[iTunes] Automatisch importeren bij afspelen uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zoals de titel zegt: wanneer ik een mp3 bestand wat buiten de iTunes library staat via iTunes (enkel) af wil spelen, importeert het programma volautomatisch. Heb al de opties 5x nagelopen, maar ik zie enkel opties die met het automatisch importeren van CD's te maken hebben.
Ook google laat mij in de steek... ook hier enkel hits over het al dan niet automatisch importeren/rippen vanaf CD's.

Hoe verander ik dit gedrag zodat er enkel wordt geimporteerd wanneer ik zelf de bestanden uit de finder naar iTunes sleep, en niet zodra ik ze afspeel?

Alvast bedankt.

edit: Ik gebruik de laatste versie van iTunes onder OSX 10.4.10.

[ Voor 5% gewijzigd door spone op 29-07-2007 00:42 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook Quicktime gebruiken voor wat je wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

iTunes is niet echt een losse-nummer-afspeel-machine. Je kunt een nummer pas afspelen nadat het aan de bibliotheek is toegevoegd. Via de voorkeuren kun je aangeven, dat de muziek dan niet naar de iTunes Music folder moet worden gekopieerd. In dat geval wordt er alleen een link naar het nummer in de bibliotheek opgenomen.

Als je losse nummers wilt afspelen, kun je het beste, zoals jspr al zegt, iets als Quicktime Player gebruiken. Om je het makkelijk te maken, kun je bijvoorbeeld alle .mp3 koppelen aan Quicktime Player. Op deze manier Quicktime Player altijd geopend als je op een mp3 dubbelklikt, en worden ze toegevoegd aan iTunes als je zelf de bestanden vanuit de Finder ernaartoe sleept.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Niet helemaal het antwoord waar ik op zat te wachten, maar zo kan het natuurlijk ook ;) Dus als iTunes dat hebberige gedrag niet af te leren valt, dan maar zo. Of is er toch een mogelijkheid om in te stellen dat iTunes niet automatisch importeert?

edit: In ieder geval bedankt. Dan doe ik het op de hierboven genoemde manier maar even ;)

[ Voor 14% gewijzigd door spone op 31-07-2007 00:40 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512