Goede combinatie PMG?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 11:37
Aangezien het niet meer mag in het CSL gedeelte van het forum, leek dit mij de meest geschikte plek voor mijn vraag :)

Ik ben namelijk al een tijdje bezig met het samenstellen van een game-systeem. Ik heb al een keer eerder hier een line-up gepost, maar in verband met de prijsverlagingen heb ik toch maar even gewacht. Nu is het zover dat ik weer verder ga met samenstellen. Ik heb de volgende combinatie van het PMG gedeelte samengesteld:

Moederbord
Asus Blitz Extreme

Dit vooral om de ondersteuning van de toekomstige P35 chipset. Ook de overclockprestaties zijn bij dit moederbord ook goed blijkbaar. Aangezien het een gamesysteem is, lijkt een moederbord uit de ROG series mij ook totaal geen overkill en een optimale benutting van de rest van m'n onderdelen

Processor
Intel Core 2 Quad Q6600

Ik ben naast gamen ook veel bezig met 3D Modelling. Een quadcore is dan denk ik wel op zijn plek om de werktijden flink te verkorten, en een Q6600 omdat de prijs zo aantrekkelijk is. Zowieso dat met toekomstige games ( zoals Crysis ) multi-core ondersteuning aanwezig is, is het nemen van een quadcore Q6600 een goede keus ( lijkt mij tenminste ).

Geheugen
2 x Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2

Dit was het gedeelte waar ik het meest over twijfelde. Vooral omdat geheugen mij nog niet ZOVEEL zegt ( al die timings weet ik wel iets vanaf, maar ben geen expert ). Het is mij aangeraden deze te nemen, omdat de snelheden niet té hoog zijn. Ik kan mijn Q6600 tot een FSB van 400mhz overclocken met dit geheugen. Overeenkomende met een nette 3.6 Ghz op luchtkoeling ( die ik niet verwacht te halen met een Thermalright Ultra-120 Extreme ), lijkt dit geheugen mij meer dan snel genoeg. Ook dat de cas-timings te versnellen zijn zonder dat ik de garantie verlies lijkt mij erg handig.

Ik wil de rest van de line-up wel posten, maar ik weet niet of het nog toegestaan is met de nieuwe regels in het CSL-gedeelte. Mochten jullie benieuwd zijn naar eventueel andere onderdelen, ik vermeld graag de rest van mijn verwachte systeem.

Mijn grootste twijfel ligt bij het geheugen. De rest heb ik al genoeg van vernomen dat het zeer goede onderdelen zijn. Ook dat ze hun geld waard zijn, dus daar twijfel ik eigenlijk niet meer over. Het geheugen alleen is iets waar ik graag nog wat tips over krijg, want het zijn nu 4 balkjes van 1 gb. Is het beter om het zo te laten of 2 x 2 gb te nemen? Nu maak ik namelijk meer gebruik van Dual Channel, wat mij bevorderend lijkt van de snelheid, maar ik kan het ook goed mis hebben. In het vorige topic heb ik het ook niet goed afgesloten qua geheugenkeuze, dus hier heb ik nog het een en ander van te bekijken.

Zeg maar wat je van de keuze van deze 3 onderdelen vind en of je vind dat ik andere onderdelen moet nemen. Het lijkt mij een goede setup, maar ik kan me voorstellen als er betere onderdelen te vinden zijn ;).

Alvast bedankt voor het bekijken, en alvast bedankt als je een tip achterlaat _/-\o_

Met vriendelijke groet,

Gydeon.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55
Nou, de bedoeling is dus niet dat het van CSL naar PMG gaat. Wat daar geldt, geldt ook hier.

Ik geef je één tip: als 2*2GB niet veel duurder is dan 4*1GB moet je de 2GB DIMM's nemen. Daardoor kun je later nog eens wat bijplaatsen en heeft de geheugenbus het in eerste instantie fysiek makkelijker (minder elektrische lading op de bus). En met 2*2 maak je net zo goed gebruik van dualchannel als met 4*1.

Veel succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.