Toon posts:

Router niet te benaderen en geen default wateway??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.605 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een beginnersvraag. ;) Ik probeer een Sitecom WL-527 router achter een Chello modem te zetten om een (draadloos) netwerk te creeren. Ik gebruik XP, standaard kabels en TCP/IP protocol op automatic maar krijg het niet voor elkaar om via 192.168.0.1 in de adresbalk de router te benaderen om de instellingen van de router goed te zetten voor internet gebruik. Ik weet nog net dat ik de gateway in vullen om de router te benaderen, maar ipconfig geeft me, met de laptop achter router en modem, dit:

Ethernet adapter local area connection:

connection-specific DNS Suffix:
Autoconfiguration IP Address: 169.254.113.37
Subnet Mask: 255.255.0.0.
IP Address: fe80::200:4cff:fe9e:9fc2%4
Default Gateway:

Dus geen default gateway en dan weet ik het (al) niet meer.. :| .Hulp en suggesties zijn welkom

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12 17:19
Het lijkt erop dat je geen IP adres van je router krijgt. Zet je IP adres even op handmatig, en vul iets in als 192.168.0.101 bij je IP, subnet 255.255.255.0 en gateway 192.168.0.1. Bij DNS kan je de DNS van je provider invullen (chello DNS is bv 212.142.28.67 en .68). Kan je dan wel in je router komen?

Zo niet, heb je de kabels gechecked.
en kijk anders ook ff in de manual (http://www.sitecom.com), wellicht staat daar meer info.

[ Voor 18% gewijzigd door s441558 op 28-07-2007 22:37 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vuistregel, als je een adres hebt wat begint met 169 heb je geen adres gekregen. deze vult windows zelf in als hij geen adres via dhcp krijgt

probeer je de verbinding via wlan of lan te maken ?

probeer het eerst via lan, als dat werkt kun je wlan proberen
een veel voorkomende oorzaak bij wireless is een verkeerde sleutel/encryptie ingesteld. dan is hij radiografish "verbonden" maar hij snapt geen zak van het verkeer

zet eerst al je beveiligingen uit en kijk of het dan wel werkt

daar na kun je beveiliging aanzetten
bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 28-07-2007 22:41 ]

Iperf

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-12 22:12
ff voor de zekerheid, heb je de kabels in de goede poorten zitten?
dus de kabel van het chello modem naar de WAN-poort en je kabel voor je pc in een poort die NIET WAN heet?

Verwijderd

Topicstarter
s441558 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:29:
Het lijkt erop dat je geen IP adres van je router krijgt. Zet je IP adres even op handmatig, en vul iets in als 192.168.0.101 bij je IP, subnet 255.255.255.0 en gateway 192.168.0.1. Bij DNS kan je de DNS van je provider invullen (chello DNS is bv 212.142.28.67 en .68). Kan je dan wel in je router komen?

Zo niet, heb je de kabels gechecked.
en kijk anders ook ff in de manual (http://www.sitecom.com), wellicht staat daar meer info.
Bedankt, het werkt. _/-\o_ _/-\o_

Ik ben op deze manier in de router gekomen en daar bleek dynamic IP uitdelen uit te staan. Die heb ik aangezet en nu kan ook ik via 192.168.0.1 in de router komen.
Bedraad werkt internet ook, nu ga ik het draadloos ook nog even proberen in te stellen.......

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 18:37

job

Als dhcp uitstaat heb je de router dus blijkbaar 2e hands. De router even resetten is een goedplan.
Je weet niet wat voor dingen de vorige eigenaar heeft ingeteld. :)

Verwijderd

Topicstarter
ja idd ik heb m al even gereset, bedankt voor de tip. ;)

Alleen nou zit ik net draadloos aan te zetten in de router en dan valt de verbinding weg.... ;(
kon ook niet meer in de router dus heb bovenstaande truc nog maar een keer toegepast en draadloos weer uitgezet...

Even over de instellingen wat betreft draadloos:

Mode moet toch Accespoint zijn ipv Station- Infrastructure ?

En wat moet ik met: 802.1d Spanning Tree instelling in de router: enable of disable?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-12 22:12
welke opties heb je voor de draadloze instellingen?

een accespoint heeft normaal alleen de functie om het signaal draadloos uit te zenden en om dan het verkeer verder naar de gateway te sturen. In dit geval moet de router dus en accespoint spelen en het verkeer naar het internet routeren.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 18:37

job

Ja als het goed is moet je bij mode ap kiezen.

Welke verbinding valt weg?
Je draadloze verbiding? Je verbinding met draad? je internetverbinding?

Ik denk dat je nou op allerlei dingen zit te klikken waar je niet aan hoeft te zitten.
Als je de router gereset hebt volg je de wizard (of doe je wan instellingen handmatig) zodat je met de router via draad het internet op kan.

Het draadloze netwerk werkt staat waarschijnlijk al aan op het moment dat je stroom op de router zet. Daaraan hoef je nauwelijks dingen te veranderen. Je moet daar alleen een ssid kiezen een encryptie en een wachtwoord.
Dingen als ap/station.. en spanning tree moet je lekker laten staan zoals het stond.

[ Voor 96% gewijzigd door job op 28-07-2007 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
lars1980 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 23:31:
welke opties heb je voor de draadloze instellingen?

een accespoint heeft normaal alleen de functie om het signaal draadloos uit te zenden en om dan het verkeer verder naar de gateway te sturen. In dit geval moet de router dus en accespoint spelen en het verkeer naar het internet routeren.
Wat er gebeurt is het volgende. Als ik in de router WAN op enable zet, valt de internetverbinding via mijn draad weg. Draadloos connecten heb ik nog niet gedaan, maar ik snap niet goed wat dit kan het wegvallen van de bedrade verbinding kan veroorzaken. De router blijft wel gewoon bereikbaar met WAN op enable, maar internet niet meer.
De wireless opties in mijn router zijn erg uitgebreid, maar ik heb alleen de basic instellingen ingesteld als:

Mode: AP
Band: 2,4 Ghz (B+G)
Essid: Sitecom
Ch Number: 11

Als ik vervolgens Wireless weer op disable zet, en modem en router even spanning afhalen dan komt mijn bedrade verbinding weer terug....

Iemand een suggestie? :?

Verwijderd

Topicstarter
En oja , WEP beveiliging en firewall staan uiteraard uit...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wan is je internet wlan is je draadloos (normaliter)

maar zit ej nou aan een knop die wireless heet of die wan heet ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik zit in het menu Wireless en het tabblad Enable,

vervolgens vink ik hier achter ''Enable or disable Wireless module function : '' enable aan.

Maar ik geloof nu dat iets anders doet dan ik dacht want met de optie op disable wordt er ook al signaal uitgezonden.... :)

Verwijderd

Topicstarter
toch niet, geen draadloos signaal, ik kan t niet meer volgen pfffff |:(

nog maar eens t boekje lezen...

Verwijderd

Topicstarter
Yes, laptop werkt nu ook draadloos. De oorzaak was dat ik langer moest wachten (10 minuten) na het resetten 8)7 Bedankt voor alle hulp
Pagina: 1