Toon posts:

keuze, 8600GTS of 8800GTS???

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb 2 pc's op het oog, een AMD x2 5600+ met een 8800GTS videokaart, of een core 2 duo QX6600 met een 8600GTS...

volgens toms hardware is de 8800GTS veel beter maar zal de 8600GTS icm de quad core niet betere prestaties leveren?

Wat denken jullie?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 00:20 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wij denken dat je wat meer info moet geven. Wil je 4 HD-films tegelijk spelen, of wil je gamen?

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dat ligt eraan wat voor prestaties, game-prestaties niet, multi-core-programma's wel :) Als je veel gaat gamen zou ik echt voor een 8800GTS gaan, multi-core wordt op het moment toch niet veel ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
vooral voor te gamen idd... FSX voornamelijk...

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:18:
Hallo,

ik heb 2 pc's op het oog, een AMD x2 5600+ met een 8800GTS videokaart, of een core 2 duo QX6600 met een 8600GTS...

Wat denken jullie?
Dat het een Core2Quad is :) Want nu zeg je ik heb een pentium celeron 4 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 29-07-2007 00:41 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
gewoon voor de GTS gaan!

ik zit hier met een P4tje en 8800GTS, als ik een HD film draai dan zit mijn CPU load @ 30% dus tja, waarom voor de 8600GTS gaan :P

Audi S3

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je voornamelijk wilt gaan gamen kan je beter voor de 8800GTS kiezen, met een C2Q Q6600 gaan games weinig voordeel halen. De komende tijd kan je dan zorgeloos gamen, aan een snellere videokaart heb jij in dit geval veel meer.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de reacties allemaal....

nu mijn volgende vraag, ik wil de AMD combinatie graag bij dell bestellen maar aangezien zij niet die 8800GTS verkopen wil ik die er later nog inzetten.

Volgens de beschrijvingen die ik overal gevonden hebben zou dell zijn hardware niet meer coderen en kun je dus zelf uitbreiden met bijv een nieuwe videokaart.

Mijn vraag is nu, de pc die ik uitgezocht heb heeft een voeding van 300Watt, als ik daar een andere videokaart (8800GTS) in wil zetten moet ik die ook gaan vervangen, maar hoe weet ik nou hoeveel watt ik dan nodig heb? is dat te berekenen?

en zijn er nog andere aspecten waar ik rekening mee moet houden bijv moederbord? Als ik er nu een zwaardere voeding inzet krijgt het moederbord dan niet teveel stroom of reguliert een voeding dat?

Verwijderd

Kan je hem niet beter helemaal zelf samen stellen en gewoon laten monteren?
want nu ga je toch bijna alles vervangen uit die dell en zelf doen is toch veel goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
het scheelt niet zo heel veel hoor, heb de zelfde comfiguratie eens bij alternate gemaakt en kwam daar op ongeveer 1000 euro uit, als ik dat bij dell doe en die losse onderdelen er later in op 1050 euro....

Maar wil graag weten of dat zo mogelijk is en waar ik bij het vrangen van de videokaart/voeding allemaal op moet letten, of het alleen de videokaart is of dat ik oook nog op andere dingen moet letten....

Verwijderd

Ik hoop dat het geen Inspiron 531 is die je op het oog hebt, want in dat toestel is er geen plaats genoeg voor een 8800GTS.
Heb net zelf een Inspiron 530 met 8600GT besteld... (wou ook liever snellere kaart, maar ik zal dan gewoon volgend jaar een nieuwe erin steken die er wel in past. De 8800GTS heeft namelijk 2 sloten nodig).

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:52:
het scheelt niet zo heel veel hoor, heb de zelfde comfiguratie eens bij alternate gemaakt en kwam daar op ongeveer 1000 euro uit, als ik dat bij dell doe en die losse onderdelen er later in op 1050 euro....

Maar wil graag weten of dat zo mogelijk is en waar ik bij het vrangen van de videokaart/voeding allemaal op moet letten, of het alleen de videokaart is of dat ik oook nog op andere dingen moet letten....
Alternate, tja, die ook behoorlijk duur. Probeer het eens bij Azerty/Salland/Cool-Prices enzo. Maar aan Dell zou ik nooit beginnen.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 10:56:
Ik hoop dat het geen Inspiron 531 is die je op het oog hebt, want in dat toestel is er geen plaats genoeg voor een 8800GTS.
Heb net zelf een Inspiron 530 met 8600GT besteld... (wou ook liever snellere kaart, maar ik zal dan gewoon volgend jaar een nieuwe erin steken die er wel in past. De 8800GTS heeft namelijk 2 sloten nodig).
maar de 8800GTS heeft geen 2 sleuven nodig, de 531 en de 530 zijn wat betreft het formaat kast toch hetzelfde of niet?

de 8800gts heeft maar 1 PCI-E slot nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 11:02 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:05
Het internet is vergeven van de 8800GTS en 8600GTS reviews, ik denk dat je met een héél klein beetje zoekwerk er al snel achter zult komen wat je moet nemen :)

En één vraagteken in de topictitle is echt voldoende.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.