Ik ben een site aan het maken, en als structuur gebruik ik hiervoor een index.php die alle pagina-elementen include, en een switch-statement gebaseerd op $_GET[] heeft voor de content.
Nou wil ik binnen een van de content-includes gebruik maken van javascript.
Het ziet er ongeveer zo uit:
met in experiments.php:
en in exp.js
Het resultaat is dat als ik op de button in index.php?go=experiments druk ik heel even een lege pagina met het woord test te zien krijg, waarna ik meteen weer terug ga naar index.php?go=experiments. Oftewel de code wordt uitgevoerd maar op een andere pagina die meteen weer wordt gesloten. Het gewenste resultaat is dat het woord test op dezelfde pagina verschijnt als waar de knop is.
Ik heb geen idee hoe dit kan, ik werk nog niet zo lang met javascript en php, misschien dat iemand van jullie raad weet?
Nou wil ik binnen een van de content-includes gebruik maken van javascript.
Het ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <?
$go=$_GET['go'];
?>
<html>
<head>
<link href="css/mainstyle.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<title> A Zillion Easy Steps</title>
</head>
</body>
<div id="mainwrap">
<?
require_once("inc/main/head.php");
require_once("inc/main/nav.php");
switch($go){
case music: require_once("inc/content/music.php");break;
case drawings: require_once("inc/content/drawings.php");break;
case experiments: require_once("inc/content/experiments.php");break;
case videos: require_once("inc/content/videos.php");break;
case links: require_once("inc/content/links.php");break;
default:require_once("inc/content/home.php");break;
}
require_once("inc/main/footer.php");
?>
</div>
</body>
</html> |
met in experiments.php:
code:
1
2
3
4
5
6
| <div id="content"> Here i will place experiments with php, javascript, games, and other stuff <div class="javabox"> <script language="javascript" src="/inc/js/exp.js"></script> <a href="" onclick="test()">test</a> </div> </div> |
en in exp.js
code:
1
2
| function test()
{ document.write("test");} |
Het resultaat is dat als ik op de button in index.php?go=experiments druk ik heel even een lege pagina met het woord test te zien krijg, waarna ik meteen weer terug ga naar index.php?go=experiments. Oftewel de code wordt uitgevoerd maar op een andere pagina die meteen weer wordt gesloten. Het gewenste resultaat is dat het woord test op dezelfde pagina verschijnt als waar de knop is.
Ik heb geen idee hoe dit kan, ik werk nog niet zo lang met javascript en php, misschien dat iemand van jullie raad weet?