Outlook Express berichten importeren in Thunderbird

Pagina: 1
Acties:
  • 1.360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik ben nu de computer van mijn ouders even helemaal aan het opfrissen. Alles gebackupped, e-mails vanuit Outlook Express netjes geëxporteerd en nu zou ik het graag in Thunderbird willen hebben. Adresboek in CSV formaat ging niet helemaal makkelijk, uiteindelijk weer in de nieuwe Outlook Express geïmporteerd en in Thunderbird weer vanuit OE opgehaald. Het probleem met de berichten is dat zowel OE als Thunderbird ze niet willen importeren. Ik heb een mapje met een aantal *.dbx files. OE zegt dat er geen mailbestanden in die map staan en Thunderbird kan alleen direct uit OE importeren als het om berichten gaat.

Heeft iemand een idee hoe ik dit nu kan oplossen? Het is nogal lullig als me dit niet gaat lukken, dan zijn ze al hun mail kwijt.

Alvast bedankt voor de input :)

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-07 23:25
Ik vermoed dat je die dbx bestanden uit de "archief"map van outlook express hebt gekopieert.

Indien zo, even de nieuwe outlook express map opzoeken, en daar de oude dbz bestanden in kopieren en eventueel overschrijven.

Daarna outlook express opnieuw opstarten.
Dan zouden de oude emails gewoon binnen outlook express moeten verschijnen.
Als dat zo is, dan kun je vanuit thunderbird vrij eenvoudig de mailtjes vanuit outlook express importeren.

Let erwel op dat je outlook express versie wel dezelfde moet zijn als die waarvan je de dbx bestanden hebt gekopieert. (laatst ruzie gehad met een outlook express6 bestand bij een win98 die standaard outlook express 5 levert)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb het via exporteren gedaan, maar het kan wel kloppen dat OE ze zelf uit de archiefmappen haalt. Ik ga morgen eens proberen. Laat wel weten hoe het gaat! :)