geen interne USB - kan een pci-kaart dat vervangen???

Pagina: 1
Acties:

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
na lang rond zoeken in de pricewatch en nogal onduidelijke uileg van van verkopend personeerl dan maar hier een vraag,

voor m'n zus met duidelijk GEEN budget voor d'r pc, heb ik een vectra vl400 mobo omgebouwd naar een wat modernere HP kast, (standaard p4 achtig ding vermoed ik), nu is ze enkel beteuterd omdat
die USB aan de voorkant niet werkt
in de kast zit een gewoone USB kabel met een conector die ik zowat niet meer weg kan denken op een elke willekeurig mobo

nu was ik dus op zoek gegaan naar een PCI kaartje waar 1 (of liefst 2) interne aansluitingen zitten, zodat ik de front usb kan aansluiten en indien gewenst later nog een cardreader.

als ik echter de locale pc-boer binne staat snapt die niet eens waar ik 't over heb, en als ik online ga shoppen, zijn de plaatjes toch echt te klein oam te herkennen of er nu wat zit of niet...

alvast many thanks,

Verwijderd

Wat ik reeds diverse malen heb gedaan, is dus een usb kaart kopen met daarop aan de achterzijde 4 usb poorten.
Op de kaart zelf zaten de gaatjes om hierop een 8 of 10 pin header te solderen, via deze header kon ik dan de bekende 10 polige plug steken van een kaartreader of lossen usb poorten.
De soldeereilandjes van die gaatjes waren 1 op 1 verbonden met 2 usb poorten op de achterzijde.
Zodoende gebruikte ik dan 2 poorten achter niet.

Nu is het alleen moeilijk te zeggen of alle usb kaarten die gaatjes hebben.

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik heb een Sweex (ja ik weet het, mja voor usb goed genoeg dacht ik) Daar zit gewoon een USB poort aan de binnenkant. (en een molex voor stroom)

• i-chat
  • Niet online
ja dat met die usbpoort aan de binnekant had ik gezien maar 't gaat me vooral om de 10 (9) aderige kabel ... van de onboard usb panel,

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 22:40
Haal een USB hubje van 5/10 euro... probleem opgelost en nog op haar bureau te plaatsen ook.

• i-chat
  • Niet online
als ik nu een standaard usb kabel doorknip en de draaidjes door verbind op die usb poort aan de binnekant .... vraag is dan nog voornamelijk, of de draaien in een standaard usb kabel van die ene verrotte printer de juiste kleuren aders bevat (anders is 't geen doen )...

en een hubje op 't buro is gewoon minder net dan de onboard usbpanel...

dat idee met die 10gaatjes lijkt me toch beter.
iemand een type nr van een kaartje die dat zeker heeft.?????

[ Voor 15% gewijzigd door i-chat op 28-07-2007 20:24 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Afbeeldingslocatie: http://mycom.nl/Images/Products/m/141233.png.image

ICIDU PCI USB2.0 Card 5p

* USB 2.0
* 4x extern, 1x intern
* Plug & Play

€ 14,95

Bij mycom te koop :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Bedoel jij niet gewoon zo'n dingetje:

Afbeeldingslocatie: http://aycu16.webshots.com/image/24735/2004520350446460167_rs.jpg

Deze heb ik log wel liggen, mag je zo hebben. Je kan makkelijk het schroefje uit de backplate halen, en hem aan de voorkant monteren ( desnoods klein rechthoekje uitvijlen ). Zit een 10pin connector op.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Nee. Zijn behuizing heeft USB-poorten aan de voorkant, maar het moederbord heeft geen header om die op aan te sluiten. Ben toevallig net klaar hetzelde vl400 moederbord in te bouwen in een 1u behuizing.

@Michael Knight
Hij heeft intern geen USB connector nodig, maar een header voor het aansluiten van een stekker als op de foto van Xtresis

Heb zelf nooit een USB kaartje gezien die dit heeft. Er zelf 1 op solderen lijkt me dus je enige optie.
Op het vl400 mobo zit wel een header voor een seriele poort. Kun je die er mooi afhalen om als USB header te gaan gebruiken :p

• i-chat
  • Niet online
op 't mobo soldeer ik liever niet, anders had ik daar wel wat draaidjes door getrokken, dus die header 'moet' ik wel laten zitten,

@ michal knight - ik heb zulke kaarten wel gezien, maar als ik Falconx2000 's post goed begrijp had hij een kaartje waar 1 header op 2 usb poortjes zat verbonden, (wat op zich logisch lijkt als je bedenkt dat je F_usb panel ook 2 slots heeft...

[conclusie]
op zoek dus naar een kaartje met 10 gaatjes voor een usb header... en dan vooral in de hoop dat de lijnen zodanig lopen dat je de 2 (onbruikbare) poorten los kunt solderen.
ander moet ik er weer kaugum in proppen 8)7

[/conclusie]

@ FrickY
.. btw, nu je 't over seriele hebt ....
. ik heb nog wel een zo'n setje isa en pci kaartjes en dat soort meuk,
. daar kan ik weinig aan slopen
. tnx voor die tip, en voor de duidelijke(re) uitleg btw.

Ik ga eens op zoek naar dergelijke 10 pin headers....

[ Voor 28% gewijzigd door i-chat op 28-07-2007 21:38 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:44
Er zijn wel kaartjes welke interne headers hebben. Zie bijvoorbeeld http://www.newegg.com/pro....asp?item=N82E16815124002
http://surpluscomputers.stores.yahoo.net/sy8pousb20fi2.html
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16815150097

Google levert iig zat buitenlandse resultaten op. Kun je niet een usb poort van de achterkant naar de voorkant doorlussen? Daar zijn ook kabeltjes voor en het is de goedkoopste oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeN op 28-07-2007 21:44 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Op 1 header (9 pins waarvan 1 ongebruikt) kunnen overigens 4 USB poorten.
De bovenste 4 pinnen zijn VDC+5, Data-, Data+ en GND, en de onderste 4 ook.
De 9de pin is om te voorkomen dat je de stekker verkeerom plaatst.

Indien je maar 1 front-usb wilt gebruiken heb je maar een 4-pins header nodig.

[ Voor 66% gewijzigd door frickY op 28-07-2007 21:50 ]

• i-chat
  • Niet online
naar zo'n kabeltjes heb ik dus gezocht, en niet gevonden, en in de PW staat 't helaas niet vermeld of er een usb header aanwezig is, bovendien kwam ik zelf niet op de term header...

of dat doorlussen werkt, weet ik nie, - zomaar een usb kabel doorknippen op te checken vond ik zonde, een die doorlus kabeltjes zouden niet hebbe bestaan volgens - de locale pcboer (dat was namelijk ook MIJN eerste ingeving) ..

waarsch is 't al duidelijk opgevallen en anders bij deze, ik ben dus alles behalve een hardware tweaker, - (daarom hier boven al eens de opmerking dat ik niet op 't mobo wilde solderen).

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als je op zo`n pci kaart met interne usb een usb-snoertje aansluit, kun je zo de kabel strippen aan één kant, de juiste aders eruit toveren en deze verbinden met je poort aan de voorkant. De losse aders hebben nl. aanduidingen op het isolatiemateriaal (bv. 'GND')
i-chat schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:53:
naar zo'n kabeltjes heb ik dus gezocht, en niet gevonden, en in de PW staat 't helaas niet vermeld of er een usb header aanwezig is, bovendien kwam ik zelf niet op de term header...

of dat doorlussen werkt, weet ik nie, - zomaar een usb kabel doorknippen op te checken vond ik zonde, een die doorlus kabeltjes zouden niet hebbe bestaan volgens - de locale pcboer (dat was namelijk ook MIJN eerste ingeving) ..

waarsch is 't al duidelijk opgevallen en anders bij deze, ik ben dus alles behalve een hardware tweaker, - (daarom hier boven al eens de opmerking dat ik niet op 't mobo wilde solderen).
edit: je lust dus maar 4 kabeltjes door :) als je dat netjes doet, zal het gewoon werken. (heb ooit es met usb-kabels geknutseld voor een webcam en dat werkte ook prima)

[ Voor 63% gewijzigd door Michael Knight op 28-07-2007 23:40 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Waarom solderen en moeilijk doen?!

Deze combo PCI kaart heeft als ik het goed zie USB headers.

http://www.siig.com/product.asp?catid=1&pid=669

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:44
i-chat schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:53:
http://www.xpcgear.com/pinhead2usb.html en dergelijke. Wel weer buitenland.
Je kan zelf gewoon een USB kabel openknippen, zijn maar 4 draadjes die je door moet verbinden. Kind kan de was doen.
Pagina: 1