Toon posts:

[Vista] Dual display, één wallpaper?

Pagina: 1
Acties:
  • 632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik gebruik sinds kort Vista, werkt allemaal hartstikke mooi, en ben over het algemeen zeer tevreden.

Maar.... Ik gebruik al jaren 2 monitors, ik kan niet meer zonder. In XP heb ik altijd of één grote wallpaper, of 2 verschillende wallpapers gehad, in Vista lijkt dit niet mogelijk :? .

Ik heb alle instellingen bij het 'Personalize -> Desktop Background' scherm al geprobeerd, maar vista wil het wallpaper niet over beide monitoren scheidden. Ook al gezocht op internet, maar geen oplossing kunnen vinden, zelfs geen ervaringen van andere mensen met dezelfde ergernis... Zie ik iets heel simpels over het hoofd, of is het simpelweg (nog) niet mogelijk?

Het is een klein probleem, ik weet het, maar ik irriteer mij eraan dat zoiets niet kan.

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:01

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Zoek het programma Ultramon eens op, die kan het. Gebruik ik zelf ook, maar ik weet niet of die er al voor Vista is :)

edit:
Typo fixed :P

[ Voor 12% gewijzigd door Basti504 op 28-07-2007 20:54 ]

...

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:29

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Het is Ultramon xD En ja, die is er al voor vista, ik gebruik het ook en werkt erg goed, ben heel tevreden over dat programma xD

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja er is inderdaad een vista beta van, nu aan het installeren. Bedankt voor de snelle replies :*)

Toch blijf ik het vreemd en jammer vinden dat deze functie niet standaard in Vista zit.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Of je maakt handmatig een wallpaper in Photoshop/Gimp/Paintshop/Whatever met de juiste formaten.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:39
Als ik me niet heel sterk vergis zit deze optie (2 verschillende wallpapers) ook niet standaard in XP. Meen dat je het wel kunt met nVidia's nView, maar dat je voor ATi kaarten ook een 3th party programma nodig hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 28-07-2007 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
NiteSpeed schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:06:
Of je maakt handmatig een wallpaper in Photoshop/Gimp/Paintshop/Whatever met de juiste formaten.
Niet dus. Ik heb 2 displays op 1280x1024, een wallpaper met dimensies van 2560x1024 wordt niet automatisch gespreid over 2 displays, noch is ergens een optie om dit wel in te stellen.

edit; typos

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:08:
Als ik me niet heel sterk vergis zit deze optie (2 verschillende wallpapers) ook niet standaard in XP. Meen dat je het wel kunt met nVidia's nView, maar dat je voor ATi kaarten ook een 3th party programma nodig hebt.
Klopt, maar hier wordt een wallpaper wel gespreid over beide monitors als deze het juiste formaat heeft. Het handmatig aan elkaar plakken van 2 wallpapers maakt het dan mogelijk om 2 verschillende wallpapers te hebben (zoals al opgemerkt).

edit; typos.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:39
Dat gebeurd volgens mij alleen wanneer je "position" op "center" zet. Met 'tile' en 'strech' doet XP dat ook niet. Werkt dat ook niet in Vista?

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:53:
Dat gebeurd volgens mij alleen wanneer je "position" op "center" zet. Met 'tile' en 'strech' doet XP dat ook niet. Werkt dat ook niet in Vista?
Nee, als je 'center' gebruikt krijg je op beide schermen alleen het midden van het plaatje te zien.

Verwijderd

Oplossing is eigenlijk heel simpel.

Check dit..
http://tweakvista.com/article39142.aspx
Pagina: 1