Toon posts:

Wel verbinding via lan maar niet wireless via Speedtouch 716

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi dee Hi,

Ik zit al weer teveel avonden te prutsen met een voor mij nieuwe draadloze modem Speedtouch 716.Ik heb een HP nc6220 laptop met ingebouwde wireless. Ik heb de modem zodanig dat hij verbinding maakt met adsl. Via de netwerkkabel kan ik ook het internet op geen probleem.

Ik heb uiteindelijk contact gemaakt tussen de laptop en de Speedtouch met het wlan gedeelte nadat ik handmatig de ip adressen heb verandert. Ik heb ook een icoontje dat zegt dat ik wireless contact heb. Echter als ik mijn browser start krijgt die geen verbinding via wlan maar alleen als ik het lan kabeltje inplug. Trouwens ook geen wireless contact tot de modem settings omdat de browser geen koppeling schijnt te maken.

Heeft iemand een idee?

Bedankt,
Gertjan

Verwijderd

- kan je het ipadres van de router pingen als je draadloos connectie maakt?

Heb je uw settings op handmatig staan of automatisch, dat is niet echt duidelijk in mijn ogen? Welke zijn de settings voor zowel wireless als kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Bedankt voor je reactie.
Het pingen ga ik zodadelijk proberen (eerst kijken hoe dat ook alweer ging)
De settings voor de lan staan op automatisch. De wlan stond ook op auto maar heb ik later handmatig ingesteld omdat hij steeds bleef hangen op "netwerkadres verkrijgen" en daarna "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden"(win xp).
Als ik de instelling dan zet op handmatig "het volgende ip adres gebruiken"en vul daar het adres in van het modem 192.168.1.50 , maakt hij wel verbinding met de wlan maar als ik dan mijn browser start blijft die zoeken tot hij timeout geeft.

En het pingen is gelukt. Op adres 192.168.1.50 geeft cmd :verzonden 4 ontvangen 4. Dus mijnsinziens werkt dat.

Verwijderd

Topicstarter
Na opnieuw prutsen ben ik er uit gekomen. Het viel mij op dat met IPCONFIG ik steeds de melding kreeg dat dhcp uit stond (had ik natuurlijk zelf gedaan) maar dat er ook allerlei info weg bleef die bij een "gewone "connectie via kabel wel verscheen.

Anyway. Uiteindelijk uit balorigheid maar weer een volledige reset gedaan op het modem. En daarna de instellingen zo basic mogelijk gehouden "eigenlijk zoals de wizard ze aanbied" en voila werking perfect.
Ik denk dat het probleem ligt bij het modem als je hem instelt al "Router" ipv als "Voice Router". Ik heb het modem tweedehands gekocht maar ik ben niet geïnteresseerd in VOIP vandaar dat ik de Voice niet nodig dacht te hebben.
Gewoon instellen als Voice Router en een onzin adres invullen bij de telefoon gegevens.

Hopelijk kan ik iemand anders behoeden voor veel ergernis met deze info.