We zijn op zoek naar een vervangen van Netmeeting. We hebben een 500 desktop over 10 locaties. Nu doen we de remote support via het gratis Netmeeting. Op zicht werkt dit aardig maar het kan beter en makkelijker. Dingen die we bij Netmeeting missen:
- Meerdere desktops overnemen op 1 machine. (Kan dus maar 1 connectie opzetten.)
- User kan niet iets doen wanneer hij "overgenomen" is. (1 persoon kan dus maar iets doen.)
- Traag bij bepaalde acties. (Bij logoff, en dan weer logon)
- Geen overzicht met alle client die on-line zijn.
- Integratie in de AD. (Niet echt noodzakelijk, zou handig zijn)
- Omslachtige file transfers
- User krijgt geen prompt om connectie goed te keuren
- Etc
Ik heb wat gezocht en onder andere Goverlan gevonden. Dit ziet er wel aardig uit en voor een leuke prijs. Het moet echt niet in de duizenden EURs gaan lopen. Er zullen ongeveen 5 mensen machines overnemen.
Heeft iemand ervaringen met dit soort pakketten? Ik zou namelijk een kleine lijst willen hebben die we kunnen evalueren.
- Meerdere desktops overnemen op 1 machine. (Kan dus maar 1 connectie opzetten.)
- User kan niet iets doen wanneer hij "overgenomen" is. (1 persoon kan dus maar iets doen.)
- Traag bij bepaalde acties. (Bij logoff, en dan weer logon)
- Geen overzicht met alle client die on-line zijn.
- Integratie in de AD. (Niet echt noodzakelijk, zou handig zijn)
- Omslachtige file transfers
- User krijgt geen prompt om connectie goed te keuren
- Etc
Ik heb wat gezocht en onder andere Goverlan gevonden. Dit ziet er wel aardig uit en voor een leuke prijs. Het moet echt niet in de duizenden EURs gaan lopen. Er zullen ongeveen 5 mensen machines overnemen.
Heeft iemand ervaringen met dit soort pakketten? Ik zou namelijk een kleine lijst willen hebben die we kunnen evalueren.