Toon posts:

Goed remote control pakket voor bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We zijn op zoek naar een vervangen van Netmeeting. We hebben een 500 desktop over 10 locaties. Nu doen we de remote support via het gratis Netmeeting. Op zicht werkt dit aardig maar het kan beter en makkelijker. Dingen die we bij Netmeeting missen:

- Meerdere desktops overnemen op 1 machine. (Kan dus maar 1 connectie opzetten.)
- User kan niet iets doen wanneer hij "overgenomen" is. (1 persoon kan dus maar iets doen.)
- Traag bij bepaalde acties. (Bij logoff, en dan weer logon)
- Geen overzicht met alle client die on-line zijn.
- Integratie in de AD. (Niet echt noodzakelijk, zou handig zijn)
- Omslachtige file transfers
- User krijgt geen prompt om connectie goed te keuren
- Etc

Ik heb wat gezocht en onder andere Goverlan gevonden. Dit ziet er wel aardig uit en voor een leuke prijs. Het moet echt niet in de duizenden EURs gaan lopen. Er zullen ongeveen 5 mensen machines overnemen.

Heeft iemand ervaringen met dit soort pakketten? Ik zou namelijk een kleine lijst willen hebben die we kunnen evalueren.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dameware ofcourse

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 14:58
Je kan eens kijken naar RealVNC. Voldoet prima, alhoewel je niet alle functies hebt die jij graag wil.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Heb je al eens naar RemotelyAnyhwere gekeken? :)

We are shaping the future

Verwijderd

Dameware, UltraVNC (Gratis ?), Radmin?
Logmein misschien, en natuurlijk de andere programma's hierboven.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-07 11:18
Wij gebruiken NetSupport Manager op zo'n 200-230 machines.
http://www.netsupportsoft...p?id=NetSupport%20Manager

Kan zo'n beetje alles wat je niet met NetMeeting kunt zoals je dat opnoemt.
Wat het kost ? Geen idee..

Verwijderd

Westereen schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:35:
Je kan eens kijken naar RealVNC. Voldoet prima, alhoewel je niet alle functies hebt die jij graag wil.
RealVNC lijkt me nu niet echt een applicatie voor gebruik in een productieomgeving, het is leuk voor thuisgebruikers en zelfs dan is het 'voldoende' en niet meer.

Verwijderd

Ik ben wel fan van echovnc (op basis van ultravnc, dus vnc incl. filetransfer) icm de echoserver kom je makkelijk door firewalls en routers heen.
http://www.echogent.com/download.htm

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik gebruik Ultra vnc om support te verlenen bij klanten en dat bevalt me erg goed meerdere pc's en filetransfer zijn echte pluspunten.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook tools die met een soort van management console werken, waarin de clients zich automatisch aanmelden? Vaak belt iemand op en dan is het de vraag op welke machine ze werken. Het zou een verademing zijn als er een lijst is met alle personen/machines waarin gezocht kan worden. Dameware heeft dit in ieder geval niet.

Verder zijn Radmin en NetSupport Manager te duur. VNC is het niet echt vind ik.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voordat je verdergaat, verdiep je eens in wat je is aangeboden...
Wat jij vraagt heeft dameware.

Verwijderd

Als lijst gebruik ik Miranda IM (ICQ protocol) wat bij ons op elke PC geinstalleerd is. Zo krijg ik ook de support aanvragen binnen via ICQ, zie ik welke PC ze gebruiken, connect via echoVNC en heb ik meteen een logboek van wat wanneer gedaan is.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 19:31:
Voordat je verdergaat, verdiep je eens in wat je is aangeboden...
Wat jij vraagt heeft dameware.
Er zit een Dameware een console/view waar je kunt zien welke mensen op dit moment aanwezig zijn binnen het netwerk? Ik kan via deze console verbinden naar Jan Janssen zonder dat ik hoef te weten op welke desktop hij werkt? Ik heb dit namelijk niet gevonden.

Ander vaag puntje bij Dameware is dat er geen chat/send message in de remote control zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 09:32 ]

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:09

dbzfan

Nee.

Dameware of Remote administrator (radmin).... Zijn beiden zeer handige programma's die aan bijna al jou eisen voldoen.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-07 23:53
Was Dameware al genoemd? ;)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Welk OS wordt er gebruikt bij jullie bedrijf ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Pagina: 1