Jij kunt dus even niets anders doen dan wachten tot die persoon contact met je opneemt.
Er zat me iets van bij dat dit al eerder hier gevraagd is en door te zoeken op "veiling" in dit subforum krijg je aardig wat hits met topics die over hetzelfde probleem gaan.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Want dan sla je de plank mis volgens mijn als het om een veiling gaat.
Maar als ik het goed begrijp is de winnaar ook niet verplicht hem te kopen? Want dan heb je niks aan de veiling.
Misschien is het daarom handig om een lijst van alle bieders naar de verkoper te sturen dan kan hij als nog contact opnemen met de 2e bieder als de eerst het laat afweten.
De meeste mensen deugen!
Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes
Het sysadmin irc-cafe
Ik vind best wel krom en onhandig. Helemaal bij een veiling waarbij geen afname-verplichting geldt. Waarom zou het 'gevoelig' liggen om het emailadres van een bieder door te sturen danwel zichtbaar te maken voor diegene die de advertentie heeft geplaatst? Zo'n systeem wat Marktplaats hanteert is naar mijn inziens praktisch, helemaal wanneer de winnar niks van zich laat horen. De bieder kan toch gewoon akkoord gaan met de voorwaarde dat zijn (nick)naam en mailadres worden doorgestuurd naar de adventeerder? Het opnieuw plaatsen van de advertentie is gewoon krom en overbodig als je een ander systeem hanteerdLongbeard schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:40:
Niet elke biedende user stelt erop prijs dat zijn email bekend wordt gemaakt door Tweakers.net, wanneer hij de veiling niet wint. Tweakers.net stuurt dan ook uitsluitend een bericht naar de adverteerder en winnaar, zodat deze met elkaar in contact kunnen komen. De overige e-mail-adressen maken wij dan ook niet bekend. Je zult de advertentie dan ook moeten herplaatsen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dit soort dingen zal ik wel op Devtrack moeten melden, maar ik wilde eerst weten of het uberhaubt wel een zinvol idee is
Dat is een optie waar we over denken. Zet maar op devtrack.RoD schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:03:
Waarom niet een maak-mijn-emailadres-openbaar-aan-de-verkoper-als-ik-de-veiling-win-knop? Ik kan het me voorstellen dat niet iedereen zijn emailadres openbaar wil maken, maar er zullen ook zeker mensen zijn die hier geen probleem mee hebben, en dan kan het zijn dat dit een handige optie is voor beide partijen.
Dit soort dingen zal ik wel op Devtrack moeten melden, maar ik wilde eerst weten of het uberhaubt wel een zinvol idee is
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Je zou er ook voor kunnen kiezen alleen de adressen van de hoogste drie bieders openbaar te maken; iets meer privacy voor mensen die de veiling niet gewonnen hebben en je bereikt alsnog ~90% van het beoogde resultaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 14:46 ]
Of enkel zichtbaar in de admanager zodat enkel de adverteerder de emailadressen kan zien.Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:46:
Je zou er ook voor kunnen kiezen alleen de adressen van de hoogste drie bieders openbaar te maken; iets meer privacy voor mensen die de veiling niet gewonnen hebben en je bereikt alsnog ~90% van het beoogde resultaat.
Dit is toch geen Ebay, dus ik moet toch zelf kunnen kiezen wie en wanneer ik iemand kies om te verkopen? Maar nu moet ik dus tot de eindtijd van de veiling wachten en ik kan alleen aan de hogste bieder verkopen. De eindtijd is ook niet meer aan te passen dus veel kan ik er niet aan doen?
Het zou een goed idee zijn als de verkoper in ieder geval de mogelijkheid heeft om met alle bieders contact op te nemen, desnoods via een contact formulier om het emailadres te verbergen.
Verwijderd
Dat vind ik persoonlijk een raar idee, degene die de hoogste bieder is gebleken na afloop van de veiling moet in principe het eerste recht tot koop hebben, ander is het geen veiling meer. Je dient je dat te bedenken vóór je aan een veiling begint. Waarom zou je het aan een ander als de hoogste bieder willen verkopen?jona schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:04:
Ik ben ook tegen dit probleem opgelopen. Ik wilde voor de einde van de looptijd van de veiling al een van de bieders van mijn keuze mailen, maar ik krijg geen contactgegevens te zien en kan dus op geen enkele manier contact opnemen.
Dit is toch geen Ebay, dus ik moet toch zelf kunnen kiezen wie en wanneer ik iemand kies om te verkopen? Maar nu moet ik dus tot de eindtijd van de veiling wachten en ik kan alleen aan de hogste bieder verkopen. De eindtijd is ook niet meer aan te passen dus veel kan ik er niet aan doen?
Het zou een goed idee zijn als de verkoper in ieder geval de mogelijkheid heeft om met alle bieders contact op te nemen, desnoods via een contact formulier om het emailadres te verbergen.
Bovendien, als de veiling voor de koper vrijblijvend is moet het ook voor de verkoper mogelijk zijn een andere bieder te selecteren of de veiling vroegtijdig te eindigen.
Verwijderd
Dat lijkt me niet echt het idee achter een veiling. Dan krijg je 9999999,99 taferelen als op Martkplaats.jona schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 01:01:
Heel simpel. De veiling is vrijblijvend dus de hoogste bieder is niet verplicht om na afloop ook te kopen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 17:12 ]
Verwijderd
Niets aan te doen, de veilingoptie is niet bindend voor zowel koper en verkoper.
Zo'n raar idee vind ik het eigenlijk niet.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:39:
[...]
Dat vind ik persoonlijk een raar idee, degene die de hoogste bieder is gebleken na afloop van de veiling moet in principe het eerste recht tot koop hebben, ander is het geen veiling meer. Je dient je dat te bedenken vóór je aan een veiling begint. Waarom zou je het aan een ander als de hoogste bieder willen verkopen?
Waarom zou je niet alvast iemand kunnen kiezen terwijl de veiling nog bezig is, bijvoorbeeld op basis van feedback. Je vind het bod toch hoog genoeg en degene die tot nu toe het hoogste heeft geboden heeft +30 feedback. Het is je eigen keus om hem voortijdig stop te zetten (iemand te laten winnen) en het is aan jezelf dat je misschien geld misloopt.
Edit: Hmm, beetje half gelezen. Als de veiling afgelopen is natuurlijk wel de hoogste bieder
[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 12-11-2007 12:58 ]
☻/
/▌
/ \