Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gsmgeheugen redden na waterschade

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Helaas, m'n telefoon is overleden doordat ik zo slim was de zee in te duiken terwijl die in m'n broekzak zat...Hij is zo goed als zeker doorgebrand, dus veel zal er niet te redden zijn.

Wanneer je na het drogen de batterij plaatst gaan de lichtjes van het keybord aan (en blijven constant aan, wat niet hoort) maar het display doet niets. Mijn hoop is, en dat is vrij belangrijk, dat ik de gegevens uit m'n telefoonboek en smsinbox kan redden. Het telefoongeheugen. Kan iemand me zeggen of de kans bestaat dat dit nog kan en vooral hoe of waar.

Bedankt voor de hulp!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
:) Handig dat je erbij vermeld wat voor telefoon, waar je je gegevens op slaat (telefoon, sim) en of dat je nog extra geheugen kaarten er hebt ;)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hehe...

Gaat hier om een Nokia 6101 waarvan alle gegevens op de gsm zelf staan. De simkaart heeft het overleefd dus die data heb ik nog. Extra geheugen zit er niet in.

Ben benieuwd...

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik zelf heb hier totaal geen ervaring mee, maar heb je al contact gezocht met nokia store?
Er zijn van die data kabels (die je zelf wellicht wel hebt) als je hem op die manier aansluit gebeurd er niets?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Vooralsnog krijg ik die kabel, die ik inderdaad heb, niet aan de praat. Hij kan geen verbinding maken met de telefoon. Beetje lastig...

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-11 10:24
In het ergste geval zou je met een servicekabel nog wat eraf kunnen trekken maar reken er maar niet op.
Beste is openmaken, schoonspoelen met gedestileerd water goed laten drogen en dan nog een x proberen. Aangezien je de zee in bent geweest wat zout is, niet zo best icm electronica (net als water ;))

En anders is het dikke pech.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm... Toch zou ik dat wel vreemd vinden. Het geheugen van die telefoon wordt neem ik aan opgeslagen in een speciaal gedeelte van de telefoon. Dit gaat meestal niet stuk door water. Heb namelijk al eens eerder een telefoon laten repareren die langdurig in het water had gelegen, en met het geheugen was niets mis. Ze hadden hier ook niets aan gedaan...

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-11 10:24
De reden dat ie niet aangaat is omdat er ergens kortsluiting in zit of dat er nog ergens water tussen zit.
Telefoongeheugen is ook maar een chippie die meestal nog het gevoeligst zijn van alle onderdelen in een telefoon dus bij een piekspanning of iets dergelijks zullen deze er meestal het snelst mee stoppen.

Mocht je echt een diehard zijn: Zoek een gelijke telefoon, localiseer geheugen op oude mobieletelefoon mainboard en zet deze over. Ok, het is een SMD dingetje dus beetje lastig maar ja als je het echt terug wilt...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik weet bijna wel zeker dat de door Ballebek genoemde optie de enigste oplossing is....

Dat dat toevallig bijna een onmogelijk optie is, is een tweede punt.

Helaas kunnen wij je verder niet helpen. Probeer te knutselen en anders heb je helaas pech.

Ow, en ik weet dat dit mosterd na de maaltijd is, maar: backup, backup, backup en backup!

[ Voor 37% gewijzigd door Ginz op 29-07-2007 20:00 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.