Toon posts:

[ATi x800ve AiW] geen tv tuner gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb net een andere videokaart in mijn computer gebouwd.
een ATi x800ve All in Wonder AGP 256mb.
Nu heb ik alle drivers gedownload in clusief alle media applicaties voor deze kaart van ati.com
omdat ik geen cd bij deze kaart kreeg.
Drivers zijn nu geinstalleerd even als alle media programmatuur die te downloaden valt ati.com

Windows XP Media Center Editie 2005 Nederlands met Service Pack 2 is geinstalleerd.
alle windows updates en overige drivers chipset e.d.

heb handmatig een onbekend apparaat moeten installeren dat bleek de ATI T200 Unified AVStream driver te zijn.

Maar als ik het tooltje van ati tv aanklik zegt hij dat er geen tuner gevonden word, wat is er mis gegaan ?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 03:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

onder tussen nogmaals windows geherinstalleerd.
Het gaat hier om een kale OEM versie van Windows XP Media Center Editie 2005 NL met ingebouwd Service Pack 2.

De catalyst wil niet installeren omdat ie zegt: "Setup Did not find a driver compatible with your current hardware or operating system.
Setup will now exit."

Handmatig driver geinstalleerd via de inf.
dit werkt, maar half ofzo.
In apparaat beheer staan geen opmerkingen alles lijkt goed geinstalleerd te zijn als ik naar eigenschappen beeldscherm ga dan zie ik ook netjes "ALL-IN-WONDER X800 Series" staan.
dus ik denk ik probeer nu de ati driver nog maals te installeren via setup.exe, weer die melding van geen compatible hardware of os.
Ook in Media center zelf ziet hij geen TVtuner, terwijl ik begrijp dat de x800 aiw compatible zijn met MCE2005

Iemand een idee van wat hier het probleem kan zijn?
-schiet mij net een ideetje binnen, ik ga nu omega drivers proberen, ik zal even vertellen of dit dit probleem verhelpt of niet...

edit:

net de Radeon Omega Drivers 3.8.360 (Catalyst 7.4) geinstalleerd, deze installatie ging vloeiend.
Nu heb ik in apparaat beheer ook ipv ALL-IN-WONDER X800 Series ALL-IN-WONDER X800 VE (omega 3.8.360) staan.
De driver voor ATI T200 Unified AVSTream is niet geupdate naar de omega driver, en handmatig kan ik in de omega map hier ook geen driver voor vinden.

In Media Center zelf werkt nog steeds de TV tuner niet, hij zegt dat ie deze niet kan vinden.
Hoe krijg ik dit probleem verholpen?

edit 2:
Net geprobeerd om van catalyst 7.4 (omdat de omega driver ook gebasseerd is op 7.4) de wdm driver (die met de t200 unified AVstream) te installeren, installatie ging goed, maar nog steeds geen tv tuner gevonden.(ook het tooltje van ati vind geen tuner).
De kaart is geprobeerd in XP Pro hierbij werkte het WEL (zelfde drivers), natuurlijk weet ik niet of het in mce zou werken, maar volgens ati is de all-in-wonder x800 serie compatible met mce2005.

Kort samen gevat:
-Originele Catalyst drivers werken niet op de kaart in MCE2005, omega wel.
-WDM driver werkt wel maar niet 100%, want de ATi tool vind ook geen tuner. (van catalyst 7.7 en 7.4 de wdm driver geprobeerd, deze installeren wel maar toch werkt de tuner niet)

help !

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 03:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

net geprobeerd in het register de tuner te 'activeren', maar helaas het werkt nog altijd niet :(
in het tooltje mce tuner extender staat de tuner nu wel als geactiveerd..
iemand nog ideeen en/of tips?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:44

Nobby

Nuts!

Geen andere onbekende apparaten in systeembeheer?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.