Toon posts:

P5b Deluxe vs. Creative XtremeMusic... (probleem!!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onderstaand bericht ookal op het officiele forum van ASUS gepost (vandaar dat het in Engels is), maar heb nog geen antwoord gehad... misschien dat in de tussentijd iemand mij hier kan helpen?

---------------------------
I have my new pc for 2 weeks now, but I keep having trouble with my soundcard.

- Since the first day I installed my soundcard, I keep getting Wake Up Alarms...(during the midnight at 2:05 o'clock).

I know there's a setting in the BIOS to turn this Wake Up off, but for me it doesn't realy work!!
(btw, my BIOS already says the Wake Up is turned off)

What should I do to solve this problem?
It aggravates the hell out of me... waking up at every midnight.
(disturbs my sleep)

- ASUS P5B Deluxe Wifi-AP (standard factory BIOS v1004)
- Intel Core 2 Duo E6600
- ASUS Geforce 8800 GTX (newest driver)
- Creative X-Fi XtremeMusic (newest driver)
- Logitech X-140 speakerset
- 2x Kingston 1Gb (PC5300)
- 1x Western Digital WD3200AAKS, 320Gb (7200 rpm)
- ASUS DVD-E616A 16x/18x (newest firmware)
- Optiarc DVD RW AD-7173S 18x (newest firmware)
- Corsair 520W

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien dat een BIOS-update helpt. Inmiddels is versie 1012 final en is er een bètaversie 1015.

Wel goed lezen hoe het e.e.a. in zijn werk gaat. http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben altijd bang om BIOS updates te doen, er zit toch een risico aan.
Mocht het nodig zijn, dan laat ik dat denk ik maar doen door het bedrijf dat mijn pc heeft samengesteld...

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 22:50

Proximus

100% OC

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:57:
Ik ben altijd bang om BIOS updates te doen, er zit toch een risico aan.
Mocht het nodig zijn, dan laat ik dat denk ik maar doen door het bedrijf dat mijn pc heeft samengesteld...
Bij de meeste winkels kun je dit gewoon laten doen. Bovendien valt zoiets in mijn ogen binnen de garantie en zullen we het bij NoRRoD (waar ik werk) gewoon als garantie opsturen.

Overigens kun je tegenwoordig prima je Asus bord via windows flashen. Heb ook een P5B-DLX en die kan prima geflashed worden vanuit windows.

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de laatste BIOS geinstalleerd, maar zie gene nieuwe opties binnen die BIOS.
Dus ik vraag me af of er iets veranderd...

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Ga eens bij je geluidskaart in apparaatbeheer en netwerkkaart kijken of daar een optie wakeup aan staat.

Krijg je een Wake Up alarm wanneer de pc aanstaat of wanneer die uitstaat? Probeer een nacht met de netwerkdraad uit de computer, de computer uit te laten staan.

Als het alarm ook irritanten piepjes geeft, moet je als je goeie nachtrust wilt hebben tijdelijk de speaker stekker van het moederbord afhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden gewoon de hele voeding uitgeschakelt... maar dat hielp niet.
Het alarm klinkt gewoon als een normale wekker-radio (hij gaat om 2:05 s'nachts).

- Ik zet mijn pc altijd uit als ik ga slapen...

Ik heb net gekeken bij "Wake Up Vermogens" (via apparaatbeheer, zowel bij geluidskaart/netwerkkaart) en zie de volgende opties:

1) Geen
2) Link verandering
3) Magic Packet
4) Magic Packet & Pattern Match
5) Pattern Match

* Als ik wat moet veranderen, wat zou dat dan moeten zijn?
(deze opties zijn trouwens alleen bij de netwerkkaart beschikbaar)

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zolang de zaak nog niet met de bios of drivers te verhelpen is, zijn de simpelste oplossingen vaak het beste :
  • De stekker eruit
  • tijdklok op het stopcontact zodat er geen stroom op de pc staat tussen zeg 01:00 en 06:00
Knappe geluidskaart die dan nog herrie maak zou ik zeggen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door HaseMike op 29-07-2007 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stekker eruit helpt niet... zoals eerder in dit topic vermeld heb ik al een nacht met een uitgeschakelde voeding getest.
(en dan zou je dus zeggen dat hij ook geen stroom heeft)

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je had geschreven dat je met uitgeschakelde voeding had getest, dat had ik gelezen. Probeer het eens met de stroom er 100% zeker af, dus met de stekker eruit. Als de geluidskaart dan nog stroom weet te krijgen moet er een batterij of een redelijke forse condensator op de kaart zitten om hem van ruststroom te kunnen voorzien. Dat is voor zover ik weet niet het geval bij welke geluidskaart dan ook, buiten dat is er dan geen pc die antwoord op de wake-up, die heeft immers heel wat meer stroom nodig om wakker te worden dan je in een batterij of condensator kan opslaan.

Echt de stekker eruit MOET werken, als hij dan nog steeds wakker wordt, dan moet je direct richting Philips om je wonderpc die zonder stroom opstart te verkopen voor een paar miljoen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu kreeg ik op het officiele forum van ASUS de volgende reply:
---------------------
I am not familiar with this wake-up service on this mobo, but have you tried resetting your Bios. If you have done this already, then try updating your Bios to the next full version 1101, Do-not use a Beta version 1212 or 1215. And be sure to use EZ-Flash in the Bios Do-Not use the windows Update version it is known to cause computer failure.

---------------------
Ik heb de default settings al getest, maar ik zag geen verbeteringen in de instellingen..
Ik moet echter toegeven dat ik de nieuwste BIOS heb geflasht via Asus Update.... zou HIER soms de fout liggen??

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

BIOS=BIOS op welke manier je het ook flashed.

Heb je de stekker er al een keer uitgetrokken, daarna de powerknop even ingedrukt en gekeken of het nu nog gebeurde?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Niks lijkt te werken...

Als enig mogelijke alternatief op dit moment zie ik:

------------
Ik heb net gekeken bij "Wake Up Vermogens" (via apparaatbeheer, zowel bij geluidskaart/netwerkkaart) en zie de volgende opties:

1) Geen
2) Link verandering
3) Magic Packet
4) Magic Packet & Pattern Match
5) Pattern Match

* Als ik wat moet veranderen, wat zou dat dan moeten zijn?
(deze opties zijn trouwens alleen bij de netwerkkaart beschikbaar)

----------------------
Heeft iemand enig idee of dit iets uit haalt?
Ik kan maar 1ding per keer testen, anders heb ik geen controle... en aangezien bovenstaande 5 opties heeft kan het 5dagen gaan duren voor ik ook maar IETS weet.
(als het al werkt)
Pagina: 1