[Nlite] kan Promise Fasttrack 378 SATA driver niet toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik wil mijn huide Windows XP 32 bit vervangen door Windows XP 64 bit. Echter heb ik wel een SATA harddisk en daarbij heb je dus de SATA drivers nodig tijdens de installatie (bij de meeste mensen bekend als: "Druk op F6 om een niet-Microsoft SCSI/RAID-stuurprogramma te installeren".

Echter heeft mijn floppydrive de geest gegeven en kan ik de drivers niet meer inladen via mijn diskettestation. Als alternatief heb ik daarvoor het programma Nlite gevonden en gewoon de stappen etc gevolgd. Bij driver inladen in Nlite heb ik de drivers voor mijn Sata controller gekozen en volgens Nlite is het gelukt. Het is ook te zien in de map I386 van de Windows CD die ik via Nlite van mijn cd heb gekopieerd naar mijn harddisk want daar staan nu de drivers.

Afijn, via Nlite een iso-tje gemaakt en op cd gezet en vol trots eindelijk mijn windows opnieuw installeren. Helaas worden de SATA drivers niet ingeladen wat automatisch zou moeten gebeuren en kan dus geen Harddisk kiezen.

Heb het meerdere malen geprobeerd om met een nieuw gemaakte iso in Nlite windows opnieuw te installeren en zelfs ook met XP 32 bit maar die laadt de drivers ook al niet in.

In Nlite bij "Drivers Integreren" kies ik voor "Invoegen" en "Single Driver" en dan voeg ik "fasttx2k.inf" (Tekstmodus) toe. Doe ik hier al iets fout?

Setup:
Asus A8V Deluxe S939
AMD 64 3200+
SATA controller: Promise Fasttrack 378
Western Digital 320GB SATA II

[ Voor 3% gewijzigd door Mick1990 op 29-07-2007 12:42 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-07 20:15
OEM preinstall staat op disabled (bij unattended)? Verschijnt de driver ook tijdens het laden van alle componenten (zie je onderaan in die balk, eindigt altijd met FAT en NTFS te laden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Die drivers heb je alleen nodig als je een RAID array maakt of je schijven op AHCI mode wilt draaien. Als je gewoon windows installeert hoef je geen enkele driver te laden. Nu ik dat zeg vraag ik me wel iets af, geldt dat ook bij oude moederborden ed.? Ik kan namelijk op een losse sata schijf gewoon windows installeren zonder floppy te gebruiken :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Bij oude moederborden moet je weldegelijk een aparte SATA driver laden zoals de TS beschrijft. Ik heb dat gehad bij mij mijn AMD Athlon upgrade mobo (ASRock K7VT4A Pro). Er zit een VIA RAID chip op, waarvoor de drivers bij de mobo CD-rom zaten. Het is me eigenlijk altijd gelukt om de drivers te laden, ook via nLite. De hard disk werd ook altijd herkend. Ik heb geen idee waarbij het bij de TS is misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Het is gelukt!! Via www.planetamd64.com andere driver opgezocht en toevallig werkte deze wel icm Nlite. Draai nu Windows XP 64Bit en ik moest idd wel de SATA driver laden want ik zit nu ook al met een 4 jaar oud moederbord.

Iedereen bedankt voor de hulp :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mick1990 op 29-07-2007 14:29 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is technisch gezien gewoon een software-probleem met Nlite :)

Opslagmedia & I/O Controllers » Client Software Algemeen + titelverduidelijking dus.
Pagina: 1