Asus 8800GTX vs. BFG 8800GTX OC'ed?

Pagina: 1
Acties:

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-07 15:50
Ik zat laatst eens te kijken naar een geschikte videokaart voor in mijn nieuwe systeem. Ik zag alleen dat Asus zijn EN8800GTX 768mb voor 525 euro in de schappen heeft liggen, terwijl BFG een 8800GTX 768mb OC'ed ( naar 600mhz core ) heeft liggen voor 524 euro.

Nou vroeg ik me af, ligt het aan de software die je erbij krijgt? Nu weet ik dat de Asus versie ontzettend veel extra's heeft, zoals:

* ASUS Splendid:
* ASUS Video Security Online:
* ASUS GameLiveShow:
* ASUS Game Replay:
* ASUS GameFace Messenger:
* ASUS OnScreenDisplay:

Nu lijken die dingen mij ontzettend handig, maar als die BFG kaart het ook heeft, kan ik beter de BFG nemen. Ook staat ASUS bekend om goede service, en ik neem ook een Asus moederbord in mijn systeem, dus een Asus lijkt mij een verstandigere keus.

Alvast bedankt voor jullie tips en hints

Met vriendelijke groet,

Gydeon

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Wij kunnen niet bepalen wat jij zou willen? Ik persoonlijk neem altijd de videokaart met de beste koeler.

Zijn die gelijk? De goedkoopste en dan klok ik hem zelf wel :) .

De meeste mensen deugen!

• Gydeon
Nee inderdaad. Daarom was ik ook benieuwd wat er allemaal bij deze BFG kaart zit. Zitten daar al deze opties niet bij, dan neem ik de Asus variant. Zijn het "in principe" 2 precies dezelfde kaarten met dezelfde extra software, dan neem ik natuurlijk de BFG :). De koeling lijkt mij ook niet verschillen, maar toch iets waar ik ook op moet letten :).

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:57

Format-C

Tracing Rays

Van de site van BFG:
Included In Box
> BFG NVIDIA GeForce 8800 GTX OC 768MB graphics card
> Quick install guide
> Two DVI to VGA adapters
> Two Dual 4-pin Molex to single 6-pin PCI Express power adapters
> HDTV dongle
> Driver CD, which includes: NVIDIA ForceWare unified graphics drivers and Full installation manual .pdf
> Free extras: BFG Custom T-shirt and BFG custom fan stickers
http://www2.bfgtech.com/bfgr88768gtxoce.aspx

Geen software dus, maar wel een overklok MET garantie. De koelers zijn in principe hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 28-07-2007 19:44 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gydeon schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 19:00:
Ook staat ASUS bekend om goede service, en ik neem ook een Asus moederbord in mijn systeem, dus een Asus lijkt mij een verstandigere keus.
Of je nou een Asus moederbord in je systeem hebt of niet, daar wordt het niet anders van. Het klopt wel dat de service van Asus over het algemeen redelijk goed is al zijn ze niet de snelste.

De software die wordt meegeleverd stelt meestal niet heel veel voor, persoonlijk gebruik ik deze nooit en heb ik eigenlijk liever een kaart waar je al deze troep niet bij krijgt.

Persoonlijk zou ik voor de BFG gaan, deze is goedkoper en overclocked met garantie.

[ Voor 6% gewijzigd door Dick op 28-07-2007 19:52 ]

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 15:03
Qua geluidsproductie kan ik je zeggen dat de ASUS een prima keuze is! Ding maakt totaal geen herrie. Is echt niet hoorbaar. Is echt een vooruitgang ten opzichte van me Ati 1900XTX. Die maakte echt een ter*ngherrie.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik heb zelf een Asus 8800gtx en ben er erg tevreden over. Klokt goed over, 628MHz/1000MHz haal je makkelijk. M'n max. zit zo rond de 648MHz/1060MHz.

Aangezien beide kaarten gewoon het NVidia reference ontwerp volgen zit er eigenlijk geen verschil in de koeler/bouw/etc. Standaard 600MHz ipv. 576MHz is misschien wel handig, maar op de garantie maakt het weinig uit; het is niet alsof ik ooit gehoord heb dat GPU fabrikant een RMA geweigerd heeft wegens (software matig) OCen.

Beide kaarten zijn ensich een goede keuze en technisch bijna gelijkwaardig. Over BFG heb ik verder ook geen slechte verhalen gehoord ... de keuze tussen +24MHz of +software moet je zelf maar maken ;)

EDIT: Asus levert qua software oa. ook 3DMark06, Ghost Recon en een racegame mee; zeer leuke extra's die ik zeker wel waardeer. Heb beide spelen met veel plezier gespeeld en een legale 3DMark06 is toch ook wel fijn. Dat zijn geen 'loze' extra's imho.

De Asus 8800gtx is inderdaad erg stil, maar dat geldt voor alle NVidia reference modellen, dus zeer waarschijnlijk ook voor de BFG.

[ Voor 22% gewijzigd door SKiLLa op 28-07-2007 20:01 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Gydeon
Dus voor die overclock hoef je het "eigenlijk" niet te doen? Ik had namelijk gehoord dat MOCHTEN er problemen zijn met de kaart, je meteen wordt geweigerd als je hem hebt overgeclocked. Als dit niet het geval is lijkt de Asus mij ook een betere keuze. De software weegt wel op tegen een shirt en stickers die ik nooit aandoe. Ook die extra spellen heb ik liever dan dat shirt.

Trouwens, tegen de tijd dat ik die kaart hoef te overclocken is de garantie op beide kaarten al verlopen... Voordat ik dus echt nut ga hebben van die 600 mhz clock heb ik er nog niks aan ;). De rest speelt ook soepel op die 25 mhz lager lijkt mij.

Denk dat ik er wel uit ben, maar geef gerust tips nog :)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ja, officieel zeggen ze dat je met OCen je garantie doet vervallen, maar ik heb nog nooit van zo'n geval gehoord. Ze kunnen het simpelweg ook niet controleren en ze vragen er niet eens naar.

Zie ook topics hier op GoT, zat mensen die OCen en succesvol meerdere kaarten achter elkaar nog RMA'en binnen de garantieperiode, zonder ook maar enige problemen ....

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
SKiLLa schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 19:58:
EDIT: Asus levert qua software oa. ook 3DMark06, Ghost Recon en een racegame mee; zeer leuke extra's die ik zeker wel waardeer. Heb beide spelen met veel plezier gespeeld en een legale 3DMark06 is toch ook wel fijn. Dat zijn geen 'loze' extra's imho.
Kijk dit veranderd de zaak natuurlijk. Een legale 3DMark 6 is opzich wel prettig en Ghost Recon is een spel waar je veel plezier aan kan gaan beleven. Een tjah, om eerlijk te zijn heb ik inderdaad ook nog nooit gehoord van een dergelijke fabrikant die garantie weigert omdat de kaart (softwarematig) overclocked zou zijn.

Is de software je wat waard pak dan gewoon lekker de Asus, prima merk met een uitstekende reputatie (ookal is het gewoon het refrence design). Ik denk dat je je keus al wel bijna gemaakt hebt ;)

• Gydeon
Als ik jullie reacties zo zie ben ik ervan overtuigd dat voor mij de Asus ook een betere keus is ;). Dat overclocken zie ik later dan zelf wel, hoop het het eerstkomende jaar zowieso nog niet nodig te hebben ;).

Bedankt voor de tips en mijn keuze is gemaakt :). Asus it shall be ^^
Pagina: 1