Ik heb me pas een tweede hands computertje gekocht, een olivettie pentium 133. Nou zit de videokaart, een 1 Mb sterke Trident kaart, onboard. Maar als ik Red Hat Linux 6.2 wil gaan installeren springt de monitor uit bij het punt dat het grafische setup opstart. Ik denk dat dit aan de videokaart ligt, deze kan onder Windows namelijk maar 256 kleuren aan. Is dus een erg zwak kaartje.
Nou dacht ik om er heel simpel een pci S3 4 Mb videokaartje in te pluggen wat ik toch nog heb liggen. Maar die pakt ie dus niet omdat die onboard videokaart voorgaat. Ik heb de hele bios, van Ami, doorgezocht, maar ik kan niks vinden over het uitschakelen van de onboard videokaart. Moet dit soms met een jumper???? Ik heb er geen boekjes bij, dus kan niks terug zoeken.
Misschien heb ik mazzel en heeft een van jullie ervaring met zo'n systeempje.
Greetz,
Big Tazzz
Nou dacht ik om er heel simpel een pci S3 4 Mb videokaartje in te pluggen wat ik toch nog heb liggen. Maar die pakt ie dus niet omdat die onboard videokaart voorgaat. Ik heb de hele bios, van Ami, doorgezocht, maar ik kan niks vinden over het uitschakelen van de onboard videokaart. Moet dit soms met een jumper???? Ik heb er geen boekjes bij, dus kan niks terug zoeken.
Misschien heb ik mazzel en heeft een van jullie ervaring met zo'n systeempje.
Greetz,
Big Tazzz