Artifacts of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Klaphekje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 15:59
Hallo,

Nou heb ik al wat gezocht maar kon niet veel vinden over wat ik hier meemaak :P
Ik probeer met ATi tool mn XFX 7900GT (470/685) omhoog te krikken, nou heb ik voor mijn idee wel artifacts, al zegt ATi tool: no errors zoals te zien hieronder.
Dit is ff snel opgekrikt om het probleem te veroorzaken normaal ga ik iets rustiger te werk hoor ;)

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/9332/testbq7.jpg

Met andere woorden die gele stipjes (die er steeds meer worden naarmate de clock omhoog gaat) zijn toch artifacts of vergis ik me, atitool registreert er namelijk geen, ook niet na langere tijd...

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
ja dat zijn artifacts.

terug clocken dus!

Audi S3

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ga niet teveel van ati tool uit hoor, mijn 9800xt en daarna mijn 6800 gaven op stock speeds, en op onderclock al "artifacts" in dat rare cubesje van ati tool maar nergens anders.

Met andere woorden, ik vertrouw die kubus niet.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 20:32
Nee, dit zijn geen artifacts. ik denk renderfouten in de kubus zelf.

Onderin het scherm van de kubus staat ook dat ie geen fouten heeft gevonden. als dat artifacts waren geweest had ie dat wel gezegd.

Niks aan de hand dus.

• Klaphekje
Hmm, uiteen lopende reacties, als ik gewoon lekker verder clock word het echt zwaar geel, ik kan een screenshot posten indien nodig, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat goed is... Bij de 630mhz (stock 450) werd het toch echt erg geel, terwijl er geen artifacts gevonden waren en de temp op 56 graden zat.

Edit:
Kan ik dit dus het beste testen door gewoon een spel te spelen, BF2 of FEAR oid?

Edit2:
Oke je hebt gelijk de kubus stinkt (hier bij mij dan :P), zelfs als hij artifactloos is geeft FEAR nog bergen met artifacts...
Heb hem nu stabiel op 570/750 draaien en nu werkt het wel nu kijken of ik verder kom...

[ Voor 34% gewijzigd door Klaphekje op 29-07-2007 11:34 ]

Verwijderd

willem2809 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:36:
Hmm, uiteen lopende reacties, als ik gewoon lekker verder clock word het echt zwaar geel, ik kan een screenshot posten indien nodig, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat goed is... Bij de 630mhz (stock 450) werd het toch echt erg geel, terwijl er geen artifacts gevonden waren en de temp op 56 graden zat.

Edit:
Kan ik dit dus het beste testen door gewoon een spel te spelen, BF2 of FEAR oid?

Edit2:
Oke je hebt gelijk de kubus stinkt (hier bij mij dan :P), zelfs als hij artifactloos is geeft FEAR nog bergen met artifacts...
Heb hem nu stabiel op 540/750 draaien en nu werkt het wel nu kijken of ik verder kom...
Mja die kubus stinkt niet, de melding eronder van "geen artifacts" stinkt. Die gele dots zijn gewoon artifacts :>

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 11:33 . Reden: typo ]

• Klaphekje
Laatste vraagje dan ;) nu is het andersom, ik heb in die kubus wel wat artifacts, die gele stipskes namelijk maar ik zie er niks van terug in FEAR of Battlefield 2. Die lopen uitstekend...

Kan ik het zo laten staan of is het toch beter om het in de kubus ook artifactvrij te hebben?
Of heeft iemand een ander degelijk programma waarmee ik dit kan testen?

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 18:16
Ik kreeg altijd met AtiTool juist punten die aan alle kanten naar buiten steken, maar ik neem aan dat dat GPU artifacts zijn, en stipjes zijn geheugen artifacts.

• Klaphekje
Ahja, nouja dit is dus mijn resultaat, en ik merk er helemaal niks van terug in welk spel dan ook qua atrifacts dan, performance is wel beter, logisch ook... 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/9664/naamloospf6.jpg

En ik krijg ze ook als ik alleen mn core verhoog en mn geheugen op stock laat staan. Dus dan zal het wel niet alleen het mem zijn?!

[ Voor 17% gewijzigd door Klaphekje op 29-07-2007 12:48 . Reden: Layout ]

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Het lijkt mij niet helemaal de bedoeling van je videokaart. Artifacts zijn hoe je het ook bekijkt, fouten in de rendering. Deze fouten ontstaan alleen als je videokaart de waardes die jij ingeeft niet kan bolwerken (wellicht je voltage wat opschroeven?) Ik zou het risico niet nemen voor die 3 a 4 extra fps. Overklokken is verslavend ik weet het, maar het bekort toch wel je kaart in zijn levensduur.

• Klaphekje
Nja, de voltages kom ik verder inderdaad niet aan, het overclocken is meer voor de lol dan dat ik het nodig heb oid. Aangezien hij maar een graad of 3 warmer word dan met de stock speeds, zal de levensduurt verkorting wel mee vallen denk ik?

Maar jij raad me aan om die kubus ook artifactvrij te maken begrijp ik?

[ Voor 13% gewijzigd door Klaphekje op 31-07-2007 10:14 ]

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Inderdaad. Renderfouten zijn renderfouten en je wil geen GPU die fouten maakt.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Geel = artifact

Dus zo afstemmen dat je geen gele puntjes ziet dus ...
Ik vind het sowieso al tricky wat je gedaan hebt, de GPU naar 630MHz geforceert terwijl ie dat helemaal niet aankan. Zorg gewoon dat je op een snelheid komt waar je geen fouten zien en ga daar 5/10MHz onder zitten.
Pagina: 1