Toon posts:

[XP] Fout: \windows\system32\config\system*

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na 1,5 jaar mijn PC goed gedraaid te hebben begon deze zo nu en dan wat meer spyware en adware te krijgen. Ik had alles goed schoon dacht ik. Maar toen ik vandaag op de pc ging kreeg ik plotseling blauw beeld met paars rechtsonderin. Ik zette de pc uit en starte hem opnieuw op. Ik kreeg toen deze melding: Windows kan niet worden gestart bestand is beschadigd of kan niet worden gevonden: \windows\system32\config\system. U kunt proberen om dit bestand te herstellen door Windows Setup te starten vanaf de originele CD-rom met intallatie bestanden. Kies 'R' in het scherm om de reparatieprocedure te starten. Ik heb hiervoor honderden forums afgelezen en echt alles geprobeerd. De windows cd pakt ie hoe dan ook niet. Ook andere zelfgemaakte boot cd's niet. Hij start het gewoon niet meer. Dus elke keer krijg ik diezelfde melding. Wat rest mij nu te doen? Naar Acer bellen en hem laten repareren? Dat wordt dan een dure grap! Of zijn er misschien mensen die een oplossing weten? En wat kan mijn PC hebben?

Graag zo snel mogelijk antwoord, ik heb alles namelijk geprobeerd en sta nu op het punt om morgen acer te bellen.

MVG

Berend-Bram

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarschijnlijk is gewoon je harde schijf/cdrom kaduuk.

Bij laptop bij ons in de klas was dat ook, cdrom kaduuk, en harde schijf werkte ook niet, omdat dat allemaal op 1 kanaal zat.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Shit, dat is balen. Altijd goed gewerkt en dan ineens.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog oplossingen?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik ben er vandaag op een laptop in de familie ook tegenaan gelopen.
Je zult zien dat je met de search meerdere topics hierover zult vinden.

[url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=System32%2Fconfig&data%5Bboolean%5D=AND&data%5Bposter%5D=&data%5Btopicstarter%5D=&data%5Border%5D=relevance&data%5Bage_start%5D=&data%5Bage_end%5D=&data%5Btopicstatus%5D=&data%5Bxq%5D=&data%5BxDB%5D=&data%5BxFILTERS%5D=&data%5Bsearchtimeout%5D=30&select_forum="]Link[/url]

Zelf heb ik geprobeerd om vanuit de herstelconsole CHKDSK /r te doen, maar zonder resultaat. Er waren wel fouten op de HDD in kwestie.

Je zegt dat je niet kunt opstarten vanaf CD.... Maar als je telkens weer diezelfde mededeling krijgt dan zul je toch even in je BIOS moeten kijken naar je bootvolgorde, want volgens mij start-ie dan niet op vanaf je CD, maar vanaf je (corrupte?) HDD.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bootvolgorde ingesteld waar bij first bood diskette stond naar first boot cd rom. Maar niks helpt. Ik heb ook bij het opstarten via boot menu cdrom aangeklikt maar tervegeefs.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:02

Elektronicanet

Leds do it!

Hang je cd-rom speler (of beter nog, een andere) eens aan de andere IDE poort (zorg dat ie op Master staat). Ook al zou er iets met je harddisk zijn, vanaf cd moet ie gewoon altijd opstarten.

Werkt ook niet? Dan kan het zijn dat je IDE kanaal het probleem is. Controleer je moederboard eens op bol staande/lekkende elco's.

Als je cd-rom wel start kun je ook een UBCD (ultimate boot cd) branden, deze moet vanzelf starten, vervolgens kun je een test doen of je harde schijf en RAM nog wel 100% is. Succes :)

[ Voor 5% gewijzigd door Elektronicanet op 29-07-2007 10:24 ]

Nederlander in België

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows gebruik je? Zie daarover de Windows Clients - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ultimate boot cd had ik ook geprobeerd maar die start gewoon niet.

Ik gebruik XP.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:48

SpamLame

niks

Ik heb het meegemaakt met w2k3, uiteindelijk met een hiren cd achtergekomen dat de hd braque was.
Bij een volgende boot ook nog eens smart errors om de oren, toch nog geprobeerd een repair uit te voeren met cd. Mocht niet baten, toen HD maar opgegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Nadat de PC een nacht heeft uitgestaan ben ik op een nieuw probleem gestuit namelijk dat de pc blijft hangen bij verifying dmi pool data. Iemand oplossingen of weet iemand het probleem?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb dezeflde fout bij een vriend van me gezien. De computer van zijn ouders gaf deze fout. Ik had toen via de repair console het bestand system van de cdrom kunnen pakken en deze overschreven (niet echt handig toen, SP2 was toen weg), daarna een chkdsk /r gedaan en Windows bootte weer. Paar maanden later begon de hdd wel rare geluiden te geven, heel erg hard tikken, zoiets als dat de koppen op en neer gaan tegen de platters of tegen de rand aan rammen. Je kan proberen om je HDD in een andere computer te stoppen en daar een schijfcontrole op uitvoeren. Maak dan ook gelijk een backup van je gegevens die je wilt bewaren. Grote kans dat je hdd stuk is, of aan het gaan.
Dat je niet meer kan booten van cd of andere media, met de fout die je nu krijgt, kan betekenen dat je een groot hardware probleem hebt. Haal eens je hdd los (stroom en ide) en boot dan eens met UBCD. Check je hardware als je kan starten om te zien wat er nou precies fout kan zijn.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:52:
Ik heb dezeflde fout bij een vriend van me gezien. De computer van zijn ouders gaf deze fout. Ik had toen via de repair console het bestand system van de cdrom kunnen pakken en deze overschreven (niet echt handig toen, SP2 was toen weg), daarna een chkdsk /r gedaan en Windows bootte weer. Paar maanden later begon de hdd wel rare geluiden te geven, heel erg hard tikken, zoiets als dat de koppen op en neer gaan tegen de platters of tegen de rand aan rammen. Je kan proberen om je HDD in een andere computer te stoppen en daar een schijfcontrole op uitvoeren. Maak dan ook gelijk een backup van je gegevens die je wilt bewaren. Grote kans dat je hdd stuk is, of aan het gaan.
Dat je niet meer kan booten van cd of andere media, met de fout die je nu krijgt, kan betekenen dat je een groot hardware probleem hebt. Haal eens je hdd los (stroom en ide) en boot dan eens met UBCD. Check je hardware als je kan starten om te zien wat er nou precies fout kan zijn.
Ik kon de stroom er vanaf halen maar de IDE zat muurvast. Dus heb ik alleen de stroom eraf gehaald maar nu bleef ie hangen de hele tijd bij vericying dmi pool data.
Pagina: 1