powerstrip had geinstalleerd crashte steeds het schermpje met nvidia instellingen.
Dus die 2 bijten elkaar volgens mij.

• The Flow

The Flow

I am the greatest

vreemd, probeer anders een oudere nvidia driver, geen beta versies. Ik gebruik zelf al tijden 68.61, deze is heel stabiel...

• i-beast-a
The FLow schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:05:
vreemd, probeer anders een oudere nvidia driver, geen beta versies. Ik gebruik zelf al tijden 68.61, deze is heel stabiel...
Ik gebruik de 97.28
Die werkt verder probleemloos....inclusief flink overklokken :-)

Zijn er nog meer tools om de refreshrate te wijzigen??

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik had voor mijn nieuwe monitor een 19" CRT + 17" TFT en daar moest ik soms domweg een spel installeren met maar 1 monitor aangesloten. Alles instellen zoals ik het wilde en daarna pas de 2e monitor weer inpluggen (bijvoorbeeld met WoW). Alleen dan bleef hij bij mij op de goede HZ staan (wat echt belachelijk is). De combinatie CRT+TFT werkt gewoon niet prettig.

Powerstrip is de enige tool die ik ken die het kan wijzigen :|

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• i-beast-a
aXe schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:27:
Ik had voor mijn nieuwe monitor een 19" CRT + 17" TFT en daar moest ik soms domweg een spel installeren met maar 1 monitor aangesloten. Alles instellen zoals ik het wilde en daarna pas de 2e monitor weer inpluggen (bijvoorbeeld met WoW). Alleen dan bleef hij bij mij op de goede HZ staan (wat echt belachelijk is). De combinatie CRT+TFT werkt gewoon niet prettig.

Powerstrip is de enige tool die ik ken die het kan wijzigen :|
Hm....dan zal ik powerstrip toch nog maar eens gaan uitproberen....

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:22
SPV --> VB

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:26
Anders zou je ultramon kunnen proberen die zou het ook moeten kunnen, je kan dan makkelijk presets aanmaken.

iRacing Profiel

Pagina: 1