Toon posts:

Onboard videokaart uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me pas een tweede hands computertje gekocht, een olivettie pentium 133. Nou zit de videokaart, een 1 Mb sterke Trident kaart, onboard. Maar als ik Red Hat Linux 6.2 wil gaan installeren springt de monitor uit bij het punt dat het grafische setup opstart. Ik denk dat dit aan de videokaart ligt, deze kan onder Windows namelijk maar 256 kleuren aan. Is dus een erg zwak kaartje.

Nou dacht ik om er heel simpel een pci S3 4 Mb videokaartje in te pluggen wat ik toch nog heb liggen. Maar die pakt ie dus niet omdat die onboard videokaart voorgaat. Ik heb de hele bios, van Ami, doorgezocht, maar ik kan niks vinden over het uitschakelen van de onboard videokaart. Moet dit soms met een jumper???? Ik heb er geen boekjes bij, dus kan niks terug zoeken.

Misschien heb ik mazzel en heeft een van jullie ervaring met zo'n systeempje.

Greetz,

Big Tazzz

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik kan me van een Olivetti P75 herinneren, dat de onboard video uitgeschakeld diende te worden met een jumpertje...
Dat regelen van alles en nog wat via de BIOS (multiplier, voltage, onboard sound, onboard sound) is iets van het laatste jaar. Op mijn P3B-F (BX) zit dat nog geeneens.

• Machiel187
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:06

Machiel187

64bit Powah!

Als het goed is moet je met een p1 mobo je video kaart in je bios uitschakelen. Moet je even zoeken maar het moet er in staan. Ik had een p1 mobo waar ik een onboard geluidskaart had die moest ik ook in de bios uitschakelen, zal dan ook wel met video zo zijn.

Asus K8V Deluxe / AMD 3000+ 64bit / Kingston 2x256 pc3200 / Ati Radeon 9700 Pro / IIyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 / Maxtor 40Gb & Western Digital 80Gb / Lite-On 16x10x32 / SBLive 1024

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in het bios echt niks vinden. Zal dus wel met een jumpertje moeten. Alleen weet ik niet met welk... Iemand die zo'n zelfde systeem heeft staan MET handleiding ???

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
eventjes bij olivetti kijken ? meeste handboekjes staan als PDFje op het web ... en anders gewoon eens naar ze mailen ...

Verwijderd

Ik heb een asus modo en had het zelfde probleem, maar bij mij was het in de BIOS uit te schakelen. Je kan proberen op de website van je modo wat info op te halen of een nieuwe BIOS downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
eventjes bij olivetti kijken ? meeste handboekjes staan als PDFje op het web ... en anders gewoon eens naar ze mailen ...
Zal ik eens doen.
Ik heb een asus modo en had het zelfde probleem, maar bij mij was het in de BIOS uit te schakelen. Je kan proberen op de website van je modo wat info op te halen of een nieuwe BIOS downloaden.
Moet ik alleen nog weten wat voor merk moederbord Olivetti erin heeft gestouwd.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de hele website afgezocht, resultaat : geen...

Heb ze maar gemaild... nou maar hopen dat ze een reactie sturen....

Verwijderd

Het merk staat meestal wel op het modo zelf. Dus ff openslopen.

Verwijderd

ga in de bios naar "primary vga"
daar vink je "pci" aan .. that's all...

Verwijderd

Topicstarter
I will check that !

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dat "primary vga" gebeuren niet vinden in mijn bios....

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord is van olivetti zelf... :(

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 06:56
Op zondag 11 februari 2001 20:02 schreef Wize het volgende:
ga in de bios naar "primary vga"
daar vink je "pci" aan .. that's all...
Hallo, we hebben het hiet over een oude P1 mobo.

Ik heb blijkbaar mazzel gehad. Kon bij 2x gewoon een videokaart erin douwen en was dat onboard ding uitgeschakeld.

Maar gewoon je hele mobo afzoeken naar jumpers. Zoveel zit er ook weer niet op. Spreekt meestal voor zich.

Verwijderd

ja ik vind het ook raar dat uitschakelen in de bios. vriend van me vroeg of ik een live bij m wou installen. maar hij had onboard zound op ze A7V, dus ik zoeken naar jumpertje in de manual, bleek dat het in de BIos zat. ik wow wat een luxe.

/me mist jumpers, maar dit is wel makkelijker, mensen van mycom hadden bijv ze HD LED er verkeerd om ingedaan ff omdraaen en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten niet echt veel jumpers op nee, maar dat staat niks logisch bij... alleen wat getalletjes, dus jp1, jp2 etc. als ik het boekje had zou dat niet zo'n probleem moeten zijn... maar dat heb ik dus NIET.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Die ^#%*^%* van Olivetti hebben nog niks van zich laten horen. :( Iemand nog ideeen???

Verwijderd

Jumper 19 moet je hebben. kwamen wij na het proberen van elke jumper achter :)
Pagina: 1